Gjest Gjest_tutta_* Skrevet 4. juni 2006 #1 Skrevet 4. juni 2006 Jeg er samboer med en fantastisk mann, og vi har egentli bare ett problem. Et nokså stort et.. Sjalusi. Han var tidligere supersosial, men nå har han bare jobben, dataen og meg. Da vi ble sammen var han som sagt supersosial, og vi hadde bare en bil (min) som han brukte til å besøke venner og bekjente.. Jeg ble da hjemme og lengtet. Etterhvert som tida gikk hadde jeg bare han, alle vennene mine var lei av å ta kontakt og at jeg bare kunne være sammen med dem på skolen.. Jeg var nok altfor avhengig av han da, og husker at det da var jeg som var sjalu. Før vi ble sammen var jeg også et sånt supersosialt naturlig midtpunkt, med mange venner. Nå er jeg eldre, den verste avhengigheten har lagt seg, selvom jeg enda elsker han høyt trenger jeg mer stimui fra andre. Venner. Jeg har det siste året opparbeidet meg et par gode venninner. Samtidig har ha fått e krevende jobb og mistet kontakten med mange av sine venner. Resten av vennene gidder han ikke bruke tid på, han føler at de ikke har spesielt mye til felles lenger. Men: Venninne 1. Han hater henne. Lager bråk hver gang jeg skal omgåes henne, er sur før jeg går og sur når jeg kommer hjem. Han liker ikke måten hun oppfører seg på og er redd for at hun skal påvirke meg, sier han.. Venninne 2. Han hater kjæresten hennes. Er sjalu på han, tror jeg. Skal jeg på besøk dit, og kjæresten er der (de er også samboere) blir det surmulig og krangling Venn 1. Han liker ikke han så godt, selv om det i utgangspunktet er en av hans venner. Han brukte å komme på besøk til samboeren min før, men da han bare satt og spilte data(!!!) da han var på besøk så ble jeg sittende og snakke med denne vennen. Nå er vi venner og ser film ilag av og til.. Det er forøvrig den eneste guttevennen jeg har lov til å ha. Han godtar ikke at jeg skal være venner me de av motsatt kjønn.. Han blir sur når jeg skal på kafe med disse venninnene, for han tror at vi sitter og ser på gutter. Vil også ha fullstendig referat av hva vi snakket om. Hvis jeg ikke husker det så gnager han om det hele kvelden/dagen.. Jeg er blid og åpen av natur, men føler at jeg må legge lokk på meg når vi sammen omgås andre. Blir liksom uglesett av han om jeg smiler og ler sammen med en av sorten Hannkjønn.. Mobilen er også et mareritt. Tar meg selv i å holde den skjult, for han skal alltid se hva venninnene mine skriver..
Gjest d'Arc Skrevet 4. juni 2006 #2 Skrevet 4. juni 2006 (endret) Du er nødt til å prate med han. Han har ingen rett til å bestemme hvem du skal være sammen med. Dette handler nok ikke kun om sjalusi, men også på grunn av makten han liker å ha over deg. Endret 4. juni 2006 av d'Arc
SW20 Skrevet 4. juni 2006 #3 Skrevet 4. juni 2006 Høres ut som han har lettere psykopatiske trekk synes jeg...
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2006 #4 Skrevet 4. juni 2006 Det merkelige er at de som svarer her, i neste innlegg om temaet, kan fortelle oss at sjalusi er en "naturlig" del av et forhold, og et positivt innslag i forholdet.
mallina Skrevet 4. juni 2006 #5 Skrevet 4. juni 2006 Du må jo bare snakke med ham, det burde være lov å ha venner av det motsatte kjønn, så lenge du ikke har gjort noe som tilsier at han ikke kan stole på deg.
Kayla Skrevet 4. juni 2006 #6 Skrevet 4. juni 2006 Det merkelige er at de som svarer her, i neste innlegg om temaet, kan fortelle oss at sjalusi er en "naturlig" del av et forhold, og et positivt innslag i forholdet. ← Ja, men det finnes da grenser. Han her går litt over grensen for det som er normalt synes jeg. Forøvrig burde han kommet seg litt bort fra data'en og ut i den virkelige verden selv også...Er enig i at han virker å ha litt psyko-trekk ja
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2006 #7 Skrevet 5. juni 2006 Ja, men det finnes da grenser. Han her går litt over grensen for det som er normalt synes jeg. Forøvrig burde han kommet seg litt bort fra data'en og ut i den virkelige verden selv også...Er enig i at han virker å ha litt psyko-trekk ja ← Skammelig og idiotisk å hevde at sjalusi er normalt. Det er faktisk en mekanisme som får folk til å begå drap. Skjerp deg!
razmatazz Skrevet 5. juni 2006 #8 Skrevet 5. juni 2006 Skammelig og idiotisk å hevde at sjalusi er normalt. Det er faktisk en mekanisme som får folk til å begå drap. Skjerp deg! ← Sjalusi i moderate doser er normalt om du vil eller ikke! Tror det er sunt å være littebittegranne sjalu avogtil. Men det som beskrives av trådstarter er jo langt over grensen! Trådstarter; har du forsøkt å snakke med ham om dette en gang når det ikke er han som tar opp problemene? Tror ikke det nytter å ordne opp i sakene før han skjønner selv at det han driver med er urimelig.
Gjest lumina Skrevet 5. juni 2006 #9 Skrevet 5. juni 2006 merker at jeg stusser litt over at han blir kaldt psykopat her.. mange jenter jeg hører om her og andre steder som oppfører seg på samme måte når de blir avhengige av kjæresten sin.. Problemet, slik jeg ser det, er at han ikke har et eget liv utenom jobben og hjemmet. Der må han ta tak, skal dette kunne reddes..
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2006 #10 Skrevet 5. juni 2006 Sjalusi i moderate doser er normalt om du vil eller ikke! Tror det er sunt å være littebittegranne sjalu avogtil. ← Nei, slikt svineri hører ikke hjemme i et godt og trygt forhold. Skjerp deg! Man skal ikke flørte med mekanismer som medfører at folk faktisk kan drepe.
Gjest simba Skrevet 5. juni 2006 #11 Skrevet 5. juni 2006 Nei, slikt svineri hører ikke hjemme i et godt og trygt forhold. Skjerp deg! Man skal ikke flørte med mekanismer som medfører at folk faktisk kan drepe. ← Du er ikke litt paranoid?? Det er da virkelig ikke saann at man dreper noen bare fordi man kan kjenne et snev av sjalusi innimellom?! Er enig i at sjalusi i STORE DOSER kan faa noen til aa ty til drastiske handlinger, men det er da i ekstreme tilfeller og ikke naar det gjelder "hverdagssjalusi"! Jeg mener selv jeg om min kjaere har et godt og trygt forhold, selvom jeg sikkert kunne blitt litt (altsaa bare bittelitt) sjalu om det var en snerten dame som floertet med ham el.l. Men saa ville jeg ristet paa hodet og tenkt at det er jo ikke saa rart iom at han er en flott kar! Ikke kom aa paastaa at du ALDRI har vaert sjalu! Det tror jeg i saafall ikke noe paa!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå