Gjest Cristoph Skrevet 5. juni 2006 #1 Skrevet 5. juni 2006 det er mye mulig at dette spørsmålet har vært oppe før, men jeg leste blandt annet en dagbok i stad og der forteller en bruker at en venn eller venninne har endt sitt forhold. jeg stusset litt over det. greit at man bruker forbokstaven i navnet eller lignende men som jeg ser det har blitt skrevet her inne før så er det veldig lett å bli gjenkjent her inne. så da tenker jeg. tar dere ikke hensyn til folka dere utleverer i dagbøkene deres? jeg tviler på at Olga har lyst til å bli utlevert angående sitt forhold til Per. og jeg tviler på at dere kan stå for sånne ting også. hva med å holde en litt strammere linje? jeg syns det er naivt å tro at man er helt anonym her inne. jeg har ikke vært her så lenge og har kjent igjen en allerede. jeg syns også det er dårlig gjort av folk som utleverer andre i dagbøkene sine. veldig dårlig.
Gjest Gjest1 Skrevet 5. juni 2006 #2 Skrevet 5. juni 2006 Jeg synes langt fra at det er greit og ville blitt rasende om jeg oppdaget slike avsløringer om meg i noen annens dagbok på nettet.
Gjest Cristoph Skrevet 5. juni 2006 #3 Skrevet 5. juni 2006 Jeg synes langt fra at det er greit og ville blitt rasende om jeg oppdaget slike avsløringer om meg i noen annens dagbok på nettet. ← det skjønner jeg godt for det hadde jeg også blitt
Gjest Gjest1 Skrevet 5. juni 2006 #4 Skrevet 5. juni 2006 Jeg håper og tror at de som er mine venner kjenner meg godt nok til å ikke omtale meg på noen avslørende måte i en offentlig dagbok. Det hadde faktisk vært nok til å ende et vennskap. Jeg liker å ha privatlivet mitt privat.
Gjest gjest1 Skrevet 5. juni 2006 #6 Skrevet 5. juni 2006 Hvis du synes det er så forferdelig at jeg skrev en forbokstav og bekymret deg for min venns privatliv; hva med å sende meg en PM om det - og ikke legge ut en tråd om det og skape ytterlige blest?
Quirky Skrevet 5. juni 2006 #7 Skrevet 5. juni 2006 (endret) Jeg for min del ante ikke at det dreide seg om Frysepulver før du svarte, jeg.. Jeg hadde en dagbok her engang, der jeg bl.a skrev om en traumatisk opplevelse med en venninne med rusproblemer. Jeg endte opp med å slette hele greia. Om jeg noen gang skal starte en dagbok her igjen vil jeg virkelig være forsiktig med hva jeg skriver. At noen her burde passe seg litt, siden de legger ut voldsomt mye om sitt eget privatliv, er én ting. Å skrive om andre på en utleverende måte, spesielt slike hendelser, synes jeg ikke noe om. Jeg tror kanskje enkelte her inne burde skaffet seg en privat dagbok å skrible i..nettet føles veldig anonymt (jeg føler meg ihvertfall veldig anonym her), men det er ikke fullt så anonymt som vi innbiller oss. Når man skriver dagbok gir man tusenvis av mennesker anledning til å få et innblikk i privatlivet vårt. Virker som om enkelte ikke har skjønt det..Men om man nå engang velger å gjøre det, burde man være såpass bevisst at man ikke tar for gitt at ens nærmeste også ønsker å bli utlevert.. Endret 5. juni 2006 av quirky
Gjest Bellatrix Skrevet 5. juni 2006 #8 Skrevet 5. juni 2006 Der er jeg enig med deg Christoph. Å utlevere seg selv er en ting, noe annet er å utlevere andre som ikke en gang vet at de blir omtalt på nett.
