Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2006 #1 Skrevet 4. juni 2006 satte hairextension for nesten en mnd siden. det er langt. men i den siste tiden har det virkelig begynt å floke seg i lengden.. virkelig! må nesten ha med meg en hårbørste overalt og gre det med jevne mellomrom! det røyter også veldig mye.... hva skyldes dette? er dette normalt kanskje?
la_luz Skrevet 4. juni 2006 #3 Skrevet 4. juni 2006 Hei, det blir sånn etter en stund. Nå har jeg hatt mine i 8 mnd, og de floker seg mer nå enn i begynnelsen, men det holder seg bra. Her er noen tips: Gre det ordentlig ut,bruk mye balsam når du vasker det. SOV MED FLETTE! Håper frisøren ga deg beskjed om dette ( mange dårlige exstensions frisører da :-))
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2006 #4 Skrevet 4. juni 2006 hm.... det er heeeelt jææævlig. det er sååå jævlig at jeg vurdere å ta det ut...... det er en eneste stor floke etter bare en liten stund!!! jeg vasket det jo med balsam, men kan teste engang til. gikk til innkjøp av en spray som skulle gjøre det mer greit, men dette hjalp ikke.... fletter jeg dte om natta så blir det massesmå krøller om morran, og da må jeg stå å rette det ut igjen, en super jobb....... lurer på om det ikke er mitt eget hår som tover seg inn i den nederste fletta og derav gjør det umedgjørlig! hm....
Frk Midnattsol Skrevet 5. juni 2006 #5 Skrevet 5. juni 2006 Driver selv å setter i hairextension, og kan da litt om dette Regner med at det er ekte hår du har, og da bør du absolutt flette det når du sover. Hvis du ikke liker flette, så kan du jo sette i et par tre strikk nedover håret. Poenget er at det ikke skal ligge å "floker" seg slitt mens du sover. Nå er det også stor kvalitetsforskjell på hår som settes i hos frisør, så hvis kvaliteten er dårlig, har det lett for å flise seg opp når du har hatt det ei stund, og da vil det floke seg lettere. Viktig at du bruker en god balsam som er beregnet for extension, og at du bruker hårkur (ikke inne ved hodebunnen). Er det flere spørsmål ang extension, så er det bare å spørre. Har selv mitt på 60-65 cm, og det bevarer seg flott i flere måneder. Når festene har vokst ut, tar jeg de bare ut, lager nye fester og har håret i et par måneder til. Faktisk svært økonomisk å satse på kvalitetshår
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2006 #6 Skrevet 5. juni 2006 hei frk midnattsol så fint at du tok deg tid til dette... jeg har hatt det i flette i natt og skal prøve å fortsette med dette. det jeg erlitt redd for er at den nederste fletta mi er løsnet litt og at da mitt eget hår og dette kaker seg litt... men skal fortsette med denne fletta om natten. skal ta en vask i kveld med massssse balsam og håper dette hjelper altså. det er 100% naturlig hår så litt rart i grunn.. men men... så du setter hair extension? jeg satte her i oslo men flettet det inn alt ialt for 1800 kr med håret. hvilken type er det du har? høres så flott ut med slike knapper du kan trykke det på og av.. setter du også eller? i oslo? tusen takk igjen:)
la_luz Skrevet 5. juni 2006 #7 Skrevet 5. juni 2006 1800? det kan jo hende at det ikke er den beste kvaliteten. Jeg betalte 55 kr for "stripa" måtte dra uat av oslo for å få det så billig 120 striper blir jo 6600. I oslo tror jeg de tar 70 kr "stripa" for samme type hår. Dyrt men kvaliteten er jo ingen ting å si på, må jo regne litt på hvor lenge man skal ha det også :-)
Frk Midnattsol Skrevet 5. juni 2006 #8 Skrevet 5. juni 2006 SKjønner av svaret ditt "gjest" at vi snakker om to forskjellige typer extension. Høres ut som om du har remser med hår sydd fast i fletter langs hodebunnen. Hvis du da har kvalitetshår, kan disse flettene flettes på nytt, og du kan da bruke håret flere ganger da også. Selv setter jeg punkter med keratinfeste. Du vil da ha en plass mellom 100 og 200 fester i ditt eget hår. Det er denne typen som f eks Paris Hilton bruker (langt hår, kort hår, langt hår, kort hår....) . Men uansett type festing, så er det en del fellestrekk for hvordan kvaliteten bedømmes. Kan gi noen kriterier: Først og fremst så avhenger det av hvor mange personer håret ditt kommer fra. Det dyreste kommer fra bare 1 person, nest dyreste kommer fra 2-3 personer osv osv. En annen meget viktig sak, er hvordan det er samlet. Det billigste kommer fra "børstehår". Det vil si at kvinner samler det som blir i børsten hver dag. Det sier seg vel selv at dette ikke er akkurat kvalitet! En annen ting som er et fellestrekk er hvordan det er sydd sammen, eventuelt keratinfestet sammen. Med det mener jeg at det spiller en meget stor rolle hvordan håret ligger når det sys sammen i remser. I kvalitetshår ligger alle hårstråene sammen vei. Det dårlige håret behandles med en masse "silikon", så at det ser fint ut før du begynner å bruke det. Etterhvert som denne "silikonen" vaskes/slites bort, begynner det å flise seg. Dette pga at når hårstråene ligger forskjellige veier, så fliser de seg opp mot hverandre hvis du skjønner. Lettere å tenke seg det hvis man ser for seg "skjellagene" som håret et bygget opp med og at disse ligger feil vei. Detter er IKKE bra! Synes også at 1800,- var ganske så billig. Selv tar jeg ca 4000,- for en full extension, men jeg gjør dette hjemme hos meg selv siden jeg mest har dette som en hobby, og kan derfor ta akseptable priser. Det blir en pris på ca 30,- pr remse/feste Må vel også si at jeg bor i Tromsø, så det blir lite jobbing i Oslo Håper du har fått svar på spørsmålene dine, men det er bare å spørre hvis det er noe mer du lurer på.
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2006 #9 Skrevet 5. juni 2006 du har skikkelig peiling med andre ord:) synd du bor i tromsø for nå ble jeg kjempe intr altså.... søren og! hehe... men ja stemmer jeg har det sydd og flettet inn i hodet, har tre rader, men den nederste har løsnet veldig, lurer på om det er kanskje derfor det floker og kaker seg.. for jeg tror nemlig at det er bare denne delen som gjør det, resten er greit.. kanskje jeg skal prøve å bare ta av denne raden og la de to andre sitte, da kanskje det blirbedre?? tusen takk igjen ps jeg har brukt rettevarmetang på det, fikk beskjed om at var i orden og ikke ville skade håret.
Gjest Gjest_Heidi_* Skrevet 6. juni 2006 #10 Skrevet 6. juni 2006 du har skikkelig peiling med andre ord:) synd du bor i tromsø for nå ble jeg kjempe intr altså.... søren og! hehe... men ja stemmer jeg har det sydd og flettet inn i hodet, har tre rader, men den nederste har løsnet veldig, lurer på om det er kanskje derfor det floker og kaker seg.. for jeg tror nemlig at det er bare denne delen som gjør det, resten er greit.. kanskje jeg skal prøve å bare ta av denne raden og la de to andre sitte, da kanskje det blirbedre?? tusen takk igjen ps jeg har brukt rettevarmetang på det, fikk beskjed om at var i orden og ikke ville skade håret. ← ville gått tilnake til hun som gjorde det for det første skal ikke håret floke seg så mye etter så kort tid, å desuten skal ikke flettene bli løse å begynne å dette opp heller, de skal sitte stramt og de skal sitte så godt at du nesten skal ha problemer med å ta det ut. Har prøv denne metoden selv en gang og aldri mere. jeg bruker selv det håret jeg selger og det er av beste kvalitet stickhår med forlimede tupper, villa satsa på de om jeg var deg:) er kjempelett å få en vennine til å sette det på:)så lett at en tiåring kan gjøre det. så slipper du å dra til frisør og betale i dyre og domme for d.. da har du fått hår av veldig dårlig kavlitet. 1800 kr er jo kjmpebillig. driver selv å selger og setter på hår. så vet litt om kvalitet og lignende på hår. mvh
