Gå til innhold

Ignorere?

Fremhevede innlegg

Gjest gjest 0
Skrevet

Neida, men jeg synes likevel at å unngå å møte mennesker i den vireklige verden er noe annet enn å være på et diskusjonsforum. Dere kjenner stort sett ikke brukerne her og har derfor lite grunnlag til å vite at alle innleggene de skriver er tåpelige...

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest 0
Skrevet
Når man først sammenligner med virkeligheten: Det finnes enkelte mennesker jeg til tider må være i nærheten av (situasjoner som arbeidsmiljø, studiemiljø etc), som jeg rett og slett ikke kan fordra. De unngår jeg å gå inn i diskusjoner med, fordi jeg ikke gidder å høre det samme oppgulpet deres om og om igjen. Det betyr ikke at jeg ikke hilser på dem, og kan utvise normal høflighet. Jeg gidder bare ikke kverulere med dem.

Det er det jeg gjør når jeg bruker ignoreringsknappen her- unngår diskusjoner med mennesker jeg ikke ønsker å diskutere med. Er det virkelig barnslig?

Rakk ikke lese dette før jeg svarte ;)

Men da kan man jo spørre seg om det er høfflig å velge å ignorere en bruker slik at man ikke en gang gir dem muligheten til å ytre sine meninger. I virkeligheten gjør man jo det hvis man er høfflig....

Skrevet

En ting som er digg med å være her er jo nettopp det at jeg ikke trenger å være like høflig hele tiden. ;)

Gjest gjest 0
Skrevet
En ting som er digg med å være her er jo nettopp det at jeg ikke trenger å være like høflig hele tiden. ;)

Det har du helt rett i!

Skrevet
Neida, men jeg synes likevel at å unngå å møte mennesker i den vireklige verden er noe annet enn å være på et diskusjonsforum. Dere kjenner stort sett ikke brukerne her og har derfor lite grunnlag til å vite at alle innleggene de skriver er tåpelige...

Du har vært siden 70-tallet og har over 8000 innlegg. Er alle disse innleggene bare på ordleker siden du ikke har fått med deg forumtroll?

Hvis man av erfaring vet at 70% av hva noen spyr ut bare vil irritere deg fordi det f.eks er fullt av rasistisk propoganda hvorfor er det da barnslig å ignorere den brukeren?

Skrevet

Men da kan man jo spørre seg om det er høfflig å velge å ignorere en bruker slik at man ikke en gang gir dem muligheten til å ytre sine meninger. I virkeligheten gjør man jo det hvis man er høfflig....

Moren min gidder ikke å høre på Carl I Hagen på tv. Det er rart det har blitt folk av meg siden moren min er så uhøfflig. Eller vent litt, kanskje det ikke har blitt folk av meg..

Gjest gjest 0
Skrevet
Du har vært  siden 70-tallet og har over 8000 innlegg. Er alle disse innleggene bare på ordleker siden du ikke har fått med deg forumtroll?

Hvis man av erfaring vet at 70% av hva noen spyr ut bare vil irritere deg fordi det f.eks er fullt av rasistisk propoganda hvorfor er det da barnslig å ignorere den brukeren?

Joda, har da fått med meg flere forumtroll, men jeg klarer faktisk å leve med det ;)

Skrevet
Joda, har da fått med meg flere forumtroll, men jeg klarer faktisk å leve med det ;)

Javel. Andre som deltar aktivt i debatter finner de irriterende.

Du for eksempel inviterer sikkert alltid han fyren som alltid starter å sloss på fest på alle dine fester. Selv er jeg så uhøfflig at jeg slutter å invitere ham.

Skrevet

jeg er så ekkel at jeg har noen få både her og irl som jeg faktisk ikke gidder bruke tiden min på, til tross for at de helt sikkert har noe vettugt å komme med en gang i blant.

at man fratar folk muligheten til å ytre seg om man ignorerer dem blir feil slik jeg ser det, hadde vedkommende pratet direkte og hovedsakelig til meg, så kan jeg skjønne at det kunne bli oppfattet som litt feil. men dette er da ett diskusjonsforum der det oftest deltar opptil flere personer i en diskusjon. Så det eneste jeg fratar denne personen muligheten til, er å få akkurat meg som enkeltindivid til å lese det den personen sier.

noe som jeg tviler sterkt på at plager vedkommende what so ever, da disse sjelden snakker kun og direkte til meg. ;)

jeg må si jeg er fasintert at tanken på at flere av dere ALLTID lytter til ALLE, hver bidige sjels, mening om en sak. alltid.

at dere aldri, verken her eller irl, ignorerer noen uansett om de hver gang de ytrer seg kun sier samme regla hver gang.

Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg må vel innrømme at jeg begynner å se litt annerledes på det. Jeg ville aldri invitert en som alltid bråker på festen gjentatte ganger...

Men når det gjelder brukere man synes er teite eller dumme fordi de kanskje ikke har samme kunnskaper om ting som en selv, da blir det for dumt å ignorere. Men dersom brukeren kun er ute etter å lage bråk så må jeg vel innrømme at jeg kan forstå at noen velger å ignorere dem.

Men jeg kommer nok ikke til å gjøre det selv.

Skrevet (endret)
Javel, da synes du jeg er barnslig og da blir jeg vel ignorert snart også tenker jeg ;)

Det skal litt mer til for min del.

Men begynner du å oppføre deg som et av forumtrollene så kan det skje, ja ;)

De man misliker som oppfører seg tilsvarende i virkeligheten kan man unngå så godt man kan.

Men jeg ser ingen grunn til å stadig måtte lese gjennom oppgulp og surmagede innlegg fra de samme brukerne som kun er her for å provosere og lage kvalm igjen og igjen og igjen i tilfelle de plutselig skulle ha en hyggelig dag.

Man blir lei det samme oppgulpet fra de samme brukerne gjentatte ganger, og gidder til slutt ikke bruke mer tid på å scrolle gjennom de innleggene ;)

Endret av Pilar
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg kan forstå hvis noen her inne spammer og den slags, at man da vil ignorere den personen, men jeg regner med at moderatorene tar seg av den type ting.

Personlig syns jeg det er barnslig å ignorere noen. Tåler man ikke svaret en person gir har man ikke noe på et forum å gjøre. Dette er ikke den virkelige verden, men internet. Her sies det "hardere" ting. Sånn er det bare.

Hva gjør dere som ignorerer noen ute i den virkelige verden hvis dere ikke liker meningene til folk? Går dere i "furtehjørnet" da og nekter å snakke med personen?

Folk er forskjellige og det må man da tolerere uten å henge med leppa.

Hvorfor skal man ikke kunne benytte seg av de frynsegoder som internett byr på?

For et snevert syn du har, direkte ureflektert!

Hvis jeg vil igge deg, så gjør jeg da vitterlig det, siden det gjør min tid på nettet mer fornøydelig; jeg slipper å lese de teite innleggene dine. Intet barnslig ved det, det er rent strategisk :sjarmor:

En god evne til å unngå unødvendige konflikter og frustrasjon er evnen til å snu det døve øret til. Ignore-funksjonen gjør dette litt mer lettvint. Fatt det da.

Gjest gjest1
Skrevet

Hvis du har truffet på en bruker her inne som i månedsvis ikke har gjort noe annet enn å lage kvalm og komme med sure oppgulp, og som ALDRI kommer med noe konstruktivt og positivt i en eneste tråd, så har vel denne personen fått sjanser nok.

Nå er det jo ikke sånn at de ignorerte får en melding om at de er ignorert, så hvordan kan det være uhøflig?

Hvis folk går forbi meg uten å hilse på meg, og jeg faktisk ikke så at de var der, så kan ikke jeg ta meg nær av de ikke hilste, kan jeg vel?

Og du, folk som kun er uhøflige og bitchy i hver eneste tråd de deltar i har vel i det store og hele gitt avkall på sin rett til høflighet og respekt, synes du ikke?

Gjest Gjest
Skrevet

Og du, folk som kun er uhøflige og bitchy i hver eneste tråd de deltar i har vel i det store og hele gitt avkall på sin rett til høflighet og respekt, synes du ikke?

Dette gjør isåfall ikke deg noe bedre enn den som i utgangspunktet var uhøflig.

Gjest gjest 0
Skrevet

nettopp ;)

Gjest Miloine
Skrevet

Jeg har ikke ignorert noen her inne, og kommer uansett ikke til å gjøre det heller!

Gjest gjest1
Skrevet

Eh.. nei vel.

Så hvis man velger å snu seg vekk fra folk som bare er bevisst ute etter å lage kvalm og dritt så er man uhøflig.

Ja, ja - dere om det. Jeg er ikke enig.

Folk som oppfører seg ordentlig får min respekt. Respekt er ikke noe man har krav på.

Man MÅ ikke ta i mot støy.

Dere som mener at det er uhøflig å ignorere kranglefanter - kan der utdype det?

Folk som bare er ute etter å lage bølger i debattene, som kun vil være spydige... svarer dere dem hver gang? Går dere inn i debatter med dem? Eller overser dere bare oppgulpet deres og leser videre på neste innlegg?

Er det i såfall noe mindre uhøflig enn ikke å se innlegget i det hele tatt?

