Gå til innhold

Bosted i Praha

magolia

Anbefalte innlegg

Jeg og min kjære skal til Praha i september, og skal nå bestille leilighet el. hotel.

Jeg ser de se ofte refererer til distanse i forhold til

-Charles Bridge

-Old Town Square

-Wenceslas Square

-Prague Castle

Hvor er det best å være nærmest? Vi ønsker å være nærmest cafeliv og shopping :sjarmor: ......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Virvel

Karlsbroen er vel så midt i byen som det kan få blitt, men alle stedene du nevner er veldig sentralt. Bare å lukke øynene og velge en. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Trine_*

Hei!

Det meste innenfor 3 km radius av de tingene du nevner vil jeg si er relativt sentralt :)

Praha er en fantastisk by, med utrolig mye å by på! Ikke gå deg bort i de typiske turist-stedene, men bruk også litt tid på super-hyggelige bakgater, søte kafeer, flotte parker osv osv osv..

Jeg bor som regel på hotel litt utenfor selve sentrum når jeg er der, og det funker alltid bra. Dessuten er kollektivtrafikken i Praha godt utbygd, og det finnes taxier overalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvel

Jepp, vi bodde i Karlín, men var i sentrum i løpet av 10 minutter. Kollektivtilbudet er fantastisk mot hva det er i Oslo. Det går nattrikker hele uken, ikke bare i helgene som her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan anbefale nettstedet www.abaka.com om du skal lete etter leilighet eller hotel.

Jeg og madammen skal leie leilighet i Praha og fant en flott en på denne siden. Servicen var også helt fortreffelig, og dersom den er like bra når vi kommer frem blir iallefall jeg meget imponert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter tips fra Supperlammet ( :klappe: ) har jeg nå funnet en ok leilghet som er "in the Wenceslas Square side of the city centre". Det er 5 minutter å gå til Wenceslas Square, ca 10 minutter videre til Old Town Square and derfra er det 3 - 4 minutter til The Charles Bridge.

Er det noen som er kjent på denne delen av byen? OK å bo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gitte

Hvis du bor så sentralt som du beskriver der kan du nok bare slappe av :) Vi bodde i ziskov når vi var i praha, rimelig langt unna sentrum. Men som sagt her, kollektivtilbudet i praha er helt supert. :) Og hvis du kommer litt utenfor hovedgryta er alt mye billigere også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter tips fra Supperlammet ( :klappe: ) har jeg nå funnet en ok leilghet som er "in the Wenceslas Square side of the city centre". Det er 5 minutter å gå til Wenceslas Square, ca 10 minutter videre til  Old Town Square and derfra er det 3 - 4 minutter til The Charles Bridge.

Misunner deg den kåken.... Jeg ville også ha!! :sur:

Men skal ikke klage over den vi fikk.. Penthouseleilighet.. Litt dyrere, men what the hey! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter tips fra Supperlammet ( :klappe: ) har jeg nå funnet en ok leilghet som er "in the Wenceslas Square side of the city centre". Det er 5 minutter å gå til Wenceslas Square, ca 10 minutter videre til  Old Town Square and derfra er det 3 - 4 minutter til The Charles Bridge.

Jeg ville ikke bodd på Wenceslas Square (eller Václavské námesti som det egentlig heter), har forstått det sånn at det er litt lugubert der på kveldstid, selv om det visstnok har blitt bedre enn det var før. Men hvis det ikke er på selve Václavské nám., burde det vel gå greit, sentralt er det i hvert fall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke bodd på Wenceslas Square (eller Václavské námesti som det egentlig heter), har forstått det sånn at det er litt lugubert der på kveldstid, selv om det visstnok har blitt bedre enn det var før. Men hvis det ikke er på selve Václavské nám., burde det vel gå greit, sentralt er det i hvert fall.  :)

Det er ved en park hvis jeg ikke tar helt feil, og alle parker i alle storbyer er lugubre om kvelden/natten. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...