Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2006 #1 Skrevet 3. juni 2006 jeg skal flytte ut fra moderns lille reir for aller første gang! så skal jeg flytte sammen kjæresten min. vi har hatt et stabilt forhold i flere år nå, men aldri bodd sammen eller alene hver for oss.....og vi er helt inneforstått med at ting kan skje når vi flytter sammen! hva er best i henhold til økonomien, slik det står nå er det han som tar opp lånet da han har bedre økonomi, og jeg betaler husleia, leier meg inn hos han. men dersom det skulle gå skeis en dag, da står jeg jo der uten noe eget..jeg må vel ha en viss andel i leiligheten, når det blir jeg som betaler husleie, holder huset i orden, og delvis betaler maten??? hvordan er dette her`? hva skal man tenke på?
Velvet Skrevet 3. juni 2006 #2 Skrevet 3. juni 2006 Skriv en samboerkontrakt, det er veldig viktig. Og ta vare på kvitteringer på evt kjøp av ting og tang til boligen.
Amalie_85 Skrevet 3. juni 2006 #3 Skrevet 3. juni 2006 Jeg syns du skal ha en andel ja. Hvertfall når det er dere som gjør dette sammen. Vet det skal finnes noe kontrakter på at visst ting skal skjære seg så tar du "din del" av lånet som er igjen. Selv om det står i hans navn nå. Men hvordan eller hvor man gjør slikt vet jeg ingen ting om
Gjest Godjenta79 Skrevet 3. juni 2006 #4 Skrevet 3. juni 2006 Skriv samboerkontrakt! Hvis du skal betale husleie til han er du med på å betale ned lånet på leiligheten og det må synliggjøres slik at du får igjen din del hvis det skulle skjære seg en gang. dnbnor har utkast til slik samboerkontrakt på nettsidene sine vet jeg, sikkert andre banker som har det også
brumma* Skrevet 3. juni 2006 #5 Skrevet 3. juni 2006 Her, på sidene til JURK, finner du samboerkontrakt og veiledning til utfylling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå