Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Wasabi
Skrevet

Det er helt sikkert veldig normalt, men jeg ble så overrasket da jeg hadde kraftige vonde ligamentsmerter i morges - det er nemlig lenge siden sist og nå er jeg 35 uker på vei og trodde livmoren var ferdig med sånt. Men samtidig er det vel nå babyen vokser mest?

Videoannonse
Annonse
Gjest Rognebær
Skrevet

Jeg får dem fortsatt, en uke før termin!

Særlig om natta, når magen er tuuung og jeg ligger på siden. Knallvondt! Det kommer seg vanligvis hvis jeg orker å dytte en pute under magen og får løftet den litt opp.

Gjest Wasabi
Skrevet

Ville jo egentlig vært rart om vi ikke kjente noe med tanke på hvor mye som pågår i magen for tiden! Det er utrolig vondt med slike smerter ja, og så kjenner jeg det typisk når jeg egentlig må opp på do, men da greier jeg jo knapt bevege meg.. Godt tips med pute!

Gjest Rognebær
Skrevet
Ville jo egentlig vært rart om vi ikke kjente noe med tanke på hvor mye som pågår i magen for tiden! Det er utrolig vondt med slike smerter ja, og så kjenner jeg det typisk når jeg egentlig må opp på do, men da greier jeg jo knapt bevege meg.. Godt tips med pute!

Ja, helt sant at de vanligvis er der når jeg bare MÅ bevege meg! Typisk. :sprettoy:

Men pute hjelper ofte, i alle fall litt! Og å puste ordentlig inn og ut. Tidlig i svangerskapet var ligamentsmertene mer som knivstikk, nå kjennes de mer ut som om leddbåndene slår knute på seg... :ler:

Skrevet

Kan det ikke være kynnere? Jeg mener jeg har ligamentsmerter, men de er ikke som stikkende smerter. (men jeg er ikke mer enn 22 uker på vei, så jeg er ikke ekspert på hva som skjer med kroppen...)

Gjest Rognebær
Skrevet
Kan det ikke være kynnere? Jeg mener jeg har ligamentsmerter, men de er ikke som stikkende smerter. (men jeg er ikke mer enn 22 uker på vei, så jeg er ikke ekspert på hva som skjer med kroppen...)

Nei, kynnere er helt annerledes. Det kjennes som at hele livmoren strammer seg og blir fast som en basketball. Det gjør ikke noe særlig vondt, er bare litt ubehagelig dersom kynnerne er veldig kraftige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...