Catus Skrevet 11. desember 2002 #1 Del Skrevet 11. desember 2002 Hei folkens! :D I går klarte jeg å knuse selve kaffekanna på kaffetrakteren. Ikke spør meg hvordan jeg klarte det, men på et merkelig vis datt den i golvet med et brak. Og ble knust i tusen biter... Nå lurer jeg på om noen vet om jeg nå må kjøpe en helt ny trakter, eller om det går an å bare kjøpe selve kaffekanna... Tviler vel på om det er mulig, men det er verd å spørre likevel! Klemmer fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ragnhils ikke innlogget Skrevet 11. desember 2002 #2 Del Skrevet 11. desember 2002 Joda, det er mulig å kjøpe nyglasskolbe til kaffetrakteren! Stikk innom en elektrisk forretning, så går det sikkert bra :-) Jeg vet ikke om alle merker fører ekstra kolber - men det er jo verdt et forsøk, ikke sant! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. desember 2002 #3 Del Skrevet 12. desember 2002 Hvis det ikke går an, vil jeg anbefale deg å kjøpe en presskanne istedet for å bruke kaffetrakter. Hvis du varmer vann i vannkoker tar det ikke lenger tid, og kaffen blir bedre (synes jeg da). Pluss at presskannen er finere å se på enn kaffetrakteren... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gla Skrevet 15. desember 2002 #4 Del Skrevet 15. desember 2002 Her må jeg bry meg for å si det at kokmalt kaffe er enda mindre sunt enn vanlig filterkaffe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 16. desember 2002 #5 Del Skrevet 16. desember 2002 Bryr meg også - har satt vekk kaffetrakteren for flere år siden til fordel for presskanner. (Jeg har fler i ulike størrelser - en bitteliten - en mellomstor og en diger til når vi får gjester.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smilla (ikke innlogget) Skrevet 16. desember 2002 #6 Del Skrevet 16. desember 2002 Og her må jeg slå et slag for min fantastiske espressomaskin fra Krupp :-) Det er både espressomaskin + kaffetrakter på den. Kaffetrakteren bruker jeg kun til å trakte te, og så bruker jeg selvsagt espressodelen til å lage meg de deiligste cappucinoer og caffe latter på :D Men det var kanskje ikke det du spurte om, men, men Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 19. desember 2002 Forfatter #7 Del Skrevet 19. desember 2002 Akk ja, jeg skulle gjerne hatt en espressomaskin, Smilla! Har bare ikke råd til det akkurat nå. Jeg stakk innom en elektrisk forretning og spurte om de hadde enkle glasskolber. Det hadde de, men siden kaffetrakteren min ikke er av de dyreste, hadde kolben kostet omtrent like mye som selve trakteren. Så det hadde ikke lønnt seg. Derfor ønsker jeg meg ny kaffetrakter til jul istedet. Tror jeg får det av mamma... :D I mellom tiden klarer jeg meg på pulverkaffe, selv om det ikke på langt nær er det samme... Klemmer fra kaffetørste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 19. desember 2002 #8 Del Skrevet 19. desember 2002 Eller kjøp deg en presskanne. Du får minst like god kaffe - det trenger bare å koke vann - og en kanne fra Bodum får du for en 150,- eller noe sånn - et par hundre kanskje...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå