Gjest Hilde Skrevet 11. desember 2002 #1 Skrevet 11. desember 2002 Noen andre som så Tabloid igår ? Hvordan kan vi nå fram til disse udugelige folkevalgte med våre synspunkter ? På hvilken måte kan vi vise hva vi mener om dette ? Jeg har snakket med endel mennesker idag - og alle har en ting til felles: forakt for disse menneskene som benytter sin posisjon til å mele sin egen kake. Ære være Carsten O. Five for å sette dette på dagsorden og tørre å si imot - håper og tror at han følger dette videre. Husk at det er vi som sponser disse "ventelønningene" og gullkantete pensjonsavtalene deres.
BigGirl Skrevet 12. desember 2002 #2 Skrevet 12. desember 2002 Ære være Carsten O. Five for å sette dette på dagsorden og tørre å si imot - håper og tror at han følger dette videre. Hvis du hadde fulgt med i litt andre medier enn tabloid på TV2 så ville du oppdaget at dette er en ting som SV har prøvd å få satt på dagsorden i lengre tid. Dette har blitt nedstemt i Stortinget. Hvordan stemmegivningen har vært er ukjent, men det har uansett ført til at Stortingspresident Jørgen Kosmo (AP) har forlangt en gjennomgang av alle ordningene til stortingspolitikerne. FLOTT!!! At Karsten O. Five skriker litt høyt har neppe noen virkning, han skriker nemlig for høyt og for ofte. Det blir som å rope Ulv Ulv!!! Det var uansett direkte vemmelig å observere Inge Lønning (H) og hans spinkle forsøk på å forsvare ordningene. Med en total mangel på forståelse for at folk flest mener at dette er hinsides all fornuft. Det eneste fornuftige han sa var at kompensasjonen for å være Stortingspolitiker kan ikke være så dårlig at ingen er villig til å stille til valg. Da faller demokratiet rett i da.....
trifolii Skrevet 12. desember 2002 #3 Skrevet 12. desember 2002 Hvordan kan vi nå fram til disse udugelige folkevalgte med våre synspunkter ? På hvilken måte kan vi vise hva vi mener om dette ? Ved å velge inn noen andre kanskje?? Ved å stille selv?? Jeg er helt enig i at dette med pensjonsordingene osv på Stortinget ikke er helt bra, men jeg reagerer på at hver gang vi diskuterer politikere, så er de så UTROLIG udugelige. Men det er vel ikke så rart det, så lenge de fleste av oss henter informasjonen om politikerene fra Dagbladet, VG, TV2-nyhetene og programmer av typen Tabloid, og Holmgang. Medier som helt tydelig har latt det gå sport i å framstille politikerene som så dumme og udugelige som overhode mulig. I alle fall de av dem som ikke sier det som er aller mest populert. Flere av partiene har varsla at de har problemer med å få fylt listene sine ved valg. Hva kommer dette av da? Det er jo SÅ mange mennesker som sitter rundt omkring og høres ut som de vet hvordan en politiker skal være (eller i alle fall ikke være, og en kommer ofte langt med det). Hvorfor stiller de ikke selv?? Mange av de som har latt seg velge inn på Stortinget, har permisjon fra jobber de må ha studert og skaffa seg erfaring for å få. De kan umilig være helt totalt tette i pappen hele gjengen. Jeg er ikke enig i alt de mener og vedtar. LANGT i fra. Men det er et stykke fra å være uenig, og til å påstå at alle 165 er fullstendig imbesiler!!
Gjest Hilde Skrevet 12. desember 2002 #4 Skrevet 12. desember 2002 Joda, BigGirl - jeg vet at SV har hatt oppe det med pensjonsordningen tidligere - men derimot er det ingen som har visst at flere tidligere stortingsrepresentanter har gått på den såkalte "ventelønnen" i årevis.
Dragsund Skrevet 12. desember 2002 #5 Skrevet 12. desember 2002 Jeg tror det blir til at FrP blir valgt til neste år... så alle kan se at partiet vi trenger er SV!!! *håpe, håpe*
BigGirl Skrevet 13. desember 2002 #6 Skrevet 13. desember 2002 Jeg tror det blir til at FrP blir valgt til neste år... så alle kan se at partiet vi trenger er SV!!! *håpe, håpe* Husk på at resultater fra et valg varer i 4 år, hvem skal rydde opp etter at FRP har kjørt det meste på dunken i løpet av disse årene. Tør du ta sjansen???? Det beste hadde vært en sterk allianse på venstresiden som en motpol til høyrekreftene som vil gi oss et samfunn hvor de rike blir rikere og de fattige fattigere. Et kaldt og inhumant samfunn hvor du ihvertfall ikke må falle utenfor et A4 system.
Dragsund Skrevet 13. desember 2002 #7 Skrevet 13. desember 2002 retter opp skrivefeil; til neste valg,,,,..ikke neste år!
Avatar Skrevet 16. desember 2002 #8 Skrevet 16. desember 2002 Mine tanker i disse dager er at det snart må være velg igjen...tror ikke jeg overlever med de som styrer landet i dag!!! Men om et valg hadde ført til at Frp tok makten så er det kanskje like greit at vi går ned med korset opp ned....
Gjest Ola Skrevet 18. desember 2002 #9 Skrevet 18. desember 2002 Politkerne kjører landet i grøfta! Det er på tide med et skifte. Tipper Anders Lange hadde blitt glad for dette: http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/12/18/356619.html Til dere som ikke er så opplyste, så vil jeg anbefale en meget god side: www.frp.no
Lilleba Skrevet 19. desember 2002 #10 Skrevet 19. desember 2002 Politikerne er vel som folk flest? I allfall er de valgt av folk flest. Som man reder, ligger man.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå