Gå til innhold

Hvor ofte spyr hunden din?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har en hun som kastet opp for ett par uker siden, hadde også diaree på natten. Så ble det bra, i går kastet hun opp to ganger igjen, nesten bare skum/slim.

Blir litt bekymret men vet ikke om jeg har noen grunn til det. Derfor lurer jeg på hvor ofte deres hund kaster opp.

Videoannonse
Annonse
Gjest Fantus
Skrevet

Hunden vår var sånn i perioder. For ham var det stort sett pga noe han hadde spist. Han var veldig sensitiv ovenfor mat, tålte ikke middagsrester og bein.

Så du kan jo prøve å bytte for-type og se om det hjelper. I tillegg kan du prøve å bare gi hunden kokt ris til alle måltider når den kaster opp og har diare. Kokt ris er skånsomt for sarte hundemager.

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for tips! Hun vil ikke spise ris desverre.

Skrevet

Hvis den ikke vil ha ris, så funker det med fiskeboller også. Hvis du blander det i risen, så spiser den nok hele greia. Har hørt at potetmos er bra, men det har jeg ikke prøvd på min.

Når hunden min en gang i blandt blir sånn i magen, så lar jeg den gå et døgn uten for (var en dyrlege som sa at bakterifloraen i magen dens fikk hente seg inn litt igjen da) også diett med ris/fiskeboller i en uke.

Bikkja mi var mye sånn da den var valp, for den åt jo alt den kom over :forvirret:

Gjest Gjest
Skrevet

Er du sikker på at det er oppkast da? Min hund spiser av og til gress, for å rense magen antar jeg. Etterpå gulper han opp gresset og det kommer med endel skum/slim. Kanskje hunden din bare gulper.

Min hund får fort løs mage også hvis han får i seg mat han ikke tåler. Prøver å holde meg kun til hundemat, men av og til stjeler han noe som gir han løs mage, eller finner beinrester ute.

Skrevet (endret)

Er det lenge siden hunden fikk en real ormekur?

Vår hund hadde diaré og oppkast og en gang hun spydde på gulvet kunne jeg tydelig se at det var ormer der som rørte på seg. :kvalm:

Endret av Velvet
Skrevet
Er det lenge siden hunden fikk en real ormekur? 

Vår hund hadde diaré og oppkast og en gang hun spydde på gulvet kunne jeg tydelig se at det var ormer der som rørte på seg.  :kvalm:

Fy søren. Nok en gang priser jeg meg lykkelig for at jeg aldri skal gå til anskaffelse av hund. ;)

Gjest Gjest
Skrevet
Fy søren. Nok en gang priser jeg meg lykkelig for at jeg aldri skal gå til anskaffelse av hund.  ;)

Men: Det kan like godt være noe som rører på seg i ditt oppkast eller avføring neste gang.. Mennesker kan også få sånt :klem:

Skrevet
Fy søren. Nok en gang priser jeg meg lykkelig for at jeg aldri skal gå til anskaffelse av hund.  ;)

Men likevel leser du tråder om hunder. Oppkast hos hunder til alt overmål.

Det bor nok en hundeelsker i deg...he he.

Min hund kaster maks opp fem gang i året og da tror jeg at jeg tar i. Det hender at maten kommer i retur straks hun har spist den og da er hun pjusk ellers og har gjerne diare. Dropper måltid 2 den dagen og dagen etter er hun som regel fin igjen.

Skrevet
Men likevel leser du tråder om hunder. Oppkast hos hunder til alt overmål. 

Det bor nok en hundeelsker i deg...he he.

Hihi. Var vel helst det at trådens surrealistiske overskrift overgikk mine fjerneste fantasier om hva hundeeiere beskjeftiger seg med: "Hvor ofte spyr hunden din?" :ler:

Innleggene var i så måte over gjennomsnittet underholdende, særlig likte jeg det som fastslår at hunden dessverre ikke vil spise ris. :grine2:

*tusle ut igjen* :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...