Gjest "Mona" Skrevet 5. juni 2006 #1 Skrevet 5. juni 2006 Heisann :-) Jeg er født som gutt, men har alltid følt meg som jente. jeg er sammen med en gogutt som for tiden studerer i USA. Vi har vært sammen ute som "Mann og Kvinne", og jeg vet at han setter stor pris på at jeg er "jenta" hans. Har tenkt mye på å gå lenger enn bare kle meg ut, og føler også at det er riktigere å være kvinne også utad. Min kropp er ikke mye maskulin. Jeg er spinkel med små hender, tynne fingre med flotte negler, skostørrelse 41 med lange tynne ben, litt rumpe og små bryster (brukte p-piller en stund). Synes selv (og det gjør han også) at jeg tar meg fint ut som kvinne, og passerer fint ute... Har tenkt en del på dette, og tenker på virkelig å ta steget mht. kjønnskifte. Vi har snakket sammen om dette og vet at han ville sette stor pris på det. Derfor ønsker jeg følgende råd fra dere: Jeg har tre måneder på meg til å forberede meg skikkelig. Vil gjerne stå på Gardermoen og ta imot ham som en skikkelig fin dame. Trenger råd ang, hår, sminke, klær m.m slik at han blir skikkelig glad for å se meg og at det er vår vei framover slik at jeg en dag kan være hans kone og elskerinne :-) Tuuuusen takk på forhånd... Hilsen Mona
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2006 #2 Skrevet 5. juni 2006 Vet ikke mye om det temaet. Men noe som faller meg inn er ihvertfall at det er noe du må gjøre for din egen syld, ikke for noen andres;)
Gjest Gjesta Skrevet 5. juni 2006 #3 Skrevet 5. juni 2006 Jeg er enig i at du burde gjøre for deg selv, ikke for andre. Jeg har heller ingen erfaring på området. Men når det kommer til det siste du spurte om, klær, hår, sminke mm. så er det lettere å hjelpe hvis du gir oss noe å gå etter Hva lurer du egentlig på? Kan du vise bilder av noe du kunne tenkt deg og så hjelpe til med antrekket foreksempel? Hvor langt hår har du? Eller bruker du parykk? Hvilke farger kler deg best, hva vil du fremheve/ skjule? osv..
Gjest Gjesta Skrevet 5. juni 2006 #4 Skrevet 5. juni 2006 (endret) *dobbel gitt* Endret 5. juni 2006 av Binna
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2006 #5 Skrevet 6. juni 2006 Mener du at du vil gjøre mer enn å skaffe deg fine klær og sminke på 3 mnd? Jeg vet at det å skifte kjønn er en lang prosess. Du må søke, og ikke alle blitt godtatt (bl.a. vurdering av psykisk tilstand m.m.). Når det gjelder å kle deg ut som jente, og evt å skifte kjønn; så ja, vær sikker på at du gjør det for din egen del (hvertfall sistnevnte).
Gjest Thalassa Skrevet 7. juni 2006 #6 Skrevet 7. juni 2006 Vet ikke mye om det temaet. Men noe som faller meg inn er ihvertfall at det er noe du må gjøre for din egen syld, ikke for noen andres;) ← ja det var det jeg tenkte også.. tenk om du rent hypotetisk plutselig en dag ikke er kjæreste med han lengre, ville du være helt sikker på at du valgte riktig? Jeg ville vært brennsikker før jeg bestemte meg for noe så drastisk hvis jeg var deg. Men lykke til uansett hva du velger Mona
Gjest "Mona" Skrevet 8. juni 2006 #7 Skrevet 8. juni 2006 Heisann :-) Takker for svar, og skjønner at jeg burde skrevet litt mer om meg selv. Her kommer det... Jeg har følt meg som jente helt fra ca. 12 års alderen og begynte da å prøve mamma's klær m.m. Det "gikk ikke over" og i 20 års alderen begynte jeg å gå mer feminint kledd og stilen ble mer feminim. Hadde også et lengre forhold med en mann (men han ville ha en mann, så...) og et "lesbisk" forhold til ei jente. Hun satte stor pris på ei skrulle med en liten penis, og jeg skjønnte etterhvert at det er en mann jeg ville ha. Så dette er ikke noe jeg gjør for kjæresten min sin skyld, det er nok minst like mye for å ta steget og glede meg selv. Det jeg ønsker er å overraske ham på Gardermoen ved å framstå som den kvinnen jeg er. Ikke jålete, men mer "rocka" feminim, dvs. sminket og pen, med en fin frisyre til mitt halvlange hår (bob kanskje)... muligens farge håret. Spare til lange negler (har ønsket meg det lenge). Klesdrakten bør være elegant med dressjakke og kort skjørt muligens. Sko til dette, har ikke peiling. Ønsker også å pierce ørene mine samt få nappet/formet øyebryn m.m. Dameveske blir vel tilbehør etterhvert også... Vil føle meg skikkelig vel, og at han skal kjenne seg vel med meg. Det største problemet blir kanskje jobben, de vil nok etter dette skjønne at jeg er jente og forhåpentligvis forholde seg til det. Når det gjelder kjønnskifte vet jeg at det tar tid, så... Men når jeg en dag står der med et førerkort som er mitt og det er avkrysset for kvinne i kjønn, da vet jeg at jeg er den jeg er :-) Håper dere nå har litt bakgrunn til å tipse meg ang. fornyingen. På forhånd takk Klem fra Mona
Ladyen Skrevet 25. august 2006 #8 Skrevet 25. august 2006 (endret) Kjønnsbekreftende operasjon er en lang og kronglete vei, min venn. Gjør det kun for din egen del. Endret 25. august 2006 av Elmaand
ashera Skrevet 25. august 2006 #9 Skrevet 25. august 2006 Kanskje du bør sjekke www.transetreffet.com? Syns ellers at mange transvestitter har tendens til å ta den for langt enten i retning kjerring eller i retning hore. Unngå de fallgrubene.
Gjest Stifler's mom Skrevet 26. august 2006 #10 Skrevet 26. august 2006 Det er forskjell på å være transvestitt og å være transseksuell Jeg ville også prøvd fora med flere i en liknende situasjon, delvis har de bedre smak enn mange kvinner og delvis kjenner de jo alle "triksene" Det er alltid vanskelig å gi gode råd om detaljer når man ikke kjenner noen/har sett noen. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2006 #11 Skrevet 26. august 2006 Vær veldig, veldig, veldig sikker før du gjør dette. Er du helt sikker på at verken du eller partneren din vil savne din penis?Er du HELT sikker på at du gjør dette for egen del, ikke bare for ham, så du riskerer å angre deg dersom forholdet tar slutt? som en eller annen klok person sa; ta kontakt med endre transer/kjønnsskifteopererte og be om erfaringer og råd fra dem, før du tar en endelig avgjørelse selv. Det er et enormt skritt å ta (bokstavelig talt!) så ta til deg all informasjon, både positiv og negativ, og ta deg så enda bedre tid til å tenke gjennom det. Og tenk så gjennom det enda en gang, for å være sikker. uansett, LYKKE TIL!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå