Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Nettavisen i dag.

Man kan undre seg over at jenta var igjen alene på dette stedet med fem gutter hun sier hun ikke kjente personlig, men allikevel. Hva er det som foregår i hodene på gutta?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Sånt tror jeg aldri jeg vil forstå meg på.

Gjest agjest
Skrevet

Og hvor var foreldrene?? Hva gjør en 15-åring ute for å feste?? Noen ganger lurer jeg på hva slags foreldre som lar barna sine (mindreårige altså) være ute og feste til langt på natt.

Skrevet

- i tillegg lurer jeg på hvorfor politiet ikke har arrestert noen dersom de har vitner som har blitt truet når de rømte OG andre som kunne navngi dem... :overrasket: mens jenta har måttet bli med tilbake til stedet....

makan..

Gjest Gjest
Skrevet
- i tillegg lurer jeg på hvorfor politiet ikke har arrestert noen dersom de har vitner som har blitt truet når de rømte OG andre som kunne navngi dem...

Kanskje fordi politiet ikke er synske, og disse folk antakelig har gjemt seg?

Skrevet

Tråden er ryddet.

Misty (mod)

Gjest Gjest
Skrevet
Og hvor var foreldrene??  Hva gjør en 15-åring ute for å feste??  Noen ganger lurer jeg på hva slags foreldre som lar barna sine (mindreårige altså) være ute og feste til langt på natt.

Nok en gang skal det skyldes på foreldrene at noen andre er sjuke i hodet og myndighetene ikke kan statuere et eksempel en gang for alle ved f.eks. å gi en straff som svir.

Skrevet
Nok en gang skal det skyldes på foreldrene at noen andre er sjuke i hodet og myndighetene ikke kan statuere et eksempel en gang for alle ved f.eks. å gi en straff som svir.

Selvfølgelig.

Hvis du ikke har femtenåringen din i bånd, eller sitter på skulderen hennes til enhver tid, eller - gud forby- , hun ikke alltid overholder innetider, så er du en elendig forelder.

Alt i alt kan ungjenter som utsettes for sånt takke sine foreldre.

Gjest singel!
Skrevet

For det første så er det ikke unormalt at en 15 åring er på fest verken i norge eller sverige.Jeg og mine venner var iallefall det. Og man skulle da tro at man kunne føle seg trygg med venners venner også. Men tydeligvis ikke.Så det må jo være snakk om ganske syke mennesker som gjør noe sånt da.

Skrevet
For det første så er det ikke unormalt at en 15 åring er på fest verken i norge eller sverige.Jeg og mine venner var iallefall det. Og man skulle da tro at man kunne føle seg trygg med venners venner også. Men tydeligvis ikke.Så det må jo være snakk om ganske syke mennesker som gjør noe sånt da.

I min verden er det unormalt at 15-åringer er ute på fest etter midnatt. Jeg hadde aldri blitt igjen med 5 menn jeg ikke kjente alene, fordi jeg er klar over at ting kan skje.

Gjest singel!
Skrevet (endret)
I min verden er det unormalt at 15-åringer er ute på fest etter midnatt. Jeg hadde aldri blitt igjen med 5 menn jeg ikke kjente alene, fordi jeg er klar over at ting kan skje.

Var iallefall det ganske ofte jeg da....Og alle jeg kjenner også, og mange jeg ikke kjenner så godt også. Ble henta av pappa når jeg skulle hjem(senest tre for da stengte natt kafèen og selvfølgelig ikke på skoledager) eller så overnatta jeg til venninner eller tanta mi.Det var etter jeg var konfirmert da....

Og en 15-åring tenker jo ikke at nå kan jeg ikke være her for da blir jeg voldtatt.Sånn tenker vertfall ikke jeg...(og jeg er gaaaaaaammel altså)Og "mennene" var fra 16-20. Ganske normalt å henge med gutter i den alderen for en 15-åring vil nå jeg tro...

Endret av singel!
Gjest gjest1
Skrevet

Hvorfor skal en alltid skylde på foreldrene? :frustrert:

Skrevet (endret)
Var iallefall det ganske ofte jeg da....Og alle jeg kjenner også, og mange jeg ikke kjenner så godt også. Ble henta av pappa når jeg skulle hjem(senest tre for da stengte natt kafèen og selvfølgelig ikke på skoledager) eller så overnatta jeg til venninner eller tanta mi.Det var etter jeg var konfirmert da....

Og en 15-åring tenker jo ikke at nå kan jeg ikke være her for da blir jeg voldtatt.Sånn tenker vertfall ikke jeg...(og jeg er gaaaaaaammel altså)Og "mennene" var fra 16-20. Ganske normalt å henge med gutter i den alderen for en 15-åring vil nå jeg tro...

Du skriver at du er gaaammel, og verden har nok forandret seg en del, og jeg tror at den på mange måter har blitt tøffere, at man må ta en del forhåndsregler som kanskje ikke var like nødvendige før. Jeg vet ikke. Uansett, jeg kommer ikke til å la min 15 åring reke rundt natterstid. Og bare for å oppklare, jeg skylder ikke på foreldrene her.

Endret av Naria
Gjest singel!
Skrevet
Du skriver at du er gaaammel, og verden har nok forandret seg en del, og jeg tror at den på mange måter har blitt tøffere, at man må ta en del forhåndsregler som kanskje ikke var like nødvendige før. Jeg vet ikke. Uansett, jeg kommer ikke til å la min 15 åring reke rundt natterstid. Og bare for å oppklare, jeg skylder ikke på foreldrene her.

Det har den nok. Men jeg vil ikke tro at de fleste 15-åringer fester mindre idag, heller mere. Hvertfall mine yngre søskenbarn gjør det....

Skrevet
Det har den nok. Men jeg vil ikke tro at de fleste 15-åringer fester mindre idag, heller mere. Hvertfall mine yngre søskenbarn gjør det....

Meget mulig, men det forandrer ikke mitt synspunkt, en 15-åring har ingenting ute på natta å gjøre.

Gjest singel!
Skrevet
Meget mulig, men det forandrer ikke mitt synspunkt, en 15-åring har ingenting ute på natta å gjøre.

Burde vel ikke, men det er jo i den alderen de fleste begynner å feste og sånn.Mange ganger også uten at foreldrene vet det.

Skrevet
Burde vel ikke, men det er jo i den alderen de fleste begynner å feste og sånn.Mange ganger også uten at foreldrene vet det.

Det er ikke akkurat veldig vanskelig å forsikre seg om at 15-åringen ikke er ute å rangler om natta da.

Gjest singel!
Skrevet

Tja, nå vet ikke jeg om du har en 15-åring eller ikke da. Men de letteste å lure er som regel foreldrene da, om lysten til å være ute er stor nok.

Og jeg tror nok mange foreldre er ganske naive som tror de vet alt om sine barn, spesielt i ten-årene. Det er jo bare¨å se seg om hvis man er på grillfest f.eks rundt st.hans tider, eller på festival for den saks skyld. Hvertfall spesielt på sommeren, så er det som regel en haug med fulle fjortiser rundt omkring. Da har jeg bodd litt over hele landet jeg da, og sånn er det på de fleste steder. Så en kan jo ikke si at man vet 100% sikkert at det er en enkel sak å forsikre seg om at 15-åringen er inne da.Hvis man da ikke har portforbud, overnattingsforbud eller noe...

Skrevet

Nei, har ingen barn jeg. :)

Men det er ikke umulig å holde styr på 15-åringer. For det første skal de jo være hjemme om natta, og sover de borte har man jo selvsagt snakket med foreldrene til den de skal overnatte hos.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...