Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2006 #21 Skrevet 4. juni 2006 Kneipp og loff er for de harry som ikke har bevissthet i forhold til mat og ernæring.
*Ariel* Skrevet 4. juni 2006 #22 Skrevet 4. juni 2006 (endret) Kneipp og loff er for de harry som ikke har bevissthet i forhold til mat og ernæring. ← Ok, du har sikkert helt rett i det. Hvis man spiser sånne brødtyper så er sikkert alt annet man også spiser usunt og grusomt. Shame on me som er stygg med barna mine. Endret 4. juni 2006 av *Ariel*
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2006 #23 Skrevet 4. juni 2006 Ok, du har sikkert helt rett i det. Hvis man spiser sånne brødtyper så er sikkert alt annet man også spiser usunt og grusomt. Shame on me som er stygg med barna mine. ← Ja, det synes jeg faktisk.
Gjest gjest1 Skrevet 4. juni 2006 #24 Skrevet 4. juni 2006 Grovbrød, flerkornbrød/helkornbrød og rugbrød spiser vi.
Cilla Skrevet 4. juni 2006 #25 Skrevet 4. juni 2006 Vi bruker stort sett det ferdigoppskjærte Sabeltann-brødet.
Gjest Skya Skrevet 4. juni 2006 #26 Skrevet 4. juni 2006 Jeg er veldig glad i all slags brødmat, men kjøper grovtbrød. Helst i skiver, eller så skjærer jeg det opp og fryser det. Og tar opp skiver like før jeg skal spise det.
Gjest Piper Skrevet 4. juni 2006 #27 Skrevet 4. juni 2006 Kneipp og loff er for de harry som ikke har bevissthet i forhold til mat og ernæring. ← Ja, for selvfølgelig er brødet det viktigste i kostholdet, og frukt og grønt er bare noe tull To av mine barn spiser all slags brød, men minsten spiser bare lyst. Det behøver ikek være loff, emn langebråd, speltbrød og andre lyse brød. Men han liker rett og slett ikke grove brød. Vi andre spiser veldig ofte Dansk kornbrød, for det er noe vi syns er godt. Jeg anser ikek brødet som det viktigste i vårt kosthold, og derfor er jeg ikke så nøye på hva barna ppsier det. Det viktigste er å ha et variert kosthold, og det har vi. Barna spiser mye frukt og grønt utenom, og det syns jeg er mye mer viktig enn å tvinge i de grovt brød. Så får det være så harry som det bare vil, eller så kan man kanskje forstå at brødet ikke er hele kostholdet i seg selv.
Gjest Varg-Menja Skrevet 4. juni 2006 #28 Skrevet 4. juni 2006 Jeg er ikke så glad i brødmat, så jeg varierer mellom mange typer brød, etter hva jeg har lyst på der og da. Alt fra loff og kneipp, til mere fancy butikkbrød. Er mest glad i lyse brød, noe som er ett problem siden typen foretrekker grovt, men finner stort sett ett greit kompromiss.
Gjest Gjesta Skrevet 5. juni 2006 #29 Skrevet 5. juni 2006 Jeg baker brød i perioder, men når jeg skal kjøpe brød, blir det grovbrød, helkornbrød, speltbrød eller rugbrød. Loff kjøper vi svært sjelden.
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2006 #30 Skrevet 5. juni 2006 Ja, for selvfølgelig er brødet det viktigste i kostholdet, og frukt og grønt er bare noe tull To av mine barn spiser all slags brød, men minsten spiser bare lyst. Det behøver ikek være loff, emn langebråd, speltbrød og andre lyse brød. Men han liker rett og slett ikke grove brød. Vi andre spiser veldig ofte Dansk kornbrød, for det er noe vi syns er godt. Jeg anser ikek brødet som det viktigste i vårt kosthold, og derfor er jeg ikke så nøye på hva barna ppsier det. Det viktigste er å ha et variert kosthold, og det har vi. Barna spiser mye frukt og grønt utenom, og det syns jeg er mye mer viktig enn å tvinge i de grovt brød. Så får det være så harry som det bare vil, eller så kan man kanskje forstå at brødet ikke er hele kostholdet i seg selv. ← Du høres noe hissig og amper ut? Brødet er en liten del av kostholdet for mange ja, men det er nå en gang en del av en helhet. Hvorfor slurve på dette, når vi vet at mange barn utvikle mageallergier og blir dårlige av loff og kneipp?
Gjest Narnia Skrevet 5. juni 2006 #31 Skrevet 5. juni 2006 Lyst brød kan øke risikoen for å utvikle cøliaki o.l. senere i livet. Her spises det stort sett rugbrød, grovt knekkebrød eller grove rundstykker. Jo mer korn jo bedre!
salsera Skrevet 5. juni 2006 #32 Skrevet 5. juni 2006 Jeg foretrekker hjemmelaget grovbrød. En gang i blant rundstykker med valmuefrø. Kneipp er jeg ikke noe glad i og spiser det vel bare hvis jeg besøker noen som har det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå