Gjest StoreSky Skrevet 3. juni 2006 #1 Skrevet 3. juni 2006 Buksene mine begynner å bli trange!!! uhhuuu!! Jeg som hadde gått ned, begynner sakte med sikkert å gå opp igjen. Og verste er at jeg vet hvorfor. Mer usunn mat, mindre trening. ÅÅÅ!!! Jeg MÅ få motivasjon til å gjøre noe med dette. *gud gi meg styrke* Nåja, får begynne med å kutte ut smør og godis igjen. Jeg som ikke har hatt noe særlig godte-behov på flere år har i den siste tiden fått skikkelig godte-dilla. Plagsomt. -mer vann (og ikke saft/brus, selv om det er light) -mindre sukker og fett (smør, potetgull, godteri, majones -ut) -spise til jeg er mett og ikke mer (tre brødskiver ikke fem) -trene....urk...orke! treningen er vanskeligst. Burde vel måle omkretsen min for å se hvor mye jeg egentlig har økt for å motivere meg selv. Men er så LEI! Urettferdig at noen kan proppe i seg alskens usunn mat og drikke men alikevel ha normal vekt. ps. jeg Er faktisk overvektig- ikke sånn "å jeg veier 47 kg og pleier å veie 45"
Gjest Thalassa Skrevet 3. juni 2006 #2 Skrevet 3. juni 2006 men det nytter ikke sitte å vente på motivasjonen.. det er akkurat som å sitte å vente på arbeidslyst det.. da kommer den jo aldri! Kom igjen, og det på rappen! *pisker StoreSky igang!!* God tur i kveld da! :kgblunk:
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2006 #3 Skrevet 3. juni 2006 Stikkord er: tid, variasjon, ro, ikke stress, tilstedeværesle, bevissthet, og å se masse på BBC Food. Lykke til. Mat er godt, og man kan spise sunt, godt, lite og ofte. Man kan til og med unne seg noen glass rødvin i ny og ne. Man skal nyte livet, ikke gå lei av det.
momo Skrevet 3. juni 2006 #4 Skrevet 3. juni 2006 Jeg og har syntes det er dødelig urettferdig at noen kan spise hva de vil, mens jeg går opp en kg av en is. Tror det beste er og fokusere på en sunn livstil, med sunn mat og trening, og at man kan kose seg innimellom. Jeg har gjort det i 10 mnd nå og er 16 kg mindre, har 9 kg igjen. Sender over en bøtte med motivasjon!!!
Gjest Thalassa Skrevet 3. juni 2006 #5 Skrevet 3. juni 2006 jeg synes nesten jeg må legge til litt her, fikk litt dårlig samvittighet fordi jeg vifta med pekefingeren over her, det var jo ikke meningen! ja helt enig med hun over her at man må satse på sunn mat og trening. Jeg kan spise hva jeg vil omtrent, bare så lenge jeg trener og holder forbrenningen i gang, men så fort jeg slutter å trene kommer kiloene snikende.. så trening har absolutt noe for seg. Nå har jeg begynt å trene igjen og jeg har allerede etter ca 3 uker gått ned over 3 kg. Derfor jeg sa kom deg ut og beveg deg! Lykke til da, får håpe du finner litt motivasjon
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2006 #6 Skrevet 3. juni 2006 men for at du ikke skal miste motet, så er det lurt å begynne i det små ift treningen. da jeg begynte på mitt fedon-opplegg gjorde jeg det sånn: -2 ganger i uka med styrketrening -gåtur på minst 30 min hver dag dette er faktisk nok for å gå ned i vekt. forhåpentligvis får du lyst å prøve flere alternativ etter hvert, som aerobic, step eller jogging. lykke til! og man MÅ gjøre ting man ikke vil innimellom.
