Gå til innhold

Live Musikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det virkelig nødvendig med live musikk?

Har hørt at det er veldig dyrt, og at det ikke alltid er så bra. Musikken faller ikke alltid i smak for alle gjestene (forskjellige generasjoner). Også spiller de vel heller ikke så lenge? :digge:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er slett ikke nødvendig med live-musikk. Vi skal ha en blanding av live og musikk på plate.

Hvis man bestemmer seg for livemusikk, er i allefall ikke dette stedet å tro man kan spare penger på - musikerne må betales godt, i allefall hvis de er profesjonelle. Min kampsak! :)

Skrevet

Det er klart man skal betale for live musikken hvis en vil ha det. Men jeg lurer bare på om det er nødvendig å ha det. Vet jo at en må ha cd i tillegg da det er altfor dyrt å ha live musikk hele kvelden. Men blir det litt "simpelt" med bare cd musikk?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes at et bra musikkanlegg og en gjennomtenkt playlist er bedre enn et halvdårlig liveband, jeg (ikke alle er halvdårlige, men mange er det!). Ikke simpelt i det hele tatt.

Skrevet
Det er klart man skal betale for live musikken hvis en vil ha det. Men jeg lurer bare på om det er nødvendig å ha det. Vet jo at en må ha cd i tillegg da det er altfor dyrt å ha live musikk hele kvelden. Men blir det litt "simpelt" med bare cd musikk?

Nei, slett ikke simpelt. Da får du full kontroll over musikken som blir spilt, og det er jo veldig bra!

Skrevet
Nei, slett ikke simpelt. Da får du full kontroll over musikken som blir spilt, og det er jo veldig bra!

Ja du gjør jo det. Kan sette opp spillelister med all slags musikk, noe som passer for alle. Og også styre volumet som du vil.

Gjest gjest1
Skrevet

vi har hatt band, som også kødder litt i våre feiringer. Skaper jo mer liv enn en cd-spiller...

Jeg tror jeg ville hatt både band og så en dj etterpå jeg...

Gjest Gjest
Skrevet

absolutt ikke nødvendig med band / live musikk.

Vi hadde en cd - d fungerte veldig bra.

var i et bryllup hvor d var live - synes bare d ble dumt jeg - men nå drakk han mer enn han spilte da...

Skrevet
var i et bryllup hvor d var live - synes bare d ble dumt jeg - men nå drakk han mer enn han spilte da...

:grine2:

Skrevet

Ja det skaper nok litt mer liv. Men da må det være veldig bra, og siden vi ikke kjenner til noen veldig bra band, så tror jeg kanskje det blir like bra med bare cd, og en som event. styrer musikken.

Gjest gjest1
Skrevet

Tror jeg ville latt en få ansvar for musikken ihvertfall... Mange selvutnevnte dj-er etter et par glass for mye; jo flere kokker, jo mere søl ;)

Skrevet

Ja det blir alltid problemer hvis ikke en har ansvaret som "dj". Jeg hadde en stor fest der ingen hadde hovedansvaret, og utpå kvelden ble det byttet sanger så ofte at man nesten ikke rakk å bytte dansestil :ler:

Du må gjerne ha cd'er/mp3, men jeg anbefaler å ha en som er ansvarlig og som kan ta seg av musikkønsker etc utover kvelden.

Men jeg er forøvrig enig i at Live band skaper mest stemning!

Skrevet

:) Vi skal ha live musikk. vi tar det vi vill ha og ikke gjestene ,men nå spiller de ikke akkurat noe dårlig de vi skal ha da.. Det er rocka 80 talls musikk.. Så de fleste blir nok litt overasket over sangen vi skal danse brude dansen etter.. he he For den svinger.

:klem: Bire

Gjest Gjest
Skrevet

Hvilket band skal dere ha Bire? Vi vil også ha liveband. Har vært i noen bryllup med CD spilling, og blir ofte mindre dansing synes jeg... Men ingen av oss har sansen for danskebåt musikken, så det bandet ditt hørtes ut som noe for oss også. Hvor mye koster det? :)

Skrevet
:) De vi skal ha heter : lasse og insektene(høres ut som et svenske band )men de spiller langt fra noe svenske musikk.De skal ha med drikk og sjåfør ca 13.000kr og det er ikke så ille for de spiller så lenge vi vill(VI kjenner en av dissa gutta) :klem: Bire
Gjest Gjest
Skrevet

Betaler heller litt mer og får et bra band... Jeg vil IKKE ha gullbruna øgon på min bryllupsdag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Min kjære er glad i 80 tallets puddel rockere, vil også gjerne ha litt Jokke og valentinerne musikk. Er nok ikke helt det rette for våre besteforeldre, men er da heller ikke dem som gifter seg...

Hvor i landet holder disse til, og hvordan kan man komme i kontakt med dem?

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Vi har veldig lyst til å ha Liveband. Hadde først egentlig valgt oss ut ett, men synes vi får så elendig service og lite feedback, at de føler jeg meg ferdig med.

Nå har vi funnet et nytt vi har fått anbefalt av flere som har hørt de, og de skal være kjempegode. Eneste aber er at de koster 15.000 og spiller i 3 timers tid.

Jeg merker selv at jeg begynner å bli mer og mer positivt innstilt, men min kjære er litt mer økonomisk fornuftig enn meg.

Men jeg har vært i bryllup og fester med musikk fra MP3, etc, og det har aldri tatt av i det hele tatt. Vil så gjerne ha en "ordentlig fest". Blir kanskje eneste gang i livet hvor vi bestiller et band til å spille

Skrevet

:) De holder til i Fredrikstad..jeg kan høre med Bjørn.(gitaristen) om de har noen internett side du kan gå inn på..Ringer han i morgen jeg..

Skrevet

:) Brude dansen blir antagelig spilt på cd..hvis de ikke klarer å spille den bra.. he he..Den kan være litt vrien.. The promise I swear. med Higland Glory..Rocker litt den ..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...