Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal flytte hjemmefra og har funnet mange aktuelle leiligheter. Problemet er at de fleste utleiere krever tre måneders leie i depositum. :grine:

Det er snakk om 10-12 tusen. Har ingen foreldre og sånn som kan hjelpe meg med dette. Hva skal jeg gjøre? Kan jeg ta opp lån i banken? Hvordan går jeg frem? :forvirra:

Jeg er snart 19 og ferdig med vdg om tre uker. Skal ta meg et friår hvor jeg skal jobbe.

Hjeeeelp! :klø:

Videoannonse
Annonse
Gjest Thalassa
Skrevet

kan hende du kan få flexilån hvis du har litt oppspart i bsu e.l

hvis du har fått fast jobb kan det jo kanskje hjelpe, men det er din bank som avgjør uansett, ta og ring dem du så får du svar.

Skrevet

Hva er flexilån? Jeg har ingen oppsparte penger i det hele tatt, dessverre. Har tatt kontakt med flere banker over mail for å høre hva de har å si. Venter på svar.

Gjest Gjest
Skrevet

Det burde ikke være noe problem å få et lite depositumslån i banken. Hvis du skal flytte hjemmefra så har du vel litt inntekt og da burde ikke et lån på 10000-12000 være noe problem. Pengene blir jo da stående i den banken til leieforholdet opphører.

Skrevet

Flere banker som er villige til å gi depositumslån, ettersom dette blir sett på som sikre lån. Det funker slik at du betaler ned lånet og betaler de gebyrene og rentene som er på det, og når lånet er nedbetalt og leieforholdet er slutt, så er pengene dine.

Det er ikke alle banker som gir det, men mener å huske at i alle fall Sparebank1 og Nordea gjør det.

Skrevet

Jeg har sendt mail til bl.a DnbNor og Postbanken. De mente jeg skulle ta opp et forbruksfinansieringslån eller søke om økt kreditt på Mastercardet. UAKTUELT!

Sparebanken Sør ser ut til å ha noen fine depositumsordninger. Skal kontakte de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...