Gå til innhold

Utdannelse

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest1
Skrevet

I stedet for å diskutere hvilket inntrykk folk har av dem som er her uten poll.

Glemte jeg noen alternativer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Er sivilingeniør (høgskole/universitet), og har væørt gjest her i mange år

*kvinne, over 30

Skrevet

Siv.øk + bachelor psykologi. Til og fra som gjest, nå fast bruker; opphengt i bryllupsprat for tiden :)

Skrevet (endret)

Holder på med en bachelorgrad ved UiB. Regner med at det også blir master etterhvert :)

Edit: Du lurte på om du hadde glemt noe, kanskje faglært ikke helt kommer inn under 3-årig vgs, siden det med læretiden gjerne tar 4 år hvis jeg husker rett..

Endret av aislinn
Gjest gjest1
Skrevet

Har en yrkesfagutdanning fra vgs., og tar mer nå

Gjest gjest1
Skrevet

Ja, du tok ikke med dem som har yrkesutdannelse fra vgs med fagbrev. Vgs.-alternativet kunne kanskje bare hett "vgs" slik at det også inkluderte dem som har fagbrev?

Men vil ikke tro denne pollen nødvendigvis gir noe riktig bilde. Utfallet avhenger av hvem som går inn i tråden: "hvilken utdannelse har du?" , og hvem av dem igjen som vil svare. Men det har du sikkert tenkt på.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg stemte vgs, regnet med at det gjaldt både yrkesfag og almenn

Gjest Gjest
Skrevet

Statistisk pleier man å skille mellom høy og lang "høy utdannelse". Dette for å skille mellom de som har yrkesrettet 3-årig utdanning, og de som har profesjonsutdanninger.

Gjest Gjest1
Skrevet
Ja, du tok ikke med dem som har yrkesutdannelse fra vgs med fagbrev. Vgs.-alternativet kunne kanskje bare hett "vgs" slik at det også inkluderte dem som har fagbrev?

Men vil ikke tro denne pollen nødvendigvis gir noe riktig bilde. Utfallet avhenger av hvem som går inn i tråden: "hvilken utdannelse har du?" , og hvem av dem igjen som vil svare. Men det har du sikkert tenkt på.

Ja jeg skjønte at det ble galt slik jeg gjorde det. Beklager. Vet ikke hvordan jeg skal få rettet det opp heller.

Jeg tror denne tråden hadde blitt mer riktig om den ble liggende på generell debatt der jeg opprinnelig la den.

Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg har en treårig høyskoleutdanning, og er ferdig med mitt andre år på en ny treårig høyskoleutdannelse

Gjest -eline-
Skrevet

Akkurat ferdig med en bachelor og håper på å komme inn på master til høsten. Stemte dog for "Høyskole/universitet" siden jeg faktisk er ferdig med en grad ( :hoppe: ).

Gjest Fruktkake
Skrevet

Jeg har treårig høgskoleutdanning (førskolelærer).

Gjest Gjest
Skrevet

Har treårig høgskoleutdanning: er ingeniør

Gjest singel!
Skrevet

Førskolelærer, men 4 år på høgskule.

Gjest gjest1
Skrevet

Niårig og et par påbegynte studier som aldri ble fullført. Ellers har jeg kurser innen alt mulig mellom himmel og jord, og arbeidserfaring som stadig gjør meg overkvalifisert til enkle jobber. Er'kke bra det heller.

Skrevet

Fire år på høyskole/universitet.

Skrevet

Valgte høgskole/universitet siden jeg har en bachelorutdanning, og er ferdig med en mastergrad om ca to uker...Gøss og gru...

Gjest Bellatrix
Skrevet (endret)

Har studert i 6 år. Sosionom + diverse grunnfag.

Endret av Bellatrix
Gjest Virvel
Skrevet

Får jeg lov til å svare treårig høyskole selv om jeg strengt tatt ikke har fått vitnemålet ennå? :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...