Gjest Cristoph Skrevet 5. juni 2006 #9 Skrevet 5. juni 2006 Hvis du synes det er så forferdelig at jeg skrev en forbokstav og bekymret deg for min venns privatliv; hva med å sende meg en PM om det - og ikke legge ut en tråd om det og skape ytterlige blest? ← dette innlegget handler ikke bare om deg så nei jeg behøver ikke sende pm
Gjest gjest1 Skrevet 5. juni 2006 #11 Skrevet 5. juni 2006 Men hva vet dere om mitt liv? Hva vet dere om mine venner vet om at jeg er på et forum? Og er det utlevering? De fleste vil catche at det er over når de IKKE BOR SAMMEN LENGER...
Gjest gjest1 Skrevet 5. juni 2006 #12 Skrevet 5. juni 2006 dette innlegget handler ikke bare om deg så nei jeg behøver ikke sende pm ← Nå har nå engang reglene vært oppe til debatt; og man fikk sist beskjed om at man ikke fikk skrive hele navn, men forbokstaver var greit. Hva vet du om jeg bruker riktig forbokstav? Om jeg ikke bare juger i hele dagboken min?
Gjest gjest1 Skrevet 5. juni 2006 #13 Skrevet 5. juni 2006 det er mye mulig at dette spørsmålet har vært oppe før, men jeg leste blandt annet en dagbok i stad og der forteller en bruker at en venn eller venninne har endt sitt forhold. ← Og jeg er akkurat EN bruker, og jeg hadde akkurat skrevet det.
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2006 #14 Skrevet 5. juni 2006 Frysepulver: selv om det var din dagbok han reagerte på, må det da være lov å ville diskutere temaet på generelt grunnlag?
Viviwoom Skrevet 5. juni 2006 #15 Skrevet 5. juni 2006 det kommer vel helt an på om man utleverer folk som ikke ville hatt noe imot å bli utlevert. Jeg ville ikke satt særlig pris på det selv. Ellers er jeg er ganske sikker på at enkelte av vennenen mine ville ha kaldkvælt meg hvis jeg hadde gjort noe sånt, men andre bare ville gitt blaffen.
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2006 #16 Skrevet 5. juni 2006 Jeg synes egentlig det er verre med de faste gjestene som skriver mye personlig om barna og/eller partneren sin. Vet om tilfeller fra usenet der barn har lest innlegg mødrene har skrevet om sine eksmenn - ikke veldig gøy for barna å lese slikt om sin far.. Det samme kan skje her. Noe annet jeg stusser over her; Folk er ofte fryktelig opptatt av å skrive h*n om barnet sitt, for ikke å avsløre kjønnet, men hva hjelper det da, når man ofte vet hvem de er likevel, fordi man kjenner en søster, en venninne, en bekjent eller larbeidskollega. Og ofte glemmer de *-en etterhvert også, utover i innlegget :D
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2006 #17 Skrevet 5. juni 2006 Vel, Frysepulver, nå utleverte du deg selv ganske kraftig. Jeg følger ikke med i alle bøker her, og ante ikke at det var deg han snakket om. Må da kunne diskutere slikt på generelt grunnlag?
Gjest gjest1 Skrevet 5. juni 2006 #18 Skrevet 5. juni 2006 Det er ikke på generelt grunnlag når det refereres til min dagbok og jeg vet mange leser den
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2006 #19 Skrevet 5. juni 2006 Det er ikke på generelt grunnlag når det refereres til min dagbok og jeg vet mange leser den ← Det var jo DU som stod frem og sørget for referansen. At mange leser din bok, betyr ikke at du er verdens navle, ei heller mht dagboklesing på KG.
Gjest gjest1 Skrevet 5. juni 2006 #20 Skrevet 5. juni 2006 Det var jo DU som stod frem og sørget for referansen. At mange leser din bok, betyr ikke at du er verdens navle, ei heller mht dagboklesing på KG. ← Du skjønner åpenbart ikke hva jeg mener
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå