Gå til innhold

Kjøkkenmaskiner.....

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg trenger en ny kjøkkenmaskin med en STOR bolle, og det er viktig at det følger med lokk til å ha over bollen når maskinen går...

Jeg vil bruke den mest til

- kakebaking

- div gjærbakst

- og sikkert mye annet :sjenert:

Jeg kunne også tenkt meg at det går an å kjøpe en liten foodprocessor som man kan feste på denne maskinen..

I tidligere tråder ser jeg at mange anbefaller Kenwood major, men da jeg var inne på expert i går så jeg at det er mange som heter Kenwood major men at de har forskjellige nr.. (KM007, KM005 osv..)

Hvilken type har dere, hva kostet den og hva slags tillegsutstyr har dere kjøpt til den..

Noen som anbefaller andre merker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en Bosch mum7200. Den er noen år gammel, så de har vel fått litt nyere modeller (f.eks. mum7220), men den kan absolutt anbefales. Den er lett å bruke, takler store deiger og er ikke minst enkel å rengjøre. Mener å huske at den vant TV2 Hjelper Deg sin test av kjøkkenmaskiner og den nye (mum7220) har også gjort det veldig bra på testene til Forbrukerinspektørene. Den har eltekrok og visp, min har i tillegg blender men det er ekstrautstyr på den nye, derimot følger kjøttkvern med på den nye. Du kan velge blender, foodprocessor og annet ekstrautstyr i tillegg om du vil det.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Vi har denne fra Kenwood, med det tilbehøret du ser på siden. Pølsetuten har vi enda ikke brukt, heller ikke kjøttkverna, men regner med det blir brukt etterhvert. Er veldig fornøyd :)

Foodprocessor og MYE annet fås som ekstrautstyr.

Skrevet

Har Kenwood Major KM005 (tror jeg...). Anbefaler den ja! Og masse ekstrautstyr får du til. Jeg har Titanium-utgaven da (stål), så den ser litt fin ut når den står fremme på benken hele tiden. ;)

• 2 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg anbefaler Kenwood Major, da jeg har en. Det er KM600, og det er link til et bilde av den i tråden her. Den passer utmerket til dine kriterier........

Gjest Rognebær
Skrevet

Hvor store er vanligvis bollene på kjøkkenmaskiner? Altså i liter?

Skrevet
Hvor store er vanligvis bollene på kjøkkenmaskiner? Altså i liter?

Min er på 6,3 liter, har alltid nok plass, også når jeg baker brøddeiger.

Skrevet

Kenwood km600 major har en bolle på 6,4 l...

Gjest Gjest
Skrevet

Kenwood er bra til det du beskriver her. Har KM600, veldig praktisk bakebolle. God å helle av, forid man får så godt tak i selve bollen. Bruker den utenom maskinen også. Den er så høy og smal, du kommer til og får blandet ting godt uten de helt store bevegelsene.

Har i tillegg en eltemaskin til brødbakst, der blir deigen så stor og tung - baker gjerne 6 brød i slengen på en deig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...