Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tittet på endel brudeslør men syns de jeg liker er så innnnnnmari dyre!

Har en mormor som er flink til å sy og hun har sgat hun kan sy et til meg. Meer jeg leste om flere her som kjøpte billig stoff på Grønland i Oslo og sydde fine slør selv.

Er det noen som har noen tips i den anledningen? Hvordan gjorde dere det? Hva ble totalprisen for sløret? Er det noen spesiell butikk på Grønland dere vil anbefale? Hva slags støff bør man velge? Syns i utgangspunktet tyll er litt stivt men det virker som det er mest vanlig?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan desverre ikke gi deg noen tips til sying, men jeg har også hørt at det skal gå an! Jeg har kjøpt (et dyrt) kort slør i tyll med krystaller. Tyll er litt stivt. Vet ikke om det er det som er mest vanlig lenger, har inntrykk at mange velger chiffon/organza eller hva det heter, som er tyngre og mykere (noen kaller det Mette-Marit slør fordi det ble populært da hun giftet seg)... Så det kommer kanskje an på selve kjolen om det er tyll eller chiffon som passer best :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Mamma sydde mitt. Det ble innmari fint! :)

Totalkostnaden ble vel på rundt 400 tror jeg, og da fikk jeg to, et kort og et langt.

Kjøpte stoff på Grønland (Rainbow Fashion) og kantebånd i sølv på Panduro.

Sett i gang ;)

Skrevet

Ja det er brudetyll jeg tenkte på :)

Mette Marit slør vil jeg ikke ha. Syns alltid de chiffon slørene legger seg som i en smal stripe nedover ryggen...Mette Marit sin forlover fikser jo på hennes hele tiden fordi det klumpet seg....tyll etc ligger liksom litt mere "utover".

Rainbow Fashion er notert :klem:

Skrevet

Hvis du kjøper stoff/tyll på Rainbow Fashion på Grønland så får du deg et billig slør! Jeg kjøpte meg stoff til sjal og veske som jeg sydde selv på Rainbow Fashion, og jeg fikk stoff til sjal, stoff til veske, vliselin til veske og tråd for under 250kr :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...