Gjest Anonymous Skrevet 11. desember 2002 #1 Skrevet 11. desember 2002 Lurer på om det er bare meg, eller er det andre som føler at det liksom er fritt fram for alle å ta på en mage når den er gravid? Magen er frendeles MIN, selv om den er stor.
RoadQueen Skrevet 11. desember 2002 #2 Skrevet 11. desember 2002 Kunne ikke ramle meg inn å klå på andres mage uten å være invitert.
Lereè Skrevet 11. desember 2002 #3 Skrevet 11. desember 2002 Det må i alle fall være vanlig høflighet å spørre pent først, samt akseptere et eventuellt nei og! Jeg synes ikke det er naturlig å skulle ta på magen til en gravid venninne, for meg er det litt for intimt. Hadde hun selv oppfordret til det kunne jeg ha gjort det, men ikke ellers.
Gjest Qlio Skrevet 11. desember 2002 #4 Skrevet 11. desember 2002 Jeg har til dags dato (tror jeg) ikke tatt på en gravidmage. Jeg vurderer selv og få laget en t-skjorte med trykk om jeg synes dette blir plagsomt (siden jeg for første gang er gravid vet jeg ikke om jeg synes det er ekkelt...... nå virker det motbydelig, noe med personlige grenser for min del): 1. Ikke ta på magen min 2- En hånd med kryss på
Lil'sis Skrevet 11. desember 2002 #5 Skrevet 11. desember 2002 Ja, er det ikke rart? Straks man blir gravid er magen allemannseie... Folk man knapt kjenner skal stryke og klemme litt på magen. Og jeg blir så irritert! Det er fortsatt min mage!!!! Selv om det for tiden bor en baby i den, så er det jeg som kjenner klåingen! Har aldri vært en typisk ta-på-person, og skjønner ikke behovet enkelte tydeligvis har for å klappe gravide mager! Og det sier jeg til dem. La de bare bli sure... :-?
Gjest Anonymous Skrevet 11. desember 2002 #6 Skrevet 11. desember 2002 Dette er irriterende! Plutselig skal alle klå, folk jeg aldri har gitt en klem før en gang!
Anne Mona Skrevet 11. desember 2002 #7 Skrevet 11. desember 2002 Da må jeg bare beklage som representant for mageklårene Gravide venninners mage er like naturlig FOR MEG å stryke på som å gi folk klem eller å ta på unger - helt umulig å la være. Ingen har sagt noe så vidt jeg husker, men kanskje det ikke er så greit? Jeg skal prøve å huske å spørre om dt er greit. Kanskje :blunke: Hvorfor oppleves det som sjenerende? For eksempel i motsetning til en klem eller et annet brudd på (intimitets-)grensene?
Gjest Anonymous Skrevet 11. desember 2002 #8 Skrevet 11. desember 2002 Hvorfor oppleves det som sjenerende? Fordi det er min kropp og fordi jeg ikke liker å bli tatt på av andre enn mine aller nærmeste.
Gjest Anonymous Skrevet 12. desember 2002 #9 Skrevet 12. desember 2002 ha lagt mærke tell at alle ska ta på magen... e litt irriteranes. kommer vagganes å træff kjente å vips!, så e handa på magen å leite etter livstegn.. vel, litt hyggeli å være i fokus men...