Cognizance Skrevet 4. juni 2006 #7 Skrevet 4. juni 2006 (endret) Jepp. Det jeg har funnet ut når det gjelder motivasjon er at det er avgjørende å fokusere på små, overkommelige delmål. Istedet for å tenke på at nå skal jeg gå ned 10 kg å nei det går aaaldri bra, så tenk på i dag skal jeg gå en tur! Det klarer jeg. Og så klarer man det i dag. Og i morra. Og dagen etter der. Og så går alt bra Ellers: Spise ofte >> spise sjeldent. Også når man vil ned i vekt. Kansje spesielt da. Og: Beste måten å styre kostholdet på er i butikken. Kjøper du ikke inn majones, blir det ikke spist majones. Endret 4. juni 2006 av Cognizance
Gjest StoreSky Skrevet 4. juni 2006 #8 Skrevet 4. juni 2006 Thalassa: neida, tok ikke pekefingeren ille opp! ** Jeg har jo trent før og spist sundt og gått ned masse. Men er bare så utrolig umotivert. Små syk hele tiden hjelper jo heller ikke. VET at for å få ork så må man bare komme igang. Så er det lettere etterhvert. Får tenke slik Gjest sier, av og til må man gjøre ting man ikke liker! haha!! OK. Her en planen nærmeste tid. Majones/smør kjøpes ikke inn når det er spist opp. Mer grønnsaker, mindre ost/etc. Mer proteiner og mindre karbohydrater. (tror jeg er avhengig av det....får suug etter macaroni!) Og jeg vet at det funker for meg. Så skal jeg måle og veie meg imorgen tidlig slik at faktaen er det svart på hvitt!
Quirky Skrevet 5. juni 2006 #10 Skrevet 5. juni 2006 (endret) Du hater jo ikke mat vennen, du er heller litt for glad i det. Bare et lite tips: Vi som må jobbe litt for å holde vekten må desverre ofre litt. Når du nå har gått ned i vekt og skal holde deg der, prøv å venn deg av med majones og smør for godt. Det er så ekstrem energirik mat, som gir lite næring, og som stjeler kalorier fra kaloribudsjettet. En spiseskje smør gir jo omtrent like mye energi som en brødskive med ost! Mager smøreost er godt under f.eks kjøttpålegg, smaker mer enn smør gjør det også. Jeg er slank, men må jobbe for å holde meg der. Jeg spiser verken smør eller majones, og unngår fete ting i hverdagsmaten. Til gjengjeld kan jeg da skeie ut i helgene, uten å legge på meg et gram. Velger du lettere mat kan du spise mye mer! Og når du først har vent deg av med smør og majones savner du det ikke etterhvert, lover! Endret 5. juni 2006 av quirky
Malia Skrevet 5. juni 2006 #11 Skrevet 5. juni 2006 Og når du først har vent deg av med smør og majones savner du det ikke etterhvert, lover! ← Ja, dette stemmer faktisk. Spiser ikke dressing på salat lengre, før kunne jeg helle det på. Synes det er kvalemende nå, og tar heller bittelitt olje på isteden.
Gjest StoreSky Skrevet 5. juni 2006 #12 Skrevet 5. juni 2006 Jeg spiste ikke smør og majones på laaang tid -men plutselig syntes jeg det var godt igjen..jaja. Woohoo! skal trene klokken 2, avtalt med venninne så kan ikke bare bli hjemme heller.... Quirky: ja, kjenner en mann som trener ene og alene for å kunne drikke rødvin og kose seg med masse mat! Og ja, hater ikke mat -er vel heller litt for glad i det! haha!!
momo Skrevet 5. juni 2006 #13 Skrevet 5. juni 2006 Kjempeflink er du!!! Og trene med veninner er veldig lurt, for da må man.
Gjest StoreSky Skrevet 5. juni 2006 #14 Skrevet 5. juni 2006 Juhuu! Har vært og trent! Deilig å bruke musklene. Imorgen har vi avtalt yoga time (har noen stive greier i ryggrader og mye nakke/skulder smerter) Satser på å trene 3 eller 4 ganger denne uka, for nå har jeg ikke datteren min så da kan jeg ikke skylde på henne... (men fortsett gjerne å komme med oppmuntringer! kanskje jeg skulle melde meg på en av de trådene..hm...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå