Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal gifte meg i 2007 og prøver nå å sette opp et noenlunde budsjett. Men jeg har lite peiling på hva det forskjellige koster.

Det jeg lurer på er sånn ca hvor mye blomster, en vanlig 3 etasjers bryllupskake, frisør/sminkør, fin leiebil/veteranbil og fotograf koster..

Blir veldig takknemlig for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Her er et raskt overslag på noen ting:

Kake 3000

Fotograf 10.000

Kjole 10.000

Undertøy 2000

Smykker 1000

Sko 1000

Bukett 2500

Bordblomster 2000

Skrevet

Tusen takk for svar. Men huff så dyrt, 10 000 for fotograf var jo kjempedyrt :tristbla: , må jo finne noe billigere enn det. Resten så jo ganske greit ut da..skal føre det til budsjettet mitt :)

Gjest Fruktkake
Skrevet
Tusen takk for svar. Men huff så dyrt, 10 000 for fotograf var jo kjempedyrt  :tristbla: , må jo finne noe billigere enn det. Resten så jo ganske greit ut da..skal føre det til budsjettet mitt  :)

Vi betaler 6000 til fotograf. Det avhenger av hvor dere bor og hva slags type album og hvor mange bilder dere vil ha.

Skrevet

Prisene kan variere masse fra by til by og etter hvor "eksklusivt" du vil at ting skal være. Sånn hadde vi det (i Bergen):

Kake 2200 (for 5 etasjer, bestilt på sykehusets konditori)

Fotograf 4000 (ute/inne bilder i farge, uten forlovere og brudepiker, fikk album med 20 ganske store bilder + at vi fikk de andre 35 bildene hun hadde tatt av oss bare ikke i et album)

Kjole 12000

Undertøy 150 (fra KappAhl)

Sko 135 (salg på Bianco)

Bukett 1400 (inkludert 5 knappehull blomster)

Blomster til pynt av lokalet 1000 (oppsatsene laget av svigerinna, hun laget de like bra som de gjør på blomsterforretninger)

Frisør 560 (bestilte ikke brudepakke, var bare innom en uke før bryllupet og vi snakket og hvordan vi skulle sette det opp. ble veldig fornøyd)

Sminke 0 (sminket av svigerinna)

Siden kjolen var dyr ville jeg ikke bruke masse penger på undertøy og sko. Smykker lånte jeg av ei venninne.

Skrevet (endret)

Jeg har ihvertfall funnet ut at det er ENORME forskjeller på pris, og alt kommer an på hvordan man vil ha det selv!

Kjole 1000 kr (qxl)

slør (lånt)

sko (299 kr salg)

Strømper/undertøy (200 kr tilbud)

Fotograf (flink venn m/masse utstyr)

Blomster (har sådd nå, så de blir klare til dagen, tips fra blomster Finn :ler: )

Bil på dagen (skal ha venn av en venn av en venn som har fiiin bil)

Kake (skal bake selv evt. mamma, fant oppskrift på Tine.no til 3 etg. kake)

Frisør (svigerinne som skal gjøre det)

Smykker (låne)

Klubblokale 2000 kr

Bekjente skal servere maten

osv.

Det er bare å benytte seg av de muligheter en har ;) Og jeg leter hele tiden etter ting på salg/tilbud som kan brukes!

Endret av superlove
Skrevet

Tusen takk for mange gode tips!!! Vi prøver også å spare på en del punkter og heller bruke litt mer penger på andre viktigere punkter.

Har fått en ganske god pekefing nå på hva det meste koster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...