Gå til innhold

Klærne luktet dritt etter vask og tørk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da de mørke klærne (60 grader) var ferdig i tørketrommelen luktet de kloakk eller møkk el.l.

Det var ingen av klærne som var spes skitne da de ble kastet til vask.

Hva kan være grunnen til at de luktet så fælt etter vask og tørk? Vet ikke om de luktet slik etter vask, for jeg kaster de i trommelen med en gang.

Kan det være at jeg kanskje glemte å bruke vaskemiddel?

Skjønner ingenting, jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

viss klærne ligger lenge i maskinen før du henger dem opp/kaster dem i trommelen, kan de begynde å lukte surt... Skikkeli ekkel lukt..da bruker jeg alltid å skylle dem før jeg tørker dem...

Skrevet

Nei, de ble kastet i trommelen med en gang vaskemaskina var ferdig. :sur:

Gjest Gjest
Skrevet

Vask dem på nytt og sørg for å passe på vaskepulver. Lukt på tøyet før du legger de inn i tørketrommelen, så finner du evt ut om problemet er vaskemaskin eller tørketrommel.

*Spent på om de lukter neste gang*

Skrevet

Har andre klær i maskina nå på kokvask, skal lukte på dem når maskina er ferdig.

Skrevet

Det lukta ikke etter vasken.

Da gjenstår det å se om det lukter etter tørkinga.

Gjest Gjesta
Skrevet

Det kan sette seg lukt i maskinen. da bør man kjøre en 90 graders vask m/u klær. Gjerne ha edikk i kammeret.

Så den kokvasken hjelper sikkert :) Jeg vasker ofte klær uten tøymykner,. og det lukter ikke vondt av den grunn..

Skrevet

Kan det ha vært arbeid på lednings-nettet? Da får man ofte møkkete vann i springen en stund,men blir fort bedre.Men dette pleier ikke lukte da...

Skrevet

Det setter seg lukt i vaskemaskinen dersom døra står igjen mellom hver vask. Da får man ikke lufta ut, og det blir rått inne i vaskemaskinen. Ha alltid døra på gløtt når maskinen ikke brukes. Da vil det ikke lukte av klærne neste gang du vasker. Hvis ikke må du kjøre en skylling uten noe i før klærne vaskes. Bare et tips. Har erfart det selv ;)

Skrevet

Døra og doseringskammeret står bestandig til lufting når maskinen ikke er i bruk. Det har ikke blitt sånn lukt av klærne som er vasket etterpå, så det var bare et engangstilfelle. Muligens glemte jeg å ha i vaskemiddel (jeg har sluttet å bruke skyllemiddel), men rart at vannet lukter så jævlig.

Uansett, bra det ikke var et varig problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...