*Lillian* Skrevet 11. desember 2002 #1 Del Skrevet 11. desember 2002 Lea foreslo jeg kunne lage papiljotter på meg selv for å få krøller... Da spør jeg: HVA I HULESTE ER PAPILJOTTER OG HVORDAN LAGER MAN DET????? :oops: Lillian - som ikke har peil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 11. desember 2002 #2 Del Skrevet 11. desember 2002 Jeg har noen skumgummipapiljotter som jeg kjøpte for mer enn 15 år siden. De er rosa og har sånn hvit klemme på - og er helt supre. De selger sånne på H&M enda - det er jeg sikker på. Så ruller jeg opp håret på dem, eller tvinner det først og så ruller det (kommer an på hva slags humør jeg er i) og huhei - håret freser lekkert ut til alle kanter. Jeg har tynt, skandinavisk hår. Jeg pleier å la håret nesten tørke - med minimalt med stylingprodukter i. Så tvinner jeg - sprayer og føner håret glovarmt (alle som er for kun sunn hårbehandling til enhver tid - gå til neste innlegg) - og sparyer igjen. Jeg tvinner et håndkle rundt og går med - lenge - en times tid kanskje. Med gjentatte varmeføninger. Og til slutt så blir det så fint så. Men ikke begynn med dette en time før du skal gå uten å ha testet det først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 11. desember 2002 Forfatter #3 Del Skrevet 11. desember 2002 Tusen takk Tusenfryd!! Men jeg som trodde dette var noe man kunne gjøre selv, da... Det går ikke an å lage papiljotter selv da? Skulle så gjerne prøvd det i kveld, sjø... Lillian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 11. desember 2002 #4 Del Skrevet 11. desember 2002 Jo, du kan lage av papir og aluminiumsfolie. Jeg har aldri prøvd - men kan hjelpe deg å tenke... Hvis du legger papir rundt folie (så du ikke skader håret ), lager en tutt og tvinner håret rundt dette. Folien gjør at du klarer å feste den så ikke håret sklir ut. Altså at du tvinner endene i hverandre. Du kan vel bruke bare papir også - men jeg aner ikke hvordan du fester dem. Nei, Lillian - her er jeg på tynn is - du får nesten prøve deg frem - lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 11. desember 2002 #5 Del Skrevet 11. desember 2002 Jeg har testet masse papiljotter.. hehe! Har prøvd papit, folie, filelr fra t-skjorter osv. Men de blir så tynne at håret blir brusete. Anbefaler disse kumgummigreiene de har på H&M (hvis de har dem ennå da). Kjøp de tykkeste og kanskje noen mindre. Du kan bruke en hårspray ellet skum i håret først for å få sterkere og mer holdbar krøll. Del opp håret i like lengder og tvinn litt mens du ruller opp (Fuktig hår). ta ut papiljottene når håret er tørt. Tror ikke at det er så lurt å gjøre det for første gang den dagen du skal ut på noe. Prøv deg litt frem du... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 12. desember 2002 #6 Del Skrevet 12. desember 2002 Jeg anbefaler at du i hvert fall tørker håret litt - det tar evigheter å tørke dem rundt papiljottene. Kommer selvsagt an på hva slags hår du har . men jeg har tynt lettørket hår, og anbefaler det ikke. Husk også å få surret hårspissen ordentlig rundt så det ikke blir en knekk i tuppen av håret. Det ser litt rart ut. (åjadda - jeg har prøvd det... ) Tror helt sikkert de har dette på H&M enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zala Skrevet 12. desember 2002 #7 Del Skrevet 12. desember 2002 Selvklebende hårruller er supert til dette. Jeg har sett resultat etter opprulling med papilotter og de ble krusete. Jeg pleier å tørke håret med føner til det er nesten tørt. Deretter ruller jeg det opp på 15-20 hårruller, evt med litt leggevann eller skum. Dette sitter jeg med i en time, før rullene tas ut. Da har håret fått volum og bølger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå