Gå til innhold

Milla gir gode råd om Bodypeeling

Anbefalte innlegg

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

I denne kalde årstid så opplever mange jenter at huden blir tørrere, gusten og får små tørre nupper. Dette gjelder særlig på overarmer, bryst, lår, legger og rumpe/korsrygg. Løsningen for mange er en skikkelig god omgang med bodypeeling, eller skrubbekrem for kroppen som det heter på godt norsk. Men mange gjør dette feil og oppnår ikke rett effekt så jeg skal fortelle hvordan dere går fram for å gjøre dette riktig.

1. Velg rett peelingkrem. Hver eneste serie med respekt for seg selv har en bodypeeling. Min favoritt er Exfotonic fra Loreal (grønn boks) på 200 ml. den koster ca. 110 kroner og er blitt min favoritt. Biotherm har også en god en men jeg holder en knapp på Loreal sin.

2. En peeling skal alltid gjøres i dusjen (sier seg vel selv men jeg nevner det nå). For at peelingen skal ha rett effekt må huden blir god og varm av vannet. Ha så varmt vann du kan og få opp godt med damp. Vask deg med dusjsåpe først og få vekk kremrester fra huden. Sørg for at du står i dusjen i minst 10 min før du begynner med peelingen. Ta ett og ett hudområde om gangen og skrubb med store sirkelbevegelser, ikke for hardt for da kan du lage riper i huden. Jevne faste sirkler er flott.

3. Skyll godt, veldig godt og klapp huden tørr med ett mykt håndkle, ikke gni, bare klapp.

4. Smør deg generøst inn med bodylotion etterpå, ikke vær gjerrig, la huden få godt med krem.

Ikke gjør dette mer enn en gang i uken, ca. hver 12 dag er passe for normal hud. Du vil oppleve mykere hud uten det grå preget. Fordi huden er kvitt døde hudceller vil også kremen virke bedre. Biotherms blå bodylotion (hvit flaske med blå stripe) er kanskje den beste som finnes og den er lett å få tak i.

Bruk aldri kroppspeeling i ansiktet eller på halsen, den er altfor sterk.

Milla

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hørtes utrolig deilig ut.

Skal absolutt gjøres!

Skrevet

To sjeler samme tanke! Tenkte å poste et innlegg i dag jeg , for å spørre om hvordan man best bør rense huden - og så kom du meg i forkjøpet med den gode beskrivelsen :D :P:)

Takker og bukker...må nok ut i morgen og skaffe en peelingkrem. (har bare slik hanske man skrubber med - synes du forresten de er gode?)

Lille Meg 2

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Alltid hyggelig og hjelpe med å innføre gode vaner. Huden trenger ekstra god pleie om vinteren.

En slik skrubbehanske kan nok fungere til en viss grad, men den gir ikke så god pleie som en peelingkrem gjør. Den gir huden næring, polerer og renser- den effekten oppnås ikke med bare en skrubbehanske.

Milla

Skrevet

Gode tips!

Jeg undrer meg forresten over at du synes bodylotionen til Biotherm er så god, jeg har prøvd og jeg synes jeg fikk sånn hinne over alt - den trakk ikke godt nok inn. Etter min smak.

Men vi er alle forskjellige.

Skrevet

Denne vinteren har jeg kun brukt Nivea sin "Firming-lotion Q10" - den er virkelig glimrende og jeg merker store forbedringer på huden. Kan virkelig anbefales.

Skrevet

Bruker Nivea's Peeling Shower. Vask og peeling på én gang. Perfekt for

meg, har alltid dårlig tid.....

Skrevet

Jeg tar peeling 1-2 ganger i måneden.

Har prøvd en drøss med produkter, men for et år siden fikk jeg en boks i gave. Det er salt som er blandet med olje og aroma-oljer. Du får den også med sukker og olje. (Til forskjellige hudtyper)

Har ikke brukt noe annet siden jeg. Huden blir helt myk og ikke tørr i det heletatt!

Et godt alternativ til peelingkremer.

Skrevet
Jeg tar peeling 1-2 ganger i måneden.

Har prøvd en drøss med produkter, men for et år siden fikk jeg en boks i gave. Det er salt som er blandet med olje og aroma-oljer. Du får den også med sukker og olje. (Til forskjellige hudtyper)

Har ikke brukt noe annet siden jeg. Huden blir helt myk og ikke tørr i det heletatt!

Hvor får man den? Pris?

