Gjest gjesta Skrevet 3. juni 2006 #1 Skrevet 3. juni 2006 (endret) Jeg har aldri brukt nattkrem, men i alder av 28 er det kanskje på tide? Under et besøkt i et parfymeri fikk jeg nylig en prøve på en nattkrem fra Lancome. Merket stor forskjell på min tørre hud etter bruk. Det jeg lurer på er om dere bruker nattkrem? Hva slags nattkrem bruker dere, og hvorfor? Har dere noen tips i forhold til gode nattkremer, og hva man bør se etter i slike? Endret 3. juni 2006 av Sprilla
Gjest a. Skrevet 3. juni 2006 #2 Skrevet 3. juni 2006 Jeg bruker nattkrem, eller vanlig fuktighetskrem. Ser i grunnen ikke etter noe spesielt - den må være ganske lett og mild og helst ikke så veldig parfymert. Jeg er ikke så hypp på alle disse ekstra-greiene som de reklamerer for på tv (alle syrer som skal glatte ut rynker osv...), så jeg går for noe som er enkelt og greit. Enkelte helsekost-butikker har en dansk urte-fuktighetskrem som heter Kasmica - denne er suveren. Min mor har brukt den så lenge jeg kan huske, og hun er 66 år og så å si rynkefri Her er et bilde av kremen: http://heigarnorge.no/heigarshop/images/kasmica_natur.jpg
Gjest gjesta Skrevet 3. juni 2006 #4 Skrevet 3. juni 2006 (endret) Du kan jo bruke en forebyggende nattkrem ← Hva er en forebyggende nattkrem, til forskjell fra "vanlig" nattkrem? Endret 5. juni 2006 av Sprilla
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2006 #5 Skrevet 3. juni 2006 Forebyggende krem er en krem som skal forebygge rynker, eller aldringstegns som det heter på fint!... Finnes forebyggende dagkremer og øyenkremer.. Nå er jo jeg bare 20, men har begynt med forebyggende øyenkrem f.eks.. Nei si det hva som er forskjellen.. Men går du til estetique f.eks og sier at du vil ha en forebyggende nattkrem så har de peiling på hvilke kremer dette er
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2006 #6 Skrevet 4. juni 2006 De aller fleste nattkremer har vel intensjoner om å forebygge et eller annet?
Belit Skrevet 4. juni 2006 #8 Skrevet 4. juni 2006 Hovedforskjellen på en dagkrem og en nattkrem er som regel at nattkremen har en rikere/tyngre konsistens og bruker nattehvilen som hjelp for å korrigere huden. På grunn av konsistensen er den sjelden egnet til å bruke make-up over. Personlig føler jeg ikke at det er liv og død om å gjøre å bruke en spesiell nattkrem. Jeg kjører rens - fukt - serum - fuktighetskrem morgen og kveld og er veldig fornøyd med det.
Gjest gjesta Skrevet 4. juni 2006 #9 Skrevet 4. juni 2006 (endret) Har vel heller ikke helt sett poenget med å bruke nattkrem tidligere, vet også at effekten har vært omdiskutert. Men, så fikk jeg denne nattkremprøven i parfymeriet, og den tørre huden min synes tydeligvis den var helt topp Huden var rett og slett mye mer gjennomfuktet og den fikk en annen glød, enn den har hatt på lenge. Med ettertanke burde jeg kanskje bare kjøpe den kremen jeg fikk prøve på Endret 5. juni 2006 av Sprilla
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2006 #10 Skrevet 4. juni 2006 Jeg bruker ikke nattkrem, bare tre dråper jojobaolje på fuktig hud. Har brukt nattkrem før, men huden min er renere uten. Hvis du ikke har slike problemer så anbefaler jeg på det varmeste balmene fra Decleor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå