Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2006 #21 Skrevet 4. juni 2006 Her kommer FrP med ett av sine glansnumre igjen... Sitat fra samme avis, uttalt av Karita Bekkemellem. Hva ER det med Fremskrittspartiet?? ← Godt spørsmål. Trenger oppmerksomhet, kanskje? Men Karita blir foressten penere og penere for hver dag som går
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2006 #22 Skrevet 4. juni 2006 Dette sitatet er henta fra Dagsavisen "– Innvandrerne må begynne å snakke norsk seg imellom, lese aviser og følge med. De må rett og slett skjerpe seg kraftig, sier Ulf Erik Knudsen (...)" Ha ha skulle likt å se spanske politikere komme med den uttalelsen om alle Frp-pampene som mesker seg i Spania! ← Innvandrere gjør nettopp dette; norsk er fellesspråket som krydres med allverdens slang. Spesielt blant barn og ungdom. Det er Frp som trenger skjerpings
jouvel Skrevet 4. juni 2006 #23 Skrevet 4. juni 2006 Kan bare ikke fatte at det er så mange som stemmer Frp når de kan få seg til å si så utrolige ting! Kjenner jeg blir uvel av å tenke på det.
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2006 #24 Skrevet 4. juni 2006 Heia FRP. Synes det er utrolig flott at de vil gjøre dette. FRP fortjener hver eneste stemme.
Nala Skrevet 4. juni 2006 #25 Skrevet 4. juni 2006 Først skal de gjøre det nærmest umulig for innvandrerfamilier å ha råd til å sende ungene i barnehagen. Deretter krever de at de selv skal lære dem norsk. Finnes det ingen grenser for dumheten til dette partiet?? Er det ærlig talt noen av dere Frp-ere her som mener det er realistisk at en innvandrerfamilie selv skal kunne lære ungene sine norsk? Er det ikke håpløst å da gjøre det nærmest umulig å få barnehageplass, både ved å stikke kjepper i hjulene for utbygginga og ved å gjøre plassene svindyre? Tror dere virkelig at innvandrerfamilier skal ha mulighet til å sende ungene i barnehagen når det blir økonomisk gunstigst å ha dem hjemme? Ja ja, IQ er en fin bil...
Kayla Skrevet 4. juni 2006 #26 Skrevet 4. juni 2006 Nei, du er en bruker med hele 6 innlegg ← Er min mening mindre verdt fordi jeg faktisk har et liv utenom å sitte her å skrive innlegg????
Kayla Skrevet 4. juni 2006 #27 Skrevet 4. juni 2006 Innvandrerbarn bor her allerede. ← Wow, når man ikke finner saklige argument for å fremme sin mening, så kan man jo alltids henge seg opp i skrivemåter og formuleringer, i håp om at det skal ta oppmerksomheten bort ifra det som faktisk ble sagt. Du skjønte sikkert hva jeg mente, men regner med du ikke hadde noe lurt å svare...
Kayla Skrevet 4. juni 2006 #28 Skrevet 4. juni 2006 Forresten så ser jeg at de fleste Frp-velgere ikke gidder å bruke tid på sånne tråder som dette, så jeg følger deres eksempel og takker for meg. Ingen her som er interessert i å diskutere eller se tingene fra andre vinkler, i fall det er noe de ikke har tenkt over...Dere vil bare ha nok en frp-sutre-tråd... Stakkars, litt vondt for dere nå, at så mange velgere endelig har tatt til vett
Gjest gjest1 Skrevet 4. juni 2006 #29 Skrevet 4. juni 2006 Dette sitatet er henta fra Dagsavisen "– Innvandrerne må begynne å snakke norsk seg imellom, lese aviser og følge med. De må rett og slett skjerpe seg kraftig, sier Ulf Erik Knudsen (...)" Ha ha skulle likt å se spanske politikere komme med den uttalelsen om alle Frp-pampene som mesker seg i Spania! ← Det er ikke bare i Spania det er sånn. Jeg bodde i England for noen år siden, og der klumpet også vi nordmenn oss sammen og snakket norsk. Ok, engelsk kunne vi alle, så vi forstod våre engelske venner også, men jeg ser liksom for meg at nordmenn bosatt i f.eks. asiatiske land snakker det lokale språket seg i mellom. Det funker bare ikke sånn.
Gjest gjest1 Skrevet 4. juni 2006 #30 Skrevet 4. juni 2006 Forresten så ser jeg at de fleste Frp-velgere ikke gidder å bruke tid på sånne tråder som dette, så jeg følger deres eksempel og takker for meg. Ingen her som er interessert i å diskutere eller se tingene fra andre vinkler, i fall det er noe de ikke har tenkt over...Dere vil bare ha nok en frp-sutre-tråd... Stakkars, litt vondt for dere nå, at så mange velgere endelig har tatt til vett ← Det er vel ikke nødvendigvis bare at de ikke gidder, men at de fort finner ut at de kanskje ikke har tenkt så godt igjennom alt mulig før de valgte partiet sitt. Hadde de hatt gode og slående argumenter så hadde de nok visst å servere dem, tenker jeg.
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2006 #31 Skrevet 4. juni 2006 Er min mening mindre verdt fordi jeg faktisk har et liv utenom å sitte her å skrive innlegg???? ← Det var du selv som argumenterte med at du var en fast bruker, og ikke en Gjest, for å gi dine meninger ekstra vekt. Jeg tillot meg da å påpeke at forskjellen kanskje ikke var så stor
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2006 #32 Skrevet 4. juni 2006 Wow, når man ikke finner saklige argument for å fremme sin mening, så kan man jo alltids henge seg opp i skrivemåter og formuleringer, i håp om at det skal ta oppmerksomheten bort ifra det som faktisk ble sagt. Du skjønte sikkert hva jeg mente, men regner med du ikke hadde noe lurt å svare... ← Du skriver: "Tanken er fin, men når vi har problem med å få nok barnehageplasser til de som allerede bor her, hvordan skal vi da få plass til alle innvandrerbarn også??" Det høres ut som om du mener at barn av innvandrere bør stille sist i køen og at de egentlig ikke bor her. Den måten du uttrykker deg på får det til å virke som om du ikke ønsker at alle som bor her skal inkluderes i samfunnet. Det har iallefall i de siste 30 årene blitt gitt ulik prioritering av hvem som skal få plass i barnehage. Før ble blandt annet barn av alenemødre prioritert. Når det ikke er plasser til alle så bør man gi de plassene som er til dem som trenger dem mest. Barn av døve foreldre er et annet eksempel på barn som blir prioritert( Dette er barn av etnisk norske.) Det er svært viktig at barn lærer seg norsk før de begynner på skolen og når situasjonen er slik at man i dag opplever at barn som er født og oppvokst i Norge ikke kan norsk så må man sette i verk tiltak for å rette på dette. Det vil være positivt for Norge å ha mennesker som kan flere språk. Det er derfor positivt at foreldrene til barna snakker sitt morsmål med dem. Barna vil også dra nytte av muligheten til å kunne kommunisere med familie som ikke bor i Norge. Dersom du hadde flyttet til utlandet, f.eks. for å jobbe, hadde du da sluttet å snakke norsk til barna dine? De ville da ikke vært i stand til å snakke med sine besteforeldre. Det er dessuten lite sansynlig at foreldre som selv er analfabeter, lite språklig flink(det er ikke like lett for alle å lære seg et nytt språk hverken for nordmenn eller andre) så er sansynligheten for at dem klarer å lære barna sine norsk godt nok til at de vil kunne henge med på skolen liten. Selvfølgelig skal man stille krav til foreldrene men det forutsetter at man har et tilbud som gjør det mulig å oppfylle kravene.
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2006 #33 Skrevet 4. juni 2006 1. Alle innvandrerbarn skal få gratis barnehage. Tanken er fin, men når vi har problem med å få nok barnehageplasser til de som allerede bor her, hvordan skal vi da få plass til alle innvandrerbarn også?? Og gratis??? Hvordan skal vi få til det da?? Ville DU kanskje sagt opp jobben din fordi du ikke fikk barnehageplass til ungene dine, mens innvandrer-nabokona fikk plassen i stedet, uten å stå på venteliste i flere år, og uten å betale, og selv om hun er hjemmeværende og ikke egentlig trenger plassen?? Ville du synes det var helt greit?? ← Jeg syns alle i Norge burde ha tilbud om gratis barnehage. Det er faktisk ikke umulig å få til. Italia har gratis barnehage for alle over tre år. Når de får det til kan vi og. Hvis nabokona, som ikke kan norsk, hadde fått sine barn i barnehage hadde jeg blitt kjempeglad, selv om mine ikke hadde fått plass. Jeg går ikke rundt og blir misunnelig, skjønner du. Da kunne hun gått på skole, lært seg norsk, lært seg å lese, skrive og regne, og blitt litt mindre avhengig av mannen sin. Men, viktigst av alt, jeg ville hatt en garanti for at ungen min ikke begynte på skole i en klasse hvor man må begynne med å lære ungene norsk istedenfor å lære dem å lese og skrive!
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2006 #34 Skrevet 4. juni 2006 Det er vel ikke nødvendigvis bare at de ikke gidder, men at de fort finner ut at de kanskje ikke har tenkt så godt igjennom alt mulig før de valgte partiet sitt. Hadde de hatt gode og slående argumenter så hadde de nok visst å servere dem, tenker jeg. ← Det har de gjort også, i ørten lignende tråder tidligere. Men man går jo lei etterhvert, når det stadig dukker opp nye tråder på akkurat samme tema, og akkurat de samme påstandene. Se gjerne desse trådene under aktuelt- og underforum politikk, dere som tror at Frp ikke har tenkt igjennom hva de velger
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2006 #35 Skrevet 4. juni 2006 Hvis nabokona, som ikke kan norsk, hadde fått sine barn i barnehage hadde jeg blitt kjempeglad, selv om mine ikke hadde fått plass. Jeg går ikke rundt og blir misunnelig, skjønner du. Da kunne hun gått på skole, lært seg norsk, lært seg å lese, skrive og regne, og blitt litt mindre avhengig av mannen sin. ← Det er ikke snakk om å være misunnelig eller ikke. Det er snakk om at vhis du MÅ ha en barnehageplass for å kunne jobbe, for å kunne betale huset/leiligheten du bor i osv...Ville du synes det var viktigere enn at naboungen skulle lære norsk? Jeg tror nok det, når det hadde kommet til stykket...
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2006 #36 Skrevet 4. juni 2006 Det har de gjort også, i ørten lignende tråder tidligere. Men man går jo lei etterhvert, når det stadig dukker opp nye tråder på akkurat samme tema, og akkurat de samme påstandene. Se gjerne desse trådene under aktuelt- og underforum politikk, dere som tror at Frp ikke har tenkt igjennom hva de velger ← Her skulle det stått Frp velgere nederst. I tilfelle noen ikke skulle forstå. Så det var problemer her tidligere når noen skrev noe feil
Kayla Skrevet 4. juni 2006 #37 Skrevet 4. juni 2006 Du skriver: "Tanken er fin, men når vi har problem med å få nok barnehageplasser til de som allerede bor her, hvordan skal vi da få plass til alle innvandrerbarn også??" Det høres ut som om du mener at barn av innvandrere bør stille sist i køen og at de egentlig ikke bor her. Den måten du uttrykker deg på får det til å virke som om du ikke ønsker at alle som bor her skal inkluderes i samfunnet. ← Kunne kanskje vært skrevet på en annen måte ja, men det jeg mente var ikke bare de innvandrerbarna som allerede bor her, men alle de som kommer til komme hvis vi åpner for at alle barn som blir født under midlertidig oppholdstillatelse (pga. krig og uroligheter) skal få fast oppholdstillatelse hvis de bor her i 3 år (selv om krigen er over) slik jeg nevnte tidligere i tråden. Hvis man i tillegg åpner for at alle innvandrerbarn skal ha gratis barnehageplass, selv om de har behov for det eller ikke, så kan det etterhvert bli veldig mange. Og hvis alle norske barn i tillegg skulle få barnehageplass, da blir det veeeldig mange. Når det i tillegg skal være gratis, så sier det seg selv at pengene må hentes et sted. Det er ikke billig å drive barnehager. Det jeg mener er altså at før vi åpner for alle desse fine tankene, så må vi se hvor omfattende det kan bli, om det faktisk er gjennomførbart og om det finnes midler. For selv om det ikke finnes midler, men er vedtatt, så er det en rett noen har fått, og da må det gjennomføres med eller uten midler. Og hva gjør vi da?? Rapper noen flere kroner fra budsjettet for eldreomsorg???
Kayla Skrevet 4. juni 2006 #38 Skrevet 4. juni 2006 Det var du selv som argumenterte med at du var en fast bruker, og ikke en Gjest, for å gi dine meninger ekstra vekt. Jeg tillot meg da å påpeke at forskjellen kanskje ikke var så stor ← Jeg oppfattet det sånn at gjester ikke ble tatt alvorlig pga. sin "anonymitet". Derfor påpekte jeg at jeg ikke er gjest, og altså ikke mer anonym enn deg, men våger å si at jeg velger Frp likevel
Kayla Skrevet 4. juni 2006 #39 Skrevet 4. juni 2006 Da trekker jeg meg tilbake, så får dere heller lese gjennom tidligere tråder, som noen her sa, dersom dere tror at Frp velgere ikke vet hva de driver med
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå