Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2006 #1 Skrevet 4. juni 2006 Hvilke farger foretrekker du (1) Har det noe å si om hjemmesider er farget i rødt eller blått? Føles grønt nøytralt, eller er det sort og grått som gjelder? ...Eller betyr det ingen ting da det er innholdet som teller? (2) Hvilken farge liker du best?
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2006 #2 Skrevet 4. juni 2006 Jeg synes designet og fargen på hjemmesiden har noe å si. Sider i skarp rød elelr blå er slitsomme å se på, og tar også oppmerksomhet fra eventuelle bilder og tekst. Synes hvite sider kan fungere helt fint, men liker også sider med layout i nokså nøytrale, men gjerne litt stemningsskapede nyanser; gråblå toner, lilla toner (lyse eller med grått i), grønntoner, bruntoner e.l Synes stort sett lyse farger eller blandet med lys grått funker best, men mørke sider kan også være fine. Liker f eks ikke fargen på KGs bakgrunn noe særlig, men synes det funker at de bruker nyanser av èn farge (det jeg ikke liker er gradienten som er mørkest øverst og lys når man scroller. Virker som det er noe galt med skjermen min).
Grooo Skrevet 6. juni 2006 #3 Skrevet 6. juni 2006 Jeg liker sider som har en farge jeg ikke legger merke til... Er der for innholdet sin del, men stikker rastk ut igjen hvis sidene inneholder mye farger og flæsh&stæsj og lyd og grafikk og hei&hå
Dru Skrevet 6. juni 2006 #4 Skrevet 6. juni 2006 Jeg liker litt subtile farger, og jeg er veldig glad i lilla. Lilla, grått, blått, i nedtonede varianter.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 6. juni 2006 #5 Skrevet 6. juni 2006 Takk for svarene som er kommet inn. Jeg fortsetter å følge med, og håper det kommer fler.
Gjest Gjesta Skrevet 6. juni 2006 #6 Skrevet 6. juni 2006 (1) Husk å ha stor nok kontrast mellom skrift og bakgrunn. Ser det er folk som bommer med foreksempel rød/ svart eller rød/ grønn("julefargene"). Da er blir det nesten håpløst å lese.. (2) Jeg liker best at det er mørke bokstaver, med lys, dus bakgrunn. (eksempel slik som KG har..) Ingen skrikende farger på hoveddelen hvertfall.
Gjest f Skrevet 6. juni 2006 #7 Skrevet 6. juni 2006 Er enig med de aller fleste her. Det som er viktig for meg er at det er duse farger og at designet er ryddig. Mørke og sterke farger er ikke pent. Men liker best duse farger i denne rekkefølgen: brun (beige og gul) grønn blå lilla (mest blått i) grå
Gjest Thalassa Skrevet 7. juni 2006 #8 Skrevet 7. juni 2006 jeg synes nettsider med lyse farger er kjempefint. aylar sin side er nydelig, selv om jeg ikke liker dama.. hennes&mauritz en som ikke er så lys, men heller mørk, moderne og tøff er Nike moderne er vel stikkordet, så spørs det hvilken gruppe/type kvinner man vil appelere til.
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2006 #9 Skrevet 7. juni 2006 På var hjemmeside varierer jeg etter tema. Men start siden er med sort bakgrunn.Hovedsakklig grått men bittelitt rødt og turkis. Funker bra det.
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2006 #10 Skrevet 7. juni 2006 Jeg liker de så nøytrale som mulig. Er jeg inne på en nettside er jeg på jakt etter informasjon, og vil ha det enkelt og effektivt. Masse farger og flash forstyrrer bare. Hvitt/lysegrått/lys beige er greie bakgrunnsfarger.
Blueberry Skrevet 7. juni 2006 #11 Skrevet 7. juni 2006 Duse farger. For all del ikke mørk bakgrunn med lys skrift! Sååå slitsomt... *Alt+F4*
Gjest gjest1 Skrevet 7. juni 2006 #13 Skrevet 7. juni 2006 Jeg synes det blir trist å stirre på en svart side i lengre tider. Det samme gjelder til dels for grått. Rødt blir for skrikende. Jeg synes hvitt kan se fint ut. Ser lett og luftig ut.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 9. juni 2006 #14 Skrevet 9. juni 2006 Tusen takk for mange bra tips! Dere er kjempesnille!
snøfnugg Skrevet 19. juni 2006 #15 Skrevet 19. juni 2006 (endret) Jeg har en stjernehimmel jeg...den er sort og stjernene sølvgrå..synes det passer bra med sidetemaet. Lite tekst på forsida. Har brukt sølvgrå og mørkerød tekst. Endret 19. juni 2006 av snøfnugg
Gjest KATTAstrofe Skrevet 20. juni 2006 #16 Skrevet 20. juni 2006 Jeg liker rene, enkle sider med få farger. Bakgrunnen bør være så nøytral som mulig, men kan gjerne ha stilige detaljer. Lys skrift på mørk bakgrunn liker jeg ikke.
loop Skrevet 21. juni 2006 #17 Skrevet 21. juni 2006 Det avhenger kanskje av hva du skal vise frem der. Selv har jeg svart bakgrunn og har fått mye positiv respons på det, men jeg har mest bilder og noe tekst. Ta gjerne titt og gi ditt synspunkt. Skal snart oppdatere og tar gjerne innspill. Klikk på linken under.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 26. juni 2006 #18 Skrevet 26. juni 2006 loop: Enig med deg, du har gjort lurt i å bruke svart bakgrunn - den setter alt lyset på bildene dine. Fine sider, og ikke minst: Kjempefine bilder! (Stive priser, men de er nok verdt det Igjen; takk til alle som kommer med innspill her!
Azi Skrevet 26. juni 2006 #19 Skrevet 26. juni 2006 Jeg har laget selv disse to forsidene. Jeg må si at jeg er SUPER fornøyd med resultate! :D Nr 1 Nr 2
snøfnugg Skrevet 27. juni 2006 #20 Skrevet 27. juni 2006 (endret) Det avhenger kanskje av hva du skal vise frem der. Selv har jeg svart bakgrunn og har fått mye positiv respons på det, men jeg har mest bilder og noe tekst. Ta gjerne titt og gi ditt synspunkt. Skal snart oppdatere og tar gjerne innspill. Klikk på linken under. Vakkert loop! Endret 27. juni 2006 av snøfnugg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå