Gå til innhold

et nytt dagboksinnnlegg

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
Det er ikke på generelt grunnlag når det refereres til min dagbok og jeg vet mange leser den

Hvis mange leser den har du vel uansett ingen god grunn til å tro at ingen av vennene dine gjenkjenner deg - og seg selv, med mindre alt er oppspinn. Du skriver ganske detaljert om både fritid, skole og jobb, så det er ikke vanskelig å koble.

Hilsen ei som har blitt invitert på noen av de samme festene du skriver om her inne.

Ellers enig i at denne debatten, så lenge den dreier seg om èn bruker (og det er jo ganske lett å se), burde vært tatt i Personlige Meldinger-forumet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det er ikke på generelt grunnlag når det refereres til min dagbok og jeg vet mange leser den

Jeg leser, med unntak av en, ikke dagbøker her inne og hadde ingen idé om at det var din dagbok det handlet om før du sa det selv.

Ellers mener jeg at det er opp til hver enkelt å skrive det de kan stå inne for - det får nå være måte på å være hysterisk også.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg står inne for det jeg har skrevet jeg. Skal godt gjøres i vite hvem det er snakk om, hvor personen bor osv. Og personen vet jeg er på forumet og at jeg har dagbok hvor jeg har sagt jeg skriver ting

Gjest Cristoph
Skrevet
Og jeg er akkurat EN bruker, og jeg hadde akkurat skrevet det.

ja og allikevel tar jeg det opp og sier at dette ikke bare gjelder deg.

selvom du bare bruker en bokstav og alt det der så kan man lett kjenne igjen personer.

Gjest Cristoph
Skrevet
Jeg står inne for det jeg har skrevet jeg. Skal godt gjøres i vite hvem det er snakk om, hvor personen bor osv. Og personen vet jeg er på forumet og at jeg har dagbok hvor jeg har sagt jeg skriver ting

ja men da er det vel ikke no probl.

Gjest gjest1
Skrevet
ja men da er det vel ikke no probl.

Nei, intet problem, men det irriterer meg grenseløst at du da skal bry deg

Skrevet

Det er mange som utleverer seg mye, men jeg ser ikke noe galt i å skrive at for eksempel at et vennepar har skilt seg? Er det utlevering?

Hvor går grensen for hva man kan skrive om sin omgangskrets? Og hvis man kjenner igjen en person her inne vil man vel antagelig også kjenne til omgangskretsen og få vite om ting som skjer likevel?

Gjest Gjest
Skrevet

Når man legger ut ting til alles offentlige beskuelse, så må man antakelig regne med at noen vil bry seg om både det ene og det andre.

Gjest Gjest
Skrevet
Når man legger ut ting til alles offentlige beskuelse, så må man antakelig regne med at noen vil bry seg om både det ene og det andre.

Amen.

Gjest snusmumriken
Skrevet

da er det vel bare å drite i å ha dagboka di da smarting.

Skrevet

Enig med trådstarter. Jeg ville ikke likt å bli utlevert. Ante ikke at det hadde noe med Frysepulver å gjøre før hun tok det opp selv, men er ikke så kjent her enda.

Gjest d'Arc
Skrevet

Det er vel ett fett om man nevner personer ved forbokstav, så lenge man ikke skriver noe som omhandler hans eller hennes privatliv?

..Og så lenge det ikke er krenkende.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor skal ikke han få bry seg, når du selv bryr deg i alt mulig rart? :overrasket:

Gjest Gjest
Skrevet

Nei, det er ikke greit å utlevere andre på et nettforum!

Gjest Cristoph
Skrevet
Det er vel ett fett om man nevner personer ved forbokstav,  så lenge man ikke skriver noe som omhandler hans eller hennes privatliv?

..Og så lenge det ikke er krenkende.

jo det har du rett i. poenget mitt er at hva så om man prøver å kamuflere det ved å bruke forbokstaven eller hva det enn er? man kan da bli gjenkjent for det.

Gjest Cristoph
Skrevet

bry meg med alt mulig rart? hvordan bryr jeg meg med alt mulig? det var du selv som nevnte nettopp deg selv i denne tråden. ikke mitt probl det. eller mener du at det er det?

og når du velger å ha en dagbok må du tåle at folk leser den.

at hele denne tråden er siktet til deg, der tar du feil. se litt lengre enn deg selv. forumet er stort.

et tips til deg er å kutte ut dagboka hvis du ikke tåler at folk leser i den.

Gjest Cristoph
Skrevet
Det er mange som utleverer seg mye, men jeg ser ikke noe galt i å skrive at for eksempel at et vennepar har skilt seg? Er det utlevering?

Hvor går grensen for hva man kan skrive om sin omgangskrets? Og hvis man kjenner igjen en person her inne vil man vel antagelig også kjenne til omgangskretsen og få vite om ting som skjer likevel?

når det kommer til kjærlighetforhold: det er veldig privat. der syns jeg grensa burde gå i allefall.

man burde få velge selv hva som vil stå om en selv på nett. det er mitt poeng.

og jeg syns det blir rene hønementaliteten å legge ut om endte forhold og den slags.

Skrevet

Det var da voldsomt.

Hadde heller ikke likt å bli utlevert i en annens dagbok, men her var det jo kun snakk om en setning: "x og kjæresten har flyttet fra hverandre" (eller noe sånt). X kan jo være hvem som helst. Mange som begynner på samme bokstav... Dessuten var det jo bare en fact, ikke utlevering av venninnens/vennens personlige følelser oppi det hele.

Gjest Gjest
Skrevet

Selv om denne tråden passet på Frysepulves dagbok betyr det ikke at den var direkte rettet til Fs dagbok, men som en generell debatt (sjekk forum) om dagbøker og utlevering av andre personer.

Jeg leser mange av dagbøkene her, og ser at det er flere av brukerne som skriver om andre. En bruker skriver for eksempel om sin slitsomme svigermor, og annen bruker skriver om sin samboer osv. Jeg synes det er greit å skrive disse tingene om svigermor/samboer så lenge de refererte personene vet at de blir skrevet om. Spesielt viktig er det når det er lett å kjenne igjen brukeren og dermed også lett å kjenne igjen svigermor/samboer.

Jeg ville IKKE likt at noen refererte til meg som X, Y eller Z og utleverte min livshistorie dersom jeg ikke hadde gitt tillatelse eller om denne personen selv var lett gjenkjennelig og dermed også jeg.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg skjønner ikke siteringene dine, trådstarter... Jeg har ikke sagt "alt mulig rart", det var det en gjest som skrev til meg lengre oppe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...