T.S Skrevet 3. juni 2006 #1 Skrevet 3. juni 2006 Ja, er det en fordel å ha visakort med bilde? Scandiabanken har det ikke...
Arkana Skrevet 3. juni 2006 #2 Skrevet 3. juni 2006 Kortet kan brukes som legitimasjon, men de fleste har jo førerkort eller annen legitimasjon, så har du det er det ikke nødvendig. Gir ingen andre fordeler etter det jeg vet.
Amadea Skrevet 3. juni 2006 #4 Skrevet 3. juni 2006 Naar du skal betale med VISA (i utlandet eller paa enkelte restauranter) maa du huske aa ha med legitimasjon i tillegg naar du har Skandiabankens VISA-kort. Ellers naar du betaler i butikker saa bruker du jo PIN-kode saa da trengs jo hverken bilde eller annen legitimasjon. Jeg har forressten opplevd aa bli bedt om aa vise pass i utlandet uansett for et bankkort med bilde er ikke offentlig godkjent legitimasjon.
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2006 #6 Skrevet 3. juni 2006 I utlandet er det vel mest sånn at de titter litt ekstra rart på deg hvis du har kort med bilde, det er ikke vanlig andre steder. Har opplevd at det faktisk er enklere med kort uten bilde, da slipper man spørsmål om hva dette er for noe rart.
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2006 #7 Skrevet 3. juni 2006 Jeg ser i hvert fall ikke noen fordeler med å IKKE ha bilde.. I utlandet er det dessuten mye lettere å ikke vise frem førerkortet hele tiden hvis man skal betale med visa.
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2006 #8 Skrevet 4. juni 2006 Jeg har hatt visakort uten bilde i over seks år, og kun EN gang har jeg blitt spurt om leg.
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2006 #9 Skrevet 4. juni 2006 Jeg har hatt visakort uten bilde i over seks år, og kun EN gang har jeg blitt spurt om leg. ← Jeg har aldri blitt spurt om annen identifikasjon. (Har ikke førerkort, så bankkortet mitt er leg'et mitt.) Har også brukt kortet i mange land uten problemer.
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2006 #10 Skrevet 4. juni 2006 Jeg har aldri blitt spurt om annen identifikasjon. (Har ikke førerkort, så bankkortet mitt er leg'et mitt.) Har også brukt kortet i mange land uten problemer. ← Leste feil. Trodde du hadde med bilde..
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2006 #11 Skrevet 4. juni 2006 For å kunne bruke VISA-delen på skandiabanken i butikk må du ha med en legitimasjon med bilde, i tillegg må du ha undertegnet kortet på den hvite stripa på baksiden av kortet. Legitimasjon kan du få gratis i en annen bank du har konto, i form av et bankkort uten magnetstripe. Hvis du skal bruke skandiabankkortet til bankaxept må du uansett trykke koden. Ulempen med VISA-kort enten med eller uten bilde er jo at mange i butikkene ikke er så nøye med å se på bildet/underskriften for å hindre misbruk. dessuten kan kortet bli misbrukt på internett selv om man har bilde. Jeg har selv jobbet i butikk, og jeg var alltid veldig streng på at ingen fikk betale med VISA, uten å kunne legitimere at det var de som var riktig eiere av kortet. Enkelte kunder ble snurt av det, men det er tross alt for deres egen sikkerhets skyld at det ikke skal være mulig med misbruk!
brumma* Skrevet 4. juni 2006 #12 Skrevet 4. juni 2006 Er det bare jeg som har visakort fra Skandiabanken med bilde? :klø:
T.S Skrevet 4. juni 2006 Forfatter #13 Skrevet 4. juni 2006 Er det bare jeg som har visakort fra Skandiabanken med bilde? :klø: ← de har ikke det nå iallefall... Hvor lenge har du hatt det da?
brumma* Skrevet 4. juni 2006 #14 Skrevet 4. juni 2006 Har hatt det ganske lenge... I mange år. Utrolig kjipt (og merkelig) om de har slutta med det!
Gjest -eline- Skrevet 4. juni 2006 #15 Skrevet 4. juni 2006 (endret) Er det bare jeg som har visakort fra Skandiabanken med bilde? :klø: ← Er sikkert noen andre der ute og (jeg var for sent ute!), men de har sluttet å gi ut kort med bilde, var mye ekstra styr for de. Har et VISA-kort med bilde her i UK, bruker det stort sett som legitimasjon på butikken (avogtil så synes visst noen jeg ser ut som jeg er 17 og jeg kan ikke gå rundt med pass hver gang jeg skal handel alkohol...) og når jeg drar ut på byen (har ikke førerkort). De gangene jeg bruker kortet i butikk så får jeg endel merkelige blikk og spørsmål, de er ikke akkurat vant til at man har bilde på kortene, men noe problem er det ikke. Har aldri måttet vist leg når jeg betaler med VISA, kun signert og de har "sjekket" signaturen. Endret 4. juni 2006 av -eline-
jordbær Skrevet 4. juni 2006 #16 Skrevet 4. juni 2006 Veldig ofte er ikke visakort med bilde gyldig som legitimasjon i utlandet. Det er stortsett bare pass, og ev. førerkort.
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2006 #17 Skrevet 4. juni 2006 Veldig ofte er ikke visakort med bilde gyldig som legitimasjon i utlandet. Det er stortsett bare pass, og ev. førerkort. ← Det har jeg kun opplevd på hotell, ikke i butikker.
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2006 #18 Skrevet 4. juni 2006 De pleier ikke å ha bilde på VISA-korti andre land. Siden det er sjelden jeg bruker kredittbiten av VISA-kortet mitt, er det ikke noe problem å ikke ha bilde på bankkortet. Det eneste som er litt kjipt, er at man må ha med to kort når man er på byen (ha med førerkort i tillegg siden man ikke kan bruke bankkortet som legitimasjon.) Skandiabanken sluttet å lage bankkort med bilde for mange år siden. Det ble for lett å få falsk legitimasjon siden man sendte inn bilde og kopi av pass (man visste jo ikke om man virkelig kunne stole på den som bekreftet rett kopi..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå