Gjest Fruktkake Skrevet 3. juni 2006 #1 Skrevet 3. juni 2006 Nå høres jeg garantert ut som en bridezilla, og kanskje er jeg akkurat det for tida.. For meg er noe av det aller viktigste at jeg skal være nydelig på dagen. Finere enn jeg noensinne har vært. Ja, slik tenker vel dere alle. Hadde prøvetime hos frisøren i går, og jeg er kjempefornøyd med hvordan hun skal sette det opp. Men jeg er ikke helt fornøyd med stripene jeg fikk. Jeg har vært blond (ulike nyanser) i mange år, og hun stripet meg med både lyse og litt mørkere striper. Jeg synes håret nesten ser litt kommunegrått ut.. I tillegg sminket hun meg, Jeg bruker ganske mye sminke til vanlig, og jeg er nokså flink til sminke meg til hverdags og fest selv, så jeg skjønner at det ikke er så lett å sminke meg. Klarer nok ikke helt å stole på at andre skal klare å sminke meg vakrere enn vakrest heller... Hun sminket meg som sagt, og jeg var fornøyd med resultatet. MEN - jeg så ganske "vanlig" ut. Sminka er nokså lik den jeg brker til vanlig, og jeg er helt sikker på at jeg kan klare å sminke meg like bra selv. Nå er spørsmålet - hva skal jeg gjøre? Skjønner jo at jeg bør snakke med frisøren igjen. Blant annet kanskje få litt flere av de lyse stripene. Men jeg synes slikt er vanskelig. Kan ikke fordra å "klage", selv om jeg vet at frisørene er profesjonelle. Når det gjelder sminka, så skal jeg la henne sminke meg, og at jeg heller supplerer litt/ikke gir meg før jeg er 100% fornøyd på dagen. Puh. Godt å få det ut. Har grubla litt på dette i natt, og jeg skjønner at jeg har blitt en bridezilla, noe jeg aldri hadde trodd. Men nå er det to uker igjen til bryllupet, og jeg kjenner nervene begynner å gjøre opprør inni meg...
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2006 #2 Skrevet 3. juni 2006 hei... skjønner deg godt jeg.... jeg har 3 uker igjen til bryllupet og er redd for det samme....... man skal jo være fin /nydelig på dagen... og håret må være slik at man selv liker det... synst duk skal ta en prat med frisøren din så hun kan gjøre de endringene som du mener... og sminkingen er jeg utrolig spent på..... men du skal jo være fint sminket og gjeren ikke med slike sminke du pleier å gå rundt i.....så du burde ta det opp med henne.... de skla jo liksom gjøre oss fornøyd med resultate... og var det snakk om nerver ? huff .. kjenner det godt jeg oxo.....de strømmer på.. og vi har ikke alt klart enda.. huff.... må stå på .nå... klem til deg fra laika77
Amalie_85 Skrevet 3. juni 2006 #3 Skrevet 3. juni 2006 Jeg vil og bekjymre meg for slike ting Men jeg blir nok ikke gift
Netten Skrevet 3. juni 2006 #4 Skrevet 3. juni 2006 Jeg skjønner deg VELDIG godt! Sminken er jo utrolig viktig - den skal være perfekt og sitte hele dagen. Jeg er også flink til å sminke meg selv, og ville aldri blitt sminket av frisør, så jeg har bestilt brudepynting hos en make-up salong. De leier inn flinke frisører, sånn at alt skjer i make-up salongen. Har hatt prøvetime på sminken, og det ble utrolig bra! Om 2 timer skal jeg til frisøren og stripe og klippe meg, og etterpå skal jeg ha prøveoppsett på hår. Gruer og gleder meg! Håper det blir bra
Gjest Fruktkake Skrevet 3. juni 2006 #5 Skrevet 3. juni 2006 Takk for svar. Føler meg ikke helt sprø lenger, skjønner at dette er en vanlig følelse de fleste bruder har.. Stripene er kanskje ikke så ille. Håret mitt ser faktisk tykkere ut, og sambo synes jeg var kjempefin. Så det er mulig jeg bare vil ha det slik. Er jo alltid uvant i starten liksom.. Agående sminka, så vet jeg ikke helt. Skal undersøke om det finnes make-up-salonger i området jeg kan gå til før frisøren. Hvis ikke, så skal jeg ikke gi meg før jeg er 100% fornøyd med resultatet - OM det inkluderer at jeg må supplere/gjøre noe selv.
