Gå til innhold

Landskaps/hage-arkitekt?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Noen som vet hva det koster å leie en slik, til å planlegge hagen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Henger meg på her, dette lurer jeg også på!! Og hvor får man tak i slike? Er det bare å ringe et hagesenter eller???

Gjest Gjest
Skrevet

Er selv landskapsarkitekt (LA). LA jobber gjerne på rene LA-kontor eller sammen med sivilarkitekter, ingeniører etc. Noen er selvstendig næringsdrivende. Tror ikke du finner noen som jobber på hagesenter (ikke så vanlig i alle fall).

Hvor bor dere da? Dere kan kanskje søke på gule sider eller på nettet.

En del år siden jeg jobbet i det private, så jeg vet ikke hva prisen ligger på i dag, men dere kan nok få tegnet en ideskisse for en overkommelig pris. En ide er å kontakte studenter og høre om noen der kan ta jobben. Det blir nok billigere. Studiet er på UMB (Universitetet for miljø og biovitenskap - tidligere Norges Landbrukshøgskole på Ås).

LA

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg bor i Stavanger området. Får prøve å lete litt mer på nettet. Prøvde en gang tidligere men det eneste jeg fant var innen steinsenteret. Bor på gård og trenger hjelp til å planlegge tunet og beplantningen litt bedre.

(jeg er gjest nr. 2, vet ikke hva trådstarter er på jakt etter)

Gjest Gjest
Skrevet

I området ditt kjenner jeg en LA som jobber hos Asplan Viak. Hun heter Ida Helen ..... Hun er dyktig. Hør om hun tar slike oppdrag eller om hun kan anbefale andre i området.

LA

Gjest Gjest
Skrevet
I området ditt kjenner jeg en LA som jobber hos Asplan Viak. Hun heter Ida Helen ..... Hun er dyktig. Hør om hun tar slike oppdrag eller om hun kan anbefale andre i området.

LA

Tusen, tusen takk for svar!! Jeg har funnet Ida Helen og kommer til å ta kontakt med henne, det var akkurat noe sånt jeg var på leit etter!! :blomst:

Gjest Gjest
Skrevet

Hei! Hovedinnlegger her.

Det jeg er ute etter er en som kan hjelpe meg å planlegge mine egen hage. For eksempel hvilke planter, trær, busker, type stein rundt bed,hvordan få jevn blomstring gjennom hele våren/sommeren osv. Men det må ikke koste skjorta.....

Føler jeg prøver og feiler endel selv...selvom endel også blir vellykket ;)

Skrevet

Vi har brukt en hos FC Landskap. Vi sendte tegninger over tomta og bilder, samt en "ønskeliste". Fikk tilbake en grovskisse som vi ga tilbakemelding på, hadde noen samtaler på telefon, og vips! Fikk vi en tegning på den for oss Perfekte Hagen!! Tror vi betalte 4000,- pluss/minus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...