Skrevet

Jeg kjøper min i en butikk som heter Escape.

De har to butikker som jeg vet om. Den ene ligger i på Østbanen i Oslo, den andre ligger i Asker (trekanten).

Artig butikk forresten. Perfekt for gavekjøp! De selger såper i alle mulige varianter, make-up, håndklær osv.

Ser at sidene dems er nede akkurat nå, men adressen er:

http://www.escap-e.no/

Husker ikke hvor mye boksen kostet jeg, men mener at det var +/- 100 kroner for en drøy boks.

Skrevet

Takk for tipset, Lea - jeg har brukt BodyShop sin - den er helt herlig - men jeg bruker bare min vanlige bodylotion etterpå.

Forresten - i hine hårde dager - brukte jeg å blande grot havsalt i hvetekimolje (fra apoteket) det gjorde susen. Da ble jeg heller ikke tørr, men myk som en baby.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Dette er en type gele som fungere på samme måte som annen kroppspeeling, den er bare mer klissete. Det er ikke noen utpreget forskjell annet enn i duft og konsistens. Havsalt blandet med sukker, olje og aroma er basis for svært mange peeling produkter.

Milla

Skrevet

Dette er en type gele som fungere på samme måte som annen kroppspeeling, den er bare mer klissete. Det er ikke noen utpreget forskjell annet enn i duft og konsistens. Havsalt blandet med sukker, olje og aroma er basis for svært mange peeling produkter.

Milla

Det er ikke en gele.

Bare salt med olje og ikke klissete.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Det er ikke en gele.

Bare salt med olje og ikke klissete.

La oss nå ikke diskutere dette i det vide og det brede. Når havsalt og oljer blandes får den en geleaktig konsistens. Inneholder peelingen sukker blir den mer klissete.

De kinesiske peelingene som fåes på store glass med strikk er veldig gode.

Milla

Skrevet

E ikke interessert i å diskutere i det vide og det brede heller jeg. Men den jeg kjøper (salt og olje) er ikke geleaktig. Den er faktisk ganske tørr i konsistensen. Når man tar den på føles det som løst salt.

Må være en annen type enn den du mener...

Sukker-skrubben har jeg ikke prøvd, synes at den lukter for søtt.. jordbær og sånt.

Huden min blir i alle fall bedre av denne enn av andre produkter jeg har prøvd og en gir (og skal gi) en lett prikking i huden før den skylles av..

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Den lette prikkefølelsen du får etterpå er så deilig, det føles som om du har fått helt ny hud.

Den peelingen du snakker om Lea, er den lysegrønn og kommer i ett stort glass med kinesisk skrift utenpå?

Milla

Skrevet

Nei, den er ikke lysegrønn. Den har farge som olivenolje e.l. og kjøpes i ganske store plastbokser. Skal se hva det står på den etterpå. Vet hvor den står i butikken, så jeg kan ikke navnet på den.

Og prikkingen er det beste med hele greia...

Skrevet

Nå ble jeg skikkelig inspirert og hopper snart i dusjen. Ellers vil jeg bare si at den hampvotten det var snakk om tidligere synes jeg er kjempegod til tørrmassasje. Tar du en runde med den før en dusj blir huden også utrolig myk. Synes spesielt det er bra å gjøre det før jeg vokser leggene, for da får man bort alle døde hudceller får hårene til reise seg seg slik at man lettere får med alt, og dermed glattere legger. Men om man har sensitiv hud er det kanskje litt brutalt å gjøre det samme dag.

Skrevet

Nå har jeg sjekket...

"Sluscious Salt Scrub" står det på boksen min..

Tror at det var en merkelapp med navn på produsent o.l. på undersiden en gang, men etter å ha stått fuktig har den nok falt av.

Den er laget av mandelolje og salt og tilsatt ingefær og mint.

Det står også at det er mye E-vitaminer i den.

Produktet er 100% naturlig så vidt jeg vet.

Tviler på at dette er noe kjent merke i Norge. Jeg vet at butikken importerer det meste selv.

Skrevet

Takker for et inspirerende innlegg, Milla - jeg skal jammen kjøpe meg en kroppspeeling i dag, og skjemme bort kroppen min. Har ikke vært så flink til det siden badekaret ble byttet ut med dusj, men jeg skjønner jo at det lar seg gjøre likevel. Hvis du har flere sånne tips, så kom med dem, det tror jeg vi trenger nå i desember!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...