Gjest a. Skrevet 3. juni 2006 #6 Skrevet 3. juni 2006 Jeg har vurdert å bli profesjonelt sminket i bryllupet mitt, men de to gangene jeg har blitt det, har de tatt på så altfor mye.. Jeg er ikke glad i foundation og bronzer og sånn (liker best ren hud og frisk rosa blush), og dette kan jeg selvfølgelig si fra om, men jeg har kommet fram til at jeg sminker meg selv. Jeg pleier alltid å sminke søstre, mor og venner til selskap, så jeg burde klare å være min egen stylist den dagen Jeg har en venninne som ble sminket - hun bruker ikke så mye sminke til vanlig, og hun så helt rar ut i bryllupet sitt. Jeg tror hun følte seg fin selv, og det er jo det viktigste, men hun ble litt ugjenkjennelig. Altformye kajal. Hvis du synes du er flink til å sminke deg selv, foreslår jeg at du kan prøve å legge noen brude-/selskaps-makeuper (få tips på nettet eller i blader) allerede nå, og se hva du liker og synes du blir fin i. Hvis du får hetta, får du det heller gjort profesjonelt Jeg vet ikke hva slags farger du har/kler osv, men jeg tror selv jeg skal gå for en gråaktig øyenmakeup og myk rosa leppestift. Og litt rosa kinn.
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2006 #7 Skrevet 3. juni 2006 Hvorfor lar du hun sminke deg, om du ikke blir fornøyd og er flink selv?
Gjest Fruktkake Skrevet 3. juni 2006 #8 Skrevet 3. juni 2006 Tja, si det. Usikkerhet kanskje. Men det blir nok en kombinasjon av egenkomponert og frisørsminke tror jeg. Sammen er vi sterke
Lassie Skrevet 3. juni 2006 #9 Skrevet 3. juni 2006 Know the feeling!! Jeg har vært kjempefornøyd med alle brudefrisyrene min venninne har laget på meg hele tiden, men nå blir jeg mer og mer usikker. Jeg er helt sikker på at det bare er meg, altså nerver! Jeg hadde forsåvidt heller ALDRI trodd jeg skulle bli en bridezilla og henge meg opp i sånt, men nå begynner jeg altså å få litt smånerver gitt...
lil Skrevet 4. juni 2006 #10 Skrevet 4. juni 2006 Hvis jeg var deg, ville jeg bedt om noen lysere striper og tatt meg av sminken selv Jeg tok et makeup kurs og lærte meg noen triks. Nå skal jeg bare øve så blir det bra. Sminken er jo kjempeviktig, stoler faktisk ikke på at noen andre skal gjøre det Og du blir garantert nydelig!
Netten Skrevet 5. juni 2006 #11 Skrevet 5. juni 2006 Når det gjelder sminke, så ville jeg absolutt gjort det selv - hvis du da ikke kan gå til en profesjonell makeupartist. De som er proffe overdriver heller ikke sminken med masse kajal og stæsj, men lager et naturlig resultat som også egner seg veldig bra for foto.
LilleLy Skrevet 5. juni 2006 #12 Skrevet 5. juni 2006 Ja, hvis du er flink; gjør sminkingen selv. Ønsker du flere lyse striper så gjør det. Husk også at kjæresten din sa du var fin! De pleier som regel å mene det!! Du er nok litt bridezilla, men det er vi alle så nærme bryllupet, men kanskje på litt forskjellige måter! Jeg er ikke så redd for å ikke se fin nok ut, ikke at jeg er så fryktelig men, men jeg regner nå ikke med noen ekstrem forvandling i løpet av en uke Slapp av og følg magefølelsen din! Jeg er helt sikker på du blir superfin! Få en ærlig venninne til å hjelpe deg så kommer nok selvtillitten smygende skal du se! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå