Gå til innhold

Hva gjør dere med hunden når dere skal på ferie?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest1
Skrevet

Jeg lurer på hvilken løsning dere har for hunden når dere skal på ferie. Vi skal sikkert på campingferie i år. Enten blir han med, eller så skal han på en kennel vi har brukt før og som vi er veldig fornøyd med.

Hva gjør dere? :)

Gjest Lise-Lotte
Skrevet

Jeg har en fast familie som passer hunden vår når vi reiser på ferie. Det var et navn jeg fikk fra oppdretter og et sted som hunden min elsker å være. Der får han gå sammen med familien og hundene deres. De har innegjerdet hage og åpen dør ut slik at hundene får gå fritt inn og ut som de vil ...

Aldri i livet om jeg hadde plassert hunden min på kennel - jeg har hørt så mye om slike steder og ble faktisk advart mot å bruke kennel fra en "hundejente" som selv hadde jobbet på en høyt respektert kennel her i nærheten. Hvis ikke mine faste hundepassere kunne hatt ham en sommer så hadde jeg heller blitt hjemme enn å ha ham på kennel.

Gjest Gjest1
Skrevet
Aldri i livet om jeg hadde plassert hunden min på kennel - jeg har hørt så mye om slike steder og ble faktisk advart mot å bruke kennel fra en "hundejente" som selv hadde jobbet på en høyt respektert kennel her i nærheten. Hvis ikke mine faste hundepassere kunne hatt ham en sommer så hadde jeg heller blitt hjemme enn å ha ham på kennel.

Da var da voldsomt til bastante påstander. Det finnes veldig mange forskjellige typer kenneler, og den jeg bruker har jeg bare hørt godt om og jeg kjenner flere som har brukt den.

Gjest vimse
Skrevet

Hvis vi reiser avgårde lar vi utehundene være hjemme i gården, de får det de har behov for av naboen. Innehundene har vi enten med, eller plasserer hos familiemedlemmer.

Å plassere de på kennel er ikke aktuelt.

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Vi tar henne med, eller får hundepass fra folk vi stoler på, dersom vi skal til utlandet. Kennel er uaktuelt her også.

Gjest Gjest
Skrevet

Har ikke hund nå, men vi pleide enten å ta med hunden (på hytta o.l), eller la snille, voksne, hundevante venner/naboer passe på han. Kennel trengte vi aldri, men jeg tror han hadde funnet seg til rette et slikt sted også. Med mindre han hadde blitt slått eller ikke fått mosjon i det hele tatt, tror jeg han kunne trivdes overalt.

Gjest Gjest1
Skrevet

Synes det virker som det er veldig mange fordommer mot kenneler jeg, eller i hvert fall offisielt. Mange sier at de aldri ville brukt kennel, men likevel er det fullbooket i hvert fall på "min" kennel fra nå og til langt ut i august.

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Bare for å presisere, jeg mener ikke at kennel er helt forferdelig uansett, men bare at for oss, med den hunden vi har nå er det uaktuelt, siden hun er en omplasseringshund, med seperasjonsangst og dermed litt spesielle behov. Hvis vi i fremtiden får en hund som tilpasser seg slike ting bedre kan vi godt vurdere kennel, men jeg ville fortsatt vært veldig kritisk i valg av sted.

Gjest Lise-Lotte
Skrevet

Det er jo opptil hver enkel hundeeier hva man ønsker å gjøre. Min hund er det mest sosiale vesenet på denne jord og jeg kunne aldri tenkt meg at den skulle stå alene i et bur på en kennel. Selvom de går tur med hundene hver dag så har døgnet mange timer og etter hva jeg har hørt så kan de risikere å stå alene i buret sitt resten av døgnet og det skal min hund få liv til å slippe. Min hund er vant til nærhet til mennesker flere timer hver dag ... og det skal han få i feriene våre også.

Og ja - akkurat dette firer jeg ikke på - hunden min skal aldri på kennel.

Gjest Gjest1
Skrevet
Bare for å presisere, jeg mener ikke at kennel er helt forferdelig uansett, men bare at for oss, med den hunden vi har nå er det uaktuelt, siden hun er en omplasseringshund, med seperasjonsangst og dermed litt spesielle behov. Hvis vi i fremtiden får en hund som tilpasser seg slike ting bedre kan vi godt vurdere kennel, men jeg ville fortsatt vært veldig kritisk i valg av sted.

Da forstår jeg bedre hvorfor det er uaktuelt. Jeg ville heller aldri plassert en hund med slike problemer på kennel. Min hund er så robust og sosial at det ikke byr på problemer å ha han blant mange andre hunder.

Man skal være kritisk, det er jeg helt enig i. Det er jo et familiemedlem vi snakker om.

Gjest Gjest1
Skrevet
Det er jo opptil hver enkel hundeeier hva man ønsker å gjøre. Min hund er det mest sosiale vesenet på denne jord og jeg kunne aldri tenkt meg at den skulle stå alene i et bur på en kennel. Selvom de går tur med hundene hver dag så har døgnet mange timer og etter hva jeg har hørt så kan de risikere å stå alene i buret sitt resten av døgnet og det skal min hund få liv til å slippe. Min hund er vant til nærhet til mennesker flere timer hver dag ... og det skal han få i feriene våre også.

Og ja - akkurat dette firer jeg ikke på - hunden min skal aldri på kennel.

På denne kennelen står de ikke alene på en bås. De settes vanligvis sammen med hunder de går godt sammen med, og har som oftest tilgang på å gå i luftegård store deler av dagen, sammen med mange andre hunder. De som driver den er veldig dyktige folk og jeg har stor tillit til dem.

Gjest gjest1
Skrevet

Min hund blir passet på av familie/venner

Gjest gjest1
Skrevet

Har ikke hund selv, men jeg passer andres f.eks. når de drar på ferie.

Skulle gjerne hatt hund, men ikke uten hage og en aktiv mann...

Skrevet

jeg er ikke redd for å plassere hunden min på kennel, for jeg vet at hun har det bra der. Det er et kjempefint sted som ligger litt oppi skogen. Masse natur. Men det er ganske dyrt :sur:

Som regel foretrekker jeg å få noen til å passe henne, eller å ta henne med meg

Gjest Varg-Menja
Skrevet
De settes vanligvis sammen med hunder de går godt sammen med, og har som oftest tilgang på å gå i luftegård store deler av dagen, sammen med mange andre hunder.

En kennel med en slik løsning kunne jeg også vurdert, hunden min er så sosial at det å være så mye sammen med andre hunder nok ville veid opp for at hun ikke hadde like mye kontakt med mennesker.

Annonse
Gjest Hilde79
Skrevet

Vi tar Fant med oss. Men vi drar stort sett på hytta, og det er paradiset for ham. Kennel har jeg aldri vurdert, har bare ikke tenkt på det som et alternativ. :)

Skrevet

Hunden min har angst for å være alene og enda mer angst for å stå i bur alene. Hun greier seg fint alene i bur i bil og alene på kontoret til min sambo, men ellers funker det ikke.

Så hva gjør man når man skal på ferie til f.eks Berlin ( som vi gjorde i fjor). jo da tar man hunden med seg. Hun har alle vaksiner og hundepass og sånt. Vi sørget for å ha et hotell der fi fikk parkere under jorden slik at det ikke ble for varmt. Hunden lå i bilen om dagene mens vi gjorde ting hun ikke kunne være med på og på ettermiddagene la vi turen til uteting. Knall ferie for både oss og hunden. Hun elsker å slappe av i bilen og ellers digger hun å være med på det som skjer.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er mulig at hunder har det fint på en kennel altså.... :sjenert:

Men etter å ha undersøkt et par kenneler så har jeg funnet ut at jeg ikke ønsker å ha min kjære vofse på kennel.

Fordi min hund er en kosegutt som trives aller best med familien, fordi JEG ikke klarer å forestille meg å reise vekk for at han skal sitte inne i et bur mesteparten av dagen. Har vært inne og sett i hundegården og da jeg ble møtt av 10 par håpefulle øyne som sa "er det meg du skal hente" - så gikk jeg med gråten i halsen vekk. Aldri kennel for min hund.

Hvorfor? Fordi jeg ikke ville hatt det godt med meg selv, og hva er da vitsen med ferie?

Min hun blir satt vekk til familie og venner - folk jeg stoler på og som setter pris på å ha han hos seg i noen dager.

Forøvrig så prøver jeg å legge ferier etc til ting jeg kan ha han med meg!

*Xora*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...