fish Skrevet 12. desember 2002 #10 Skrevet 12. desember 2002 Jeg har tatt på magen til venninen min, men jeg spurte først tror jeg ?... Hvis jeg ikke spurte så var det en naturlig samenheng, og jeg vet at det var ok. Men jeg går ikke bort til alle og enhver å gjør det. Det må være et nært vennskap, og jeg er temmelig sikker på at jeg har spurt først. Det er ikke så kjekt når kollegaer kommer å skal kjenne, men det har ikke skjedd i dette svangerskapet. Så langt er jeg blitt spart. De som har kjent er gode venner, og selvfølgelig mann og barn. Noe som er bare kosligt. :D Fish34+4
Gjest motorrypa Skrevet 12. desember 2002 #11 Skrevet 12. desember 2002 jeg synes det er rett å slett ubehagelig når folk bare kommer å tar på magen min akkurat som om det er allemannseie. jeg går da slett i rundt å tar på magen til andre folk. gravid eller ikke. spiller ikke noen rolle. magen min er privat. å hvis jeg vil at folk skal ta på magen min så sier jeg ifra. men når folk man napt nok kjenner kommer bort til meg på butikke å begynner å ta på meg så føler jeg meg utilpass rett å slett
Gjest Marthe77 Skrevet 12. desember 2002 #12 Skrevet 12. desember 2002 Helt ok for meg at familie og venner/kjente kjenner på magen min. Gleder meg til det jeg. Jeg er jo en klemmetype, men selvfølgelig liker jeg ikke at vilt fremmede kjenner på magen uten å spørre. Jeg tar heller ALDRI på andres mager uten å spørre selv, det gjelder faktisk også nære familiemedlemmer. Synes det er en selvfølge å spørre jeg. :o
Klips Skrevet 12. desember 2002 #13 Skrevet 12. desember 2002 Synes det er kjempekos at folk vil ta på magen min jeg. Men jeg vet ikke helt hva de er ute etter, det er jo sparking som er morsomt å kjenne, og det får de jo ikke med seg når de bare klapper sånn i hytt og pine. Tok selv en venninne på magen i fylla for noen år siden, litt flau over den kvelden, ellers ville jeg spurt først og kun de jeg kjenner godt. Alle har vi forskjellige grenser, selv er jeg glad i å ta på og klemme, men liker ikke at folk jeg ikke kjenner veeeldig godt vil gi meg massasje for eksempel.
Gjest Anonymous Skrevet 12. desember 2002 #14 Skrevet 12. desember 2002 Jeg tar på mager - men bare til gode venninner og jeg spør først. Jeg spør heller ikke om å få ta på en mage jeg ikke er 100% sikker på er gravid - har vært vitne til at noen har tatt kjærlig på magen til en som ikke var gravid, men bare hadde lagt på seg... :o DET var ille det.
mira1 Skrevet 12. desember 2002 #15 Skrevet 12. desember 2002 Kanskje de tror man har en pute under genseren, og må kjenne etter om den er virkelig.... Ok med nær familie, men venner som man ellers ikke har noe særlig kontakt med - hold fingrene av magen!
Anne Mona Skrevet 12. desember 2002 #16 Skrevet 12. desember 2002 Jeg kan ikke riktig skjønne det, hvorfor det er sånn, men jeg syns nesten det er litt vondt å høre at gravide ikke liker å bli strøket på magen, jeg? Jeg skjønner at det ikke er noe hyggelig å bli befølt av fremmede, ukjente, naboer, tilfeldige forbipasserende, barnehagetanter, butikkpersonale, lærerer og prester og de andre dyrene i hakkebakkeskogen som man ikke har noe forhold til. Men at det skal være nødvendig å spørre før man tar en venninne, familiemedlem, bekjent på magen ... det syns jeg er rart. Legg merke til at jeg ikke sier det ikke er lov å føle på den måten, men at jeg som "beføler" blir rar inni meg av å høre det. Er det kulturbetinga? Er det annerledes i andre land, andre kulturer?
Lil'sis Skrevet 13. desember 2002 #17 Skrevet 13. desember 2002 Det er helt i orden for meg at min mann, mine unger eller de aller nærmeste stryker meg på magen. Venninner som vil stryke spør først. Men så har vi resten av folket -en god del- som mener det er fritt fram å klappe andres mager når den ser gravid ut. Og når jeg ikke kan gå på butikken uten at en jeg hilste på i fjor skal komme overstrømmende og klappe meg på magen, -bare fordi jeg er gravid- det synes jeg er kvalmt! Om det blir spurt på en ordentlig måte, og anledningen ligger til rette slik at det er naturlig med litt "mageklapp", så er det noe annet. Men jeg godtar ikke at jeg skal være noen slags bongo-tromme for allemannsbruk kun fordi jeg er gravid! :-?
Gjest gjest1 Skrevet 13. desember 2002 #18 Skrevet 13. desember 2002 Nei for meg er det ikke fritt frem for "gud og hvermann" å ta på magen min. Mamma og søsteren min gjør det uten å spørre (og kjæresten da...)- men det blir noe annet. Generelt synes jeg folk bør spørre om lov. Men jeg forstår ikke hvorfor alle vil gjøre det. 8) Jeg tar ikke på magen til andre gravide
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå