Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2006 #1 Skrevet 4. juni 2006 Jeg har vanskeligheter med å finne frisører som jeg kan stole på. Jeg har langt, kastanjebrunt, tykt hår med litt krøller. Har i hele mitt liv blitt fortalt at jeg har et nydelig hår. Og som de fleste også mener: Det er forferdelig å gå til frisøren også oppleve at de skamklipper deg. Men det er det jeg opplever gang på gang på gang. Hver eneste gang jeg er hos frisøren, så forklarer jeg at jeg liker å ha det langt. Det må IKKE over skuldrene. Så forklarer jeg fasongen hvordan jeg vil ha det. Som oftest vil jeg ha det slik som jeg har det, bare stusse tuppene. Likevel så klipper de så mye av det at jeg ikke ser ut! Slik som nå. Jeg har ikke klippet meg siden september. Da jeg var der sist, klippet hun så mye av at det er først nå lengden har kommet tilbake! Da må jeg si at jeg lurer på om frisørene gjør dette fordi de er misunnelige på håret mitt? Vil de ikke at jeg skal ha fint hår? Jeg vet at det er er rart spørsmål, men etter å ha forsøkt mange forskjellige frisører og opplevd det samme, begynner jeg å lure. Jeg hadde en frisør for mange år siden som jeg brukte fast, men hun har sluttet. Er det flere som opplever dette?
Saeria Skrevet 4. juni 2006 #2 Skrevet 4. juni 2006 Jeg har opplevd dårlige frisører ja. Hvor ofte går du til frisør? Jeg går ikke så ofte som jeg burde, rett og slett fordi jeg ikke har råd. Er student. Da må ofte frisøren klippe litt mer, fordi håret er mer slitt. Allikevelsynes jeg frisøren burde koste på seg en forklaring i slike tilfeller, og spørre om det er greit at h*n tar mer grunnet slitasje. Nå har jeg endelig funnet meg en god frisør. Fikk tips på velværeforumet her og har ikke angret på at jeg begynte å gå til han. Start gjerne en tråd der for å høre om noen kan anbefale deg en frisør i ditt område.
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2006 #3 Skrevet 4. juni 2006 Jeg går ca annenhver mnd når jeg har en fast frisør som jeg stoler på. Men nå har jeg jo ikke det. Skulle gjerne hatt navnet på den frisøren din siden vi bor i samme by.
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2006 #4 Skrevet 4. juni 2006 Høres ut som det er mitt hår og mine dyrkjøpte frisørerfaringer. Var like før jeg utviklet frisørskrekk! Men så fant jen en i Bergen som er kjempeflink til å tolke mitt hår, og har vært kjempefornøyd med resultatet - og prisen!
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2006 #5 Skrevet 4. juni 2006 Har samme hår som deg, trådstarter, og opplever det du skriver om nesten hver gang jeg er hos frisøren Jeg tror grunnen til at krøllete hår ofte blir kortere enn man ønsker, er fordi frisøren gjærne gjør håret vått før det klippes. Og da klippes ofte alt som er slitt og tørt. Noe som gjærne er en del da krøllete hår blir fortere slitt enn stritt hår. Når det da tørker, krøller det seg jo oppover og blir myyye kortere enn som vått. Noe som kan være vanskelig å forutse... Likevel synest jeg alle frisører burde tenke på dette, og ikke bare klippe i vei alt som er slitt uansett hvor mye det er. Mange med krøllete hår kan kanskje klare å leve med litt slitasje viss gevinsten blir å få beholde litt av lengden..
Saeria Skrevet 4. juni 2006 #6 Skrevet 4. juni 2006 Jeg går ca annenhver mnd når jeg har en fast frisør som jeg stoler på. Men nå har jeg jo ikke det. Skulle gjerne hatt navnet på den frisøren din siden vi bor i samme by. ← Gjør vi det? :-D Ta turen til Max Milan i Marken og be om en time med Morten. Alle frisørene der er flinke, men jeg fikk anbefalt Morten. Angrer ikke på det. Han er både art director og stylist. God peiling på farge har han og. Dessuten er han flink til å komme med tips og råd, noe som har vært veldig fint for meg som er ganske grønn når det gjelder hvilken frisyre og hvilke farger som kler meg. I tillegg har jeg et ganske vanskelig hår. Det tar ikke til seg mørke farger som bruntoner, permanent holder i et par uker toppen, og det er kjempevanskelig å gre når det er vått/fuktig. Alleikevel har jeg alltid vært fornøyd når jeg har gått fra frisøren. Han er verdt hver eneste krone! :-D
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2006 #8 Skrevet 5. juni 2006 Jeg er også "velsignet" med tykt og bølgete hår, og har omtrent bare negative erfaringer med frisører. Min teori går ut på at dårlige frisører rett og slett ikke forstår seg på hårtyper, annet enn fint nordisk hår, og klipper alle deretter. Det er utorlig provoserende å betale i dyre dommer gang etter gang til folk som ikke kan jobben sin, ikke har man krav på kompensasjon hvis man ikke er fornøyd heller. Jeg er klar over at det er mulig å klage i ettertid, men klipt er klipt, og når man ser ut som Anne Holt på håret vil man helst ikke at den samme frisøren skal komme i nærheten av manken igjen. Vanligvis bruker de ca 20min på klipp og det koster 400kr, ganske bra timebetalt det.
Fakse Skrevet 5. juni 2006 #9 Skrevet 5. juni 2006 Likevel så klipper de så mye av det at jeg ikke ser ut! Slik som nå. Jeg har ikke klippet meg siden september. Da jeg var der sist, klippet hun så mye av at det er først nå lengden har kommet tilbake! ← Kanskje de klipper mye fordi håret ditt er veldig slitt? Som en annen her også har sagt så slites krøllete hår fort. Dessuten slites håret raskere om det allerede er slitt, sånn at om det går lenge mellom hver gang du er hos frisøren, så vil det slites mer, og dermed er det mer som må klippes bort. Dette ser frisøren selv om du ikke nødvendigvis legger merke til det selv i hverdagen. Så absurd det enn kan høres ut, så er det derfor mulig at løsningen på problemet ditt ligger i å gå oftere til frisøren.
Titti72 Skrevet 5. juni 2006 #10 Skrevet 5. juni 2006 Jeg har samme ulla som beskrevet av flere over her. Mitt hår ser aldri slitt ut og jeg tør ikke gå til frisøren men en 2 ganger i året. Jeg har aldri blitt fornøyd, de gjør aldri hva jeg sier eller hører på mine erfaringer. Jeg sier ifra når jeg kommer at jeg trenger en ny frisør og hvis de gjør en god jobb så blir jeg hvis ikke så kommer jeg aldri tilbake. Jeg kan aldri vite når jeg er der om jeg er fornøyd. Det vet jeg først etter en hårvask og noen dager. Godt det er mange frisører i Akershus sier jeg. Jeg kommer ned med nyvasket hår så de får se hvordan det er vått, og kommer tilbake når det er tørt så de kan se det da. Og jeg forklarer i endinga men alikevel blir det nesten motsatt av hva jeg ønsker og forklarer. Hvis noen kjenner en utrolig bra frisør i Bærum så sned en PM eller skriv navnet her. Da ville jeg blitt evig takknemlig.
Saeria Skrevet 5. juni 2006 #11 Skrevet 5. juni 2006 Hva med å spørre på velværeforumet, Titti72? Det var der jeg fikk min anbefaling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå