Gå til innhold

PSYKOPAT misbrukt

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Leste innlegg fra foreldreansvar, der var det litt snakk om psykopater.

Vet dere i det hele tatt hva psykopat er???

I vårt land finnes det iallefall ikke 10% psykopater. Faktisk under 1%.

MEN det finnes maaaange manipulerende drittsekker som er utrolig egoistiske og syke i hodet. Ordet psykopat blir veldig misbrukt.

X-kona til min samboer har sakt til mange at han er psykopat. Jeg ble advart av flere som kjente henne før jeg ble sammen med han.

Men jeg har aldri merka noe psykopatiske trekk ved han, har bodd med han i 2 år nå, og han er værdens beste mann.

Jeg vet at han aldri var forelska i henne, de gifta seg på grunn av barnet. Så de fleste kvinnene som kaller sine x-menn for psykopater tar nok veldig hardt i. De har enten blitt såra, eller så var nok gubben vært en egoistisk drittsekk...

Hilsen Kaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Du kjenner ETT tilfelle og kan ut av det trekke den konklusjonen at de fleste kvinner lyver....Skikkelig troverdig du og da.

Mvh en annen anonym

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Kaa...

Vil bare si en ting;

Selv om mannen er snill med deg, er det slett ikke sikkert at han var det med alle de han har vært sammen med før.

Det må som kjent to til å skape et forhold, og måten man oppfører seg på mot den andre parten henger i stor grad sammen med hvordan denne andre parten er, hvilke signaler den sender ut og ikke minst hvor glad man er i personen.

Og man kan ikke si at et prosent eller så av befolkningen er psykopater, og resten er det ikke. Veldig mange kan ha psykopatiske trekk, som kommer til syne i mer eller mindre grad ettersom hvem de er sammen med. Noen kan (ubevisst og helt ufrivillig) fremkalle mer psykopatisk oppførsel hos en person enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykopat, person som lider av psykopati, forskj. abnorme tilstander som kjennetegnes ved asosial og amoralsk atferd, følelseskulde, manglende hensyn til andre etc., men som ikke forårsakes av noen spes. psykiatrisk sykdom. Bet. har intet eksakt vitenskapelig innhold og brukes i stor utstrekning til å uttrykke misbilligelse. Begrepet brukes i psykiatrisk litt.

(http://www.caplex.net/web/artikkel/artdetalj.asp?art_id=9328717&L=1)

Sier vel at vi bruker betegnelsen på personer vi ikke liker oppførselen på, eller er det jeg som har lest nest siste setningen i dette sitatet feil?

Uansett, det er veldig lett å si om en som har en skadelig oppførsel ovenfor en annen person ar "han er psykopat"

Har selv bodd sammen med en som langt fra var særlig god i hue, men psykopat?

Jeg er faktisk ingen psykiatriker, noe de fleste andre som bruker betegnelsen psykopat om andre, heller ikke er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre Anonym: Hvor er den konklusjonen du snakker om? Jeg kan ikke se at hun drar en slik konklusjon om at alle kvinner lyver.

For øvrig regner man med at ca. 2,5 % av Norges befolkning er psykopater eller har sterke psykopatiske trekk. Det er utrolig vanskelig å dokumentere i og med at psykopater ikke lar seg oppfange i en statistikk ved å erkjenne seg som psykopat.

Det er imidlertid også skummelt å ikke tillate folk å snakke om at de har vært utsatt for psykopater. Det er veldig viktig for ofrene å få satt ord på det og å kunne snakke med andre som har samme erfaring. For barn som har vokst opp med mor eller far som har sterke psykopatiske trekk handler det faktisk om å få justert hele sin virkelighetsoppfatning og å skjønne at verden er ikke helt som mor/far har lært en opp til at den er.

Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Heisann!

Til Annen Anonym:

Hm, tror at du misforstod meg litt jeg. Jeg mener ikke at alle kvinner lyver. Jeg bare mener at mange tar litt hardt i når de kaller mennene psykopater. De kan være syke i hodet sitt, og behandle konene grusomt. En som slår kona si er ikke en psykopat, han er en mishandler som ikke er frisk i hodet.

Til Ponita:

Jeg vet at han ikke var snill med x-kona, han var kald mot henne for han ville ut av forholdet. Men psykopat var han ikke...

Ja, mange kan ha psykopatiske trekk, men behøver ikke være psykopat av den grunn.

Elllers vil jeg bare fortelle om et tilfelle av en ekte psykopat.

Søstera til venninna mi gifta seg med en sånn en skjønner du. Han har full kontroll over henne. Hun får ikke låv og ha kontakt med sin familie, og han dropper også sin. Før han fikk kloa i ho var hun en fornuftig jente og super sta. Og var super glad i søstra si, men psykopaten sa at hun ikke hadde noen søster lenger, og kona lydde.

Hilsen KAA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...