Gjest Embla s Skrevet 5. juni 2006 #41 Skrevet 5. juni 2006 Nå må jeg le. TS har bilde av seg selv (slik jeg har forstått det) som avatar, og forteller en god del mer utleverende ting om nære familiemedlemmer i tråder her. Jeg har lest hele Frysepulvers dagbok (god reklame denne tråden ) og ser ikke helt problemet rett og slett. Man må jo nødvendigvis kjenne noen for å kunne kjenne dem igjen, og de som kjenner FP er vel uansett godt informert om det hvis nære venner av henne skiller seg?! Jeg kan ikke for mitt bare liv se hvordan FP utleverer noen på en gjennkjennende og skadelig måte?
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2006 #42 Skrevet 5. juni 2006 Nå må jeg le. TS har bilde av seg selv (slik jeg har forstått det) som avatar, og forteller en god del mer utleverende ting om nære familiemedlemmer i tråder her. Jeg har lest hele Frysepulvers dagbok (god reklame denne tråden ) og ser ikke helt problemet rett og slett. Man må jo nødvendigvis kjenne noen for å kunne kjenne dem igjen, og de som kjenner FP er vel uansett godt informert om det hvis nære venner av henne skiller seg?! Jeg kan ikke for mitt bare liv se hvordan FP utleverer noen på en gjennkjennende og skadelig måte? ← Jeg vet ikke hva trådstarter skriver om seg selv i andre tråder. Men nå var ikke denne tråden ment direkte til Frysepulver heller, så hvorfor du skriver om henne forstår jeg ikke.
Quirky Skrevet 5. juni 2006 #43 Skrevet 5. juni 2006 Siden jeg deltok i denne diskusjonen må jeg enda engang fremheve at jeg ikke ante på forhånd at det var frysepulver som ble diskutert. Jeg deltok i diskusjonen på generelt grunnlag.
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2006 #44 Skrevet 5. juni 2006 Frysepulver har da ikke utlevert noen i dagboka si? Hvem som helst kan da være R
Cherie Skrevet 6. juni 2006 #45 Skrevet 6. juni 2006 Jeg kommenterer denne saken på generelt grunnlag. Jeg har ikke lest en eneste dagbok her inne. Det jeg vet er at jeg ikke blir videre blid om jeg ser at noen skriver om meg her inne. De kan tro de gjør det så anonymt som bare det, men jeg er synes ikke noe om det.
Gjest Gjest_Inga_* Skrevet 6. juni 2006 #46 Skrevet 6. juni 2006 Dette er vel det som kalles storm i en tekopp...Kan bare si meg enig i at innlegget ikke var rettet mot FP, og at hun selv uttalte at det gjaldt henne. Christoph har et poeng, han sier faktisk bare at noen utleverer andre, og at han mener det ikke er riktig (noe som faktisk flere andre er enige i). Hvem de er eller hva de har sagt, sier Christoph ikke noe om.
Bomull Skrevet 6. juni 2006 #47 Skrevet 6. juni 2006 På generelt grunnlag er det mange som utleverer seg selv og andre litt mye etter min mening. Det finnes dagbøker der brukerne ikke prøver å skjule hvem de er (brukere som er godt kjente her på kg), og når det er lett å kjenne igjen dem burde de kanskje veie sine ord ang venner og familie litt nøyere. Iallefall hvis de som omtales ikke er klar over at halve verden vet hva han gjorde for noe dumt i går. Å si: x havnet på sykehuset, x havnet i fengsel, x sin mor er døende etc synes ikke jeg er utlevering. Da skriver man kort om ting som berører sitt eget liv. Og dersom en person her inne kjenner igjen brukeren er dette ting de får vite om likevel. Hvis man henger ut en person derimot blir det feil. "X havnet i fengsel fordi han voldtok en jente, og jeg håper han blir sittende lenge. Han er en skikkelig drittsekk'!" etc... Det er uthenging... Men blir det da bedre å si at "en venn av meg havnet i fengsel fordi...."? Mener dere at det er uthenging selv om man ikke sier noen forbokstav og man prøver å skjule sin egen identitet? Hva om en bruker sier "svigermor er grusom! Hun bare syter og klager!" Er det uthenging? Man bør vel kunne si hva man vil i dagbøkene sine, så får man heller ta konsekvensene av det hvis noen kjenner igjen brukeren.
Pilar Skrevet 7. juni 2006 #48 Skrevet 7. juni 2006 (endret) På internet vet man aldri hvem som er inne og leser, og i og med at KG-dagbøkene er åpne, bør man tenke seg om en gang eller to før man poster, om innholdet er sensitivt bør man kanskje la være å poste innlegget i det hele tatt. En kan jo tenke seg selv hvor festlig det hadde vært om man selv ble utlevert på nettet. Endret 7. juni 2006 av Pilar
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2006 #49 Skrevet 7. juni 2006 I dagbøkene bør man ikke skrive annet enn hva man tør å si under eget navn i RL. Mange her går langt over streken, men sånn har det blitt - ingen kan kontrollere internett (hvis vi ikke bor i Kina ).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå