Gå til innhold

han kaller meg opp. og de rareste ting.

Anbefalte innlegg

Gjest ikke innlogget nå
Skrevet

hei.

jeg har nettopp blitt samboer med verdens snilleste mann, men jeg stusser veldig over ting han sier til meg i sinne.

når vi krangler om for eksempel oppvasken kan han si ting som:

* Ta den selv din slengefitte eller: fitteleppene dine er jo så lange at du kan vaske opp med dem.

en ting er at man slenger stygge ting men tingene han sier er sååååååå vulgære.

i stad kranglet vi om at han har en tendens til å komme hjem klokka 03 om natten etter en pubtur med kompiser.

da fikk jeg høre at jeg så ut som en skamklippet flaggermus (jeg har guttehår og kanintenner i følge han). jeg var også en kryssning av dumbo og nøkken og folk som så ut som meg i dagslys burde holde seg innendørs.

jeg ba han holde kjeft og skjerpe seg. at det må gå ann å diskutere på en ordentlig og saklig måte.

å si stygge ting er en ting, men de tingene han sier er sånn som en 14åring ville ha sagt og han er 36.

det er masse han sier. som: gorrilla-vrengtryne (dette ordet bruker han ofte), du ser ut som han brente svensken, har du tredjegradsforbrenning? (jeg har et brennmerke på kinnet), vi trenger ikke kjøpe trampoline til "S" hun kan jo bare hoppe på magen din og masse mer. :tristbla:

det verste var sist vi hadde sex.

han ville ta meg bakfra men jeg har problemer med den stillingen. får vondt, osv. da sa han at han MÅTTE ta meg bakfra for han orket ikke å se på speileggpuppene som breiet seg ut som en breiflabb og hele sexakten endte i en krangel.

nå er jeg dritt lei og jeg fatter ikke at han ikke sa sånt FØR vi flyttet sammen?

og munnbruken er forferdelig. jeg klarer ikke å svare han for jeg blir så stum og sjokkert at jeg bare står og måper.

jeg er ikke noe glansbilde men stygg er jeg ikke allikevel påpeker han støtt og stadig at jeg er den dama han er sammen med som har vært minst pen av alle han har vært "borte på" (som han kaller det).

hvordan få han til å skjerpe seg? har noen lignende erfaringer som kan gi meg noen tips?

sitter her og slukker mine sorger i rødvin nå. jeg orker ikke slikt. jeg har blitt mobba på skolen og trenger ikke dette igjen.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
:overrasket: Jeg blir bare helt stum av sånne folk! Og hvorfor er du sammen med ham sa du?
Gjest gjest1
Skrevet

Lurer jeg og på! Og hvorfor er han sammen med DEG så mye han fornærmer kvinnemus? Han virker jo homo..

Skrevet

Vet du hva, jeg synes du skal komme deg ut av det forholdet! Ingen fortjener å bli behandlet på den måten, og jeg se liksom ikke for meg at dette kommer til å bli noe bedre med årene.

Vet det er et utrolig misbrukt ord, men på meg virker han som en psykopat. Snill og hyggelig helt til du er "fanget" i samboerskap med han.

Igjen, du må komme deg ut av dette før han kuer deg så mye at du ikke tør/klarer å gå.

Skrevet

Han er slett ikke verdens snilleste mann!

Jeg hadde aldri tolerert slik munnbruk fra samboeren min. Aldri.

Da hadde jeg heller vært alene.

Gjest gjest1
Skrevet

Har du fortalt ham hvor mye det sårer deg? Kanskje du skulle prøve å si det til ham i en rolig tone. (Men ikke under en krangel. Da vil det nok være lite konstruktivt).

Har du spurt ham hvorfor han er sammen med deg viss han synes du er så fæl?

Hvordan endte det da dere hadde sex? Jeg vet at jeg i alle fall hadde blitt lei meg og kledd på meg igjen.

Føler med deg.

Gjest StoreSky
Skrevet

Uff. Psykisk mishandling! Man kaller da vitterlig ikke samboeren og kjæresten sin slikt. Virker som han har utrolig behov for å rakke ned på deg for å hevde seg selv.

Forklar han hvordan du føler. Hvis han ikke tar det til seg og forstår at det sårer -noe han burde fatte med vanlig folkeskikk - pælm han ut! Dette fortjener ingen, ikke du heller!!!

*klem*

Gjest Gjest
Skrevet

Nettopp blitt samboer med hvem, sa du? "Verdens snilleste mann"? Hallo!

To ting: Enten har du dårlig selvrespekt og dårlig vurderingsevne som har flyttet sammen med en slik mann, eller så er dette reinspikka vrøvl og oppspinn.

:overrasket:

Skrevet

På meg virker det som om han prøver å bryte deg ned psykisk, bare en tanke, men det er ikke normalt å bli kalt slike ting, og du bør komme deg bort, mens du kan.

Skrevet

Kjære vene, dette fortjener du IKKE! Dette må du ikke finne deg i. Virker som om han hevder seg over deg ved å fornærme deg.

Jeg har aldri opplev at en kjæreste ha beskrevet meg noe i nærheten av det din samboer gjør. Du vet at du fortjener bedre enn dette?

Gjest tråd-s
Skrevet
:overrasket:  Jeg blir bare helt stum av sånne folk! Og hvorfor er du sammen med ham sa du?

han er snill på mange måter. dette skjer ikke hver dag heller.

han henter datteren min i barnehagen når jeg er på jobb og han følger henne for meg innimellom også. så han gjør jo masse godt men jeg må få bukt på akkurat DETTE problemet.

Gjest tråd-s
Skrevet
Har du fortalt ham hvor mye det sårer deg? Kanskje du skulle prøve å si det til ham i en rolig tone. (Men ikke under en krangel. Da vil det nok være lite konstruktivt).

Har du spurt ham hvorfor han er sammen med deg viss han synes du er så fæl?

Hvordan endte det da dere hadde sex? Jeg vet at jeg i alle fall hadde blitt lei meg og kledd på meg igjen.

Føler med deg.

ja jeg har spurt og da sier han at han bare sier det i sinne.

jeg har vært rolig også men han skriker hver eneste gang. når han er blid igjen sier han at jeg burde forstå at dette ikke er sant og at han bare er sinna.

det endte med at jeg ikke hadde sex med han. da ble han også sinna og skrek purkerævv. :overrasket:

Gjest tråd-s
Skrevet
Kjære vene, dette fortjener du IKKE! Dette må du ikke finne deg i. Virker som om han hevder seg over deg ved å fornærme deg.

Jeg har aldri opplev at en kjæreste ha beskrevet meg noe i nærheten av det din samboer gjør. Du vet at du fortjener bedre enn dette?

ja jeg vet egentlig men jeg er i et nøste.

Gjest Piper
Skrevet

Hvordan kan du skrive i samme innlegg at han er verdens snilleste, når han ikek er i nærheten til å være snill i det hele tatt? Spiller ingen rolle hvor sint man blir, man sier ikke slikt. Og hadde noen sagt noe slikt til meg under sexakten, da hadde ikek den personen fått mer sex fra denne kanten.

Beklageligvis blir enkelte "idioter" i det man flytter sammen med de, for da tror de at de er ferdig med å være høflig og grei.

Ønsker du å gi han tid, ville jeg sagt i fra til han at sier han noe slikt flere ganger, så ønsker ikek du å fortsette i dette forholdet. For hvorfor skulle du ønske å fortsette, med en eprson som tydeligvis ikke eier respekt for deg?

Og nei, han er IKKE verdens snilleste, for en snill person oppfører seg ikke slik.

Skrevet (endret)
han er snill på mange måter. dette skjer ikke hver dag heller.

han henter datteren min i barnehagen når jeg er på jobb og han følger henne for meg innimellom også. så han gjør jo masse godt men jeg må få bukt på akkurat DETTE problemet.

For meg hadde det ikke vært nok at han var snill på andre områder. Det han gjør er helt uakseptabelt!! Det virker som du ikke har lyst til å gå fra han, ihvertfall ikke uten å prøve å finne en løsning. Du kan jo gi han et ultimatum: slutte å kalle deg sånne ting omgående, eller så går du. Eller kanskje du bør kreve at han går i terapi. Anger management eller noe sånt.

Hvis det ikke gir seg etter dette, synes jeg du plikter å gå. For din egen skyld, og for datteren din sin skyld.

Endret av brumma*
Skrevet

Han er IKKE snill. Dette kan du ikke leve med i lengden. Still et ultimatum, eller kom deg bort. Hvordan kommer selvtilliten din til å være om noen år om du blir?

Gjest d'Arc
Skrevet (endret)

Men når han plutselig begynner å rakke ned på deg bare fordi du ikke vil bli tatt bakfra?

Endret av d'Arc
Gjest Piper
Skrevet

jeg har vært rolig også men han skriker hver eneste gang. når han er blid igjen sier han at jeg burde forstå at dette ikke er sant og at han bare er sinna.

det endte med at jeg ikke hadde sex med han. da ble han også sinna og skrek purkerævv.  :overrasket:

Jeg hadde aldri akseptert noe slikt fra noen, uansett hvor sinna den andre måtte være. Får være måte på hvor respektløs man skal være mot partneren sin, samtidig som man totalt fraskriver seg alt ansvar selv.

Han har tydeligvis store problemer, og det har ingenting med deg å gjøre. Det er hans problem, og da lbir det faktisk hans ansvar å finne en løsning på det også, for hvorfor skal du akseptere dette fra et menneske som liksom skal være din beste venn?

Hadde du akseptert at en venn kalte deg det samme?

Gjest Piper
Skrevet

Hvordan er han mot datteren din? Vil du akseptere at han kaller henne slike ting også, om han blir sint nok?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...