Ser ikke helt forskjellen jeg.

Hvis man ikke kan ignorere dem slik at man slipper innleggene deres, så må jo det bety at man har "plikt" av høflighetshensyn og i hvert fall lese det de skriver. Ikke sant?

Er det bedre å lese det de skriver og bli så irritert at du

a: klør i fingrene etter å fortelle dem akkurat hva du mener om dem, men ikke vil spore av tråden, ikke vil bli med på gørra deres, men blir i dritthumør hver gang du ser nicket til vedkommende.

b: gir dem et svar så hatten passer og dermed bidrar til ytterligere gørr.

For å bare hoppe over innleggene deres må da være like uhøflig som å aldri se dem?

Gjest gjest1
Skrevet

Du tar feil.

Når jeg går til det skritt at jeg velger å ignorere noen, så er det fordi ALT de har skrevet over tid er søppel og oppgulp. Enkelte er kun ute etter å lage kvalm. Og man skal ikke lese veldig mange innlegg før man ser mønsteret. Når dette mønsteret da er uavbrutt i flere måneder, gjennom hundrevis av innlegg, så ser jeg ingen grunn til å anta at det neste innlegget plutselig blir seriøst.

Med søppel og oppgulp mener jeg ikke utsagn som jeg personlig synes er teite eller jeg ikke er enig i. Jeg mener innlegg som kun er ment for å snakke nedsettende om andre. Direkte og bevisst drittslenging.

Gjest gjest1
Skrevet
Javel. Andre som deltar aktivt i debatter finner de irriterende.

Du for eksempel inviterer sikkert alltid han fyren som alltid starter å sloss på fest på alle dine fester. Selv er jeg så uhøfflig at jeg slutter å invitere ham.

Jeg har en venninne som jeg har sluttet å invitere på fest. Ikke fordi hun er kranglete, men hun er skrekkelig oppmerksomhetssyk og tar over hele festen hver gang. Ingen andre enn hun kommer til orde, og hun preiker og preiker om seg og sitt. Vi andre orket ikke mer, og kom frem til at vi måtte slutte å invitere henne. Hun vet ikke om det, så hun lider ikke under det.

Noen vil sikkert si at vi heller kunne ha gjort henne oppmerksom på det på en hyggelig måte, men det hadde ikke latt seg gjøre. Hun ville blitt støtt og lei seg, sinna, hun ville ha feiltolket det og antakelig hatet oss i alle år.

Nå lever hun i lykkelig uvitenhet og ingen har blitt såret.

Gjest Gjest
Skrevet
Eh.. nei vel.

Så hvis man velger å snu seg vekk fra folk som bare er bevisst ute etter å lage kvalm og dritt så er man uhøflig. 

Ja, ja - dere om det. Jeg er ikke enig.

Folk som oppfører seg ordentlig får min respekt. Respekt er ikke noe man har krav på.

Man MÅ ikke ta i mot støy.

Dere som mener at det er uhøflig å ignorere kranglefanter - kan der utdype det?

Folk som bare er ute etter å lage bølger i debattene, som kun vil være spydige... svarer dere dem hver gang? Går dere inn i debatter med dem? Eller overser dere bare oppgulpet deres og leser videre på neste innlegg?

Er det i såfall noe mindre uhøflig enn ikke å se innlegget i det hele tatt?

Ser ikke helt forskjellen jeg.

Hvis man ikke kan ignorere dem slik at man slipper innleggene deres, så må jo det bety at man har "plikt" av høflighetshensyn og i hvert fall lese det de skriver. Ikke sant?

Er det bedre å lese det de skriver og bli så irritert at du

a: klør i fingrene etter å fortelle dem akkurat hva du mener om dem, men ikke vil spore av tråden, ikke vil bli med på gørra deres, men blir i dritthumør hver gang du ser nicket til vedkommende.

b: gir dem et svar så hatten passer og dermed bidrar til ytterligere gørr.

For å bare hoppe over innleggene deres må da være like uhøflig som å aldri se dem?

Du snur deg ikke kun vekk fra folk du oppfatter som uhøflige her inne, har da sett deg opptre mer enn uhøflig nok tilbake ved å ta ibruk andre strategier enn å kun ignorere. Hvem er det du tror du lurer nå da? ;)

KG hadde sikkert ikke vært så lavmål som det tidvis er hvis alle faktisk bare hadde ignorert folk de synes er uhøflige. Neida, det er om å gjøre å svare med samme mynt for de fleste har jeg inntrykk av. Ergo er ikke de som slenger dritt sist noe bedre enn de som slang dritt først. Ignore skulle blitt brukt mye mer, men folk foretrekker vel å krangle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...