Gå til innhold

Kjøreplan for dagen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt nysgjerrig på hvordan dere har lagt opp dagen, fra vielse til festens slutt. Her er vår kjøreplan (kom gjerne med forslag og innspill!)

Kl. 13.00 - 14.00 - Vielse og hilsing/bilder utenfor

Kl. 14.15 - 15.45 - Fotograf

Kl. 16.00 - 16.30 - Vi ankommer lokalet - champagne, bilder og mingling

Kl. 16.30 - 20.00 - 3-retters middag - 2 g. servering av hovedrett, endel taler og sanger

Kl. 20.00 - 20.30 - Litt mingling og omrigging til kaffegjestene kommer og selve festen begynner

20.30 - 21.00 - Kaffegjestene kommer - bilder, hilsing og mingling

21.00 - 22.30 - Kaffe og kaker

22.30 - 02.00 - Brudevals og dansing og fest! :)

Vil gjerne ha kommentarer på hvordan dette ser ut og om vi bør disponere tiden annerledes. Når bør f.eks baren åpne? Kanskje med en gang kaffegjestene kommer? Og bør vi ha brudevalsen tidligere? Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Hei Netten,

Vi har følgende kjøreplan:

13.30-1400 Vielse (folk sier det tar maks en halv time når det ikke er kirkelig; vi skal ha en dommerfullmektig i familien som vier oss i hagen, men har lagt inn en tids-buffer her)

14.15-15.15 Bilder

16.00 Middag. 3-retters. 1 servering av hovedrett på tallerkener

19.30 Middag ferdig. Rydding av bord

20.00 Kaffegjestene kommer

20.30 Kakeskjæring

21.00-00.00 Brudevals og Band

00.00 - Utover: Fortsatt fest men uten band

For å klare å opprettholde tidsplanen under middagen, har vi gitt toastmater beskjed om at kun nærmeste familie får tale under middagen, og hver tale får kun vare 5 minutter. Har lagt opp til ganske streng plan der, men sånn må det være. Har vært i bryllup hvor taler varer i 20 minutter, og jeg må innrømme å aldri ha vært noen forkjemper for laaange taler. På 5 minutter får man frem det viktigste, og vi regner med at 10 av nærmeste familie vil tale, noe som betyr 50 minutter av tale på de 3,5 timene som er satt av til middag.

Resten av talene blir etter middagen når kaffegjestene har kommet. Hyggelig at de også får med seg litt av disse.

Høres ut som om tidsplanen deres er ganske lik vår. Eneste jeg kan se i din tidsplan som kan sprekke, er middagen. Men det kommer litt ann på hvor mange dere blir, og hvor mange og lenge dere regner med at folk vil tale. Jeg har aldri vært i et bryllup hvor talene har vart mindre enn 1-1,5 time totalt. Og med servering, etc går det med mye tid.

Vi har valgt å ha det som prioritet at alt er klart til middagsgjestene kommer, slik at de ikke føler seg som 2. rangs. Vi ønsker feks ikke at de skal måtte vente på oss, men at de blir tatt imot personlig av brudeparet når de ankommer, etc.

Gjest Gjest
Skrevet

Vår plan ble omtrent som dette (vi hadde 1 servering ferdig på tallerken, få taler, ingen sanger, borgerlig vielse ute)

kl. 1505 - jeg ankom for vielse

1545 - vi dro til fotografen, etter div bilder med familie, vielse og mingling.

1715 - vi kommer tilbake til festlokalet

1745 - skål m alle gjestene

1800 - vi setter oss til bords

ca 21 - middag ferdig (få taler, 2 pauser, 1 serveing på tallerk av 3 retter)

2115 - baren åpnet, migling

ca 22 - kutte kake

ca 23 - dans av brudevalsen - musikken startet

fest og morro til kl 4!!!

tror jeg ville regnet mer enn 3,5 timer på en middag med to serveringer (regner med d ikke er ferdig på tallerk heller - d tar lengre tid..) og mange taler. min erfaring fra bryllup jeg har vært i er at d nok tar over 4 timer da...

om tidsplanen sprekker er ikke d noe krise heller!!!

Kos dere og nyt dagen

Skrevet (endret)

Tusen takk for svar begge to :) Første gangs servering er på tallerken, og ingen i hans familie er noen store talere. Med obl. velkomsttale og takk for maten-tale regner jeg med maks 7 taler. Men vi kan jo også gi beskjed om at vi kun vil ha taler fra foreldre (bare pappa som skal holde) og oss til hverandre. Da blir det 5 taler. Så kan evt. andre taler tas til kaffen. Burde det gå greit med 3,5 t. da tror dere?

Endret for å føye til at vi er 38 middagsgjester.

Endret nok en gang fordi dumme meg hadde glemt at forloverne jo skal holde tale!! :rodme: Så da blir det 7 taler hvis vi holder oss til obl.

Endret av Netten
Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Ja, det tror jeg går helt fint. 3,5 time bør da holde i massevis.

Ser du gifter deg allerede på lørdag! Heldiggrisen. Ønsker deg en kjempefin dag, og skal krysse fingrene for at været blir som i dag.

Jeg må selv vente helt til i august:)

Skrevet
Ja, det tror jeg går helt fint.  3,5 time bør da holde i massevis.

Ser du gifter deg allerede på lørdag!  Heldiggrisen.  Ønsker deg en kjempefin dag, og skal krysse fingrene for at været blir som i dag.

Jeg må selv vente helt til i august:)

Tusen takk for det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...