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2006 #11 Skrevet 6. juni 2006 hei heidi.. hva slags metode er det du benytter deg av da? dette høres jo kjempe intr ut;) jeg er kjempe intr i dette, for jeg tror jeg skal sette på nytt..... oppholder du deg i oslo eller? hehe er heeeelt totalt desperat her;)
Gjest f Skrevet 17. juni 2006 #12 Skrevet 17. juni 2006 Heia.. Som mange har skrevet til deg tidligere så avhenger det av hvordan type hår som har blitt brukt.. Driver selv en salong studioafrica i storgata 51. Det virker som om salongen har gitt deg feil type hår, det er helt sikkert human hair men, det er av den typen som man bruker til afro hår, yaki hair. I studio africa bruker vi noe som heter remy hair på europeisk og skandinavisk hår nettopp fordi det er den type hår som likner skandinavisk hår best. I salongen Sveiser vi på hår og og vever på african style weave on.. For en full hår forlengelse med weave on kr 1800 men jeg anbefaler sveising varer lenger og passer bedre til skandinavisk hår for full hår forlengelse ca 200 fester 3500.. Vi har svært flinke frisører sjekk ut www.studioafrica.no f
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2006 #13 Skrevet 18. juni 2006 Hei har lest om "problemhåret".. Du har sannsylnigvis IKKE hår som er av god nok kvalitet.. Har forstått det sånn at ca 90% av hår som selges, er av Asiatisk eller Indisk kvalitet. De kaller det "europeisk kvalitet", men det er nok ikke i nærheten. Sannsynligvis er det ette du har.. Grunnen til at de kaller det for Europeisk kvalitet, er selvfølgelig for at europeisk hår er det beste på markedet... og vanskelig å finne.. Vet om kun 1 leverandør på europeisk hår i Europa (Norge): www.pilus.no . Har brukt dette håret nu i 4 måneder, og det er like fint. må snart fytte opp festene men... kanskje du skulle gå inn på denne siden å se? De har utstyr som skal til også, så det blir en velgid billig måte å få førsteklasses hår på.. Som IKKE tøver seg, eller sklir ut..
Gjest Gjest_tuppa_* Skrevet 18. juni 2006 #14 Skrevet 18. juni 2006 Damen i studio afrika har ikke peiling.. Remi hår betyr ikke at det ligner på europeisk hår.. Remi betyr at alle hårstrå ligger samme vei.. Alt som ligner på europeisk er IKKE europeisk.. Nettopp derfor er det så mange som har problemer. De kjøper det billigste håret, og tror de har gjort et varp, helt til det ikke nytter å kamme det lengre. Legg heller på noen kroner og kjøp et skikkelig hår. har også kjøpt hår fra Pilus (www.pilus.no) og de har en fantastisk kundeservice i tillegg til et flott hår.
Saeria Skrevet 18. juni 2006 #15 Skrevet 18. juni 2006 Noe av det mest eksklusive er vel tempelhår fra India, det håret som er av best kvalitet. Men det er jo for stjernene og ikke vanlige kvinnen i gata.
Gjest Gjest_tuppa_* Skrevet 18. juni 2006 #16 Skrevet 18. juni 2006 Tempel hår, ja... Vet du hva det er? Det er håret som kvinner raker av seg før de går i "kirka" å blir gift. Så alle indiske damer raker håret av seg før vielsen. Det er ikke no mer spesielt med dette håret enn med annet indisk hår. Det er også billigere enn europeisk hår, så det skulle absolutt være for alles pengebok.
Gjest Gjest_tuppa_* Skrevet 18. juni 2006 #17 Skrevet 18. juni 2006 Dessuten er det ikke tempelhår stjernene bruker. De er alle ute etter europeisk hår. Med naturlig farge og struktur.. Det kalles VIRGIN. Indisk hår får man ikke i annet enn sort, om man vil det skal være naturlig. Et annet problem med indisk hår er at de har en spesiall type dyr i håret, som må renses ut pr hånd, hvis man ikke vil bruke kemikalier. Har sjekket mye opp rundt dette tema, for jeg har hatt flere runder med dårlig hår selv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå