Gjest Varg-Menja Skrevet 4. juni 2006 #41 Skrevet 4. juni 2006 Jeg har en mental ignoreringsfunksjon inni hodet mitt, som jeg bruker nokså aktivt, og dermed blir forum-funksjonen nokså oveflødig.
Gjest gjest1 Skrevet 4. juni 2006 #42 Skrevet 4. juni 2006 Enig med cristoph. Jeg synes rett og slett det er barnslig å ignorere. Du vet aldri hva en person kan si selv om den kanskje har en type måte å være på her inne. Jeg synes det virker bedrevitende og veldig "ovenfra og ned" holdning. Det hender riktignok jeg hopper over innlegg, men det er etter å ha skummet kjapt igjennom de første setningene for å se hva det står. ← Jeg har en person på ignorelista mi. Det å ignorere noen sitter ganske langt inne hos meg, rett og slett fordi jeg er enormt nysgjerrig. Men når en person kun lager innlegg som virker støyende og forstyrrende og aldri har noe konstruktivt å komme med, da er det siste utvei for ikke å irritere på seg infarkt. Og jeg har en lunte på flere uker, så jeg er ikke lettent for å si det sånn. Barnslig? For meg er det mer barnslig å bare pøse på med søppel og møl i et forum, og også det å bli så irritert at jeg ikke makter å overse all søpla. Da velger jeg heller å ignorere, så hjelper jeg meg selv med å overse personen og på den måten unngå egne barnslige utrop.
Quirky Skrevet 7. juni 2006 #43 Skrevet 7. juni 2006 (endret) sensurerte meg selv. Endret 7. juni 2006 av quirky
Scorpina Skrevet 7. juni 2006 #44 Skrevet 7. juni 2006 Jeg har en mental ignoreringsfunksjon inni hodet mitt, som jeg bruker nokså aktivt, og dermed blir forum-funksjonen nokså oveflødig. ← Just presis! På chat'er ellers gidder jeg ikke igge folk. Finnes idioter og tullinger overalt.
Titti72 Skrevet 7. juni 2006 #45 Skrevet 7. juni 2006 Jeg er for nysgjerring til å ignorere noe eller noen.
Gjest Gjesta Skrevet 7. juni 2006 #46 Skrevet 7. juni 2006 Jeg ignorerte en komplett usaklig spammer en gang, men det er lenge siden.
Trampe Skrevet 7. juni 2006 #47 Skrevet 7. juni 2006 Jeg har ignorert en bruker, men jeg har ikke sett h*n på ganske lenge, så jeg tror ikke h*n er så aktiv lenger. Grunnen var kverulering over samme tema i absolutt alle tråder h*n var i, språkbruk fra en annen verden og rett og slett at jeg ble sint og provosert av å lese innleggene. Da er det bedre å slippe.
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2006 #48 Skrevet 7. juni 2006 Skulle ønske det gikk an å ignorere "gjest". ← Åffer det? Er jo ikke alle gjester som er uhøflige da.. Det er flere faste brukere her som jeg blir helt oppgitt over.. sure, misunnelige kjerringer
Hu i Svingen Skrevet 7. juni 2006 #49 Skrevet 7. juni 2006 Barnslig? For meg er det mer barnslig å bare pøse på med søppel og møl i et forum, og også det å bli så irritert at jeg ikke makter å overse all søpla. ← Jeg har en mental ignoreringsfunksjon inni hodet mitt, som jeg bruker nokså aktivt, og dermed blir forum-funksjonen nokså oveflødig. ← Jeg også. Men jeg har et par gooode kandidater til ignoreringsknappen, så det er slett ikke utelukket. Forløpig holder vi sjelden til i samme rom, så det har gått greit så langt. Og Christoph: Ja, jeg ignorerer idioter IRL også. Komplett imbesile mennesker holder jeg meg langt unna, og noen av dem svarer jeg ikke selv om de snakker til meg. Hvorfor skulle jeg snakke med folk jeg forakter? Fordi høflighet er en dyd? Piss meg i øret.
Samantha Skrevet 8. juni 2006 #50 Skrevet 8. juni 2006 Har ikkje ignorert nokon. Har faktisk ikkje tenkt tanken ein gong. Det kan vere fordi eg ikkje er så veldig aktiv, så det er ingen brukarar som irriterar meg noko særlig. Er nok nokre her inne eg finn totalt uinteressante, så då scrollar eg fort nedover når eg snublar over innlegga deira.
Gjest gjest1 Skrevet 8. juni 2006 #51 Skrevet 8. juni 2006 Åffer det? Er jo ikke alle gjester som er uhøflige da.. Det er flere faste brukere her som jeg blir helt oppgitt over.. sure, misunnelige kjerringer ← Åffer det? Er jo ikke alle faste brukere som er uhøflige da..
Gjest Gjesta Skrevet 8. juni 2006 #52 Skrevet 8. juni 2006 Jeg har ikke ignorert noen, men det er noen brukere jeg bare overser
Pilar Skrevet 8. juni 2006 #53 Skrevet 8. juni 2006 Enig med cristoph. Jeg synes rett og slett det er barnslig å ignorere. Du vet aldri hva en person kan si selv om den kanskje har en type måte å være på her inne. Jeg synes det virker bedrevitende og veldig "ovenfra og ned" holdning. Det hender riktignok jeg hopper over innlegg, men det er etter å ha skummet kjapt igjennom de første setningene for å se hva det står. ← Jeg ser heller ikke hvorfor det skal være barnslig å ignorere noen. Det må da være opp til hver enkelt hvor interessert man eventuelt er i å lese enkelte brukeres innlegg som kun er hakk i plata, spam, sure miner eller annen drittprat.
Gjest gjest1 Skrevet 8. juni 2006 #54 Skrevet 8. juni 2006 Barnslig? Det er jo ikke sånn at den som er ignorert får beskjed om det. "Brukernavn mysan har satt deg på ignore". Man gjør det for å spare seg sjøl for unødig irritasjon, ikke for å straffe den man ignorerer.
Gjest gjest 0 Skrevet 8. juni 2006 #55 Skrevet 8. juni 2006 Jeg synes det er barnslig å ignorere en person fordi man er uenig med den personens tankemåte. Jeg ignorerer ingen i virkeligheten heller, alle har rett på å være forskjellig fra meg og det må jeg tolerere. Er det brukere jeg er lei av leser jeg bare kjapt igjennom starten av innleggene for å se om det kan stå noe annet her denne gangen. Gjør det ikke det går jeg videre til neste innlegg. Og jeg synes det er forferdelig uhøfflig å ignorere mennesker som snakker til deg i virkeligheten også såfremt den personen ikke bare er ute etter å bråke. Men jeg gidder selvsagt ikke omgås personer jeg absolutt ikke liker hvis jeg ikke må...
Quirky Skrevet 8. juni 2006 #56 Skrevet 8. juni 2006 (endret) Åffer det? Er jo ikke alle gjester som er uhøflige da.. Det er flere faste brukere her som jeg blir helt oppgitt over.. sure, misunnelige kjerringer ← Flertallet av de totalt meningsløse, drittslengende innleggene her kommer fra gjester. Og om det er noen sure,misunnelige kjerringer her inne kan jeg i det minste ignorere dem. Jeg ser ikke hvorfor det skulle være barnslig å ignorere noen. Enkelte er her inne kun for å lage bråk. Jeg gidder ikke kaste bort så mye som et par sekunder på å lese igjennom innleggene deres. Og det er ikke fordi jeg er uenig med personens tankemåte at jeg ignorerer. Det er en aktiv bruker her inne som har politiske synspunkter som jeg er totalt uenige i, og hun kommer med uttalelser jeg kan reagere sterkt på. Men hun diskuterer på en ordentlig måte, og oppfører seg høflig, så jeg diskuterer heller med henne enn å ignorere henne. Endret 8. juni 2006 av quirky
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2006 #57 Skrevet 8. juni 2006 Man bestemmer da selv hvordan man ønsker å bruke tiden min, og hvorfor man er på KG. Så å si at noen er barnslige fordi de ignorerer synes jeg faller på sin egen urimeliget.
Pilar Skrevet 8. juni 2006 #58 Skrevet 8. juni 2006 (endret) Ja, ignoreringsfunksjonen kan være grei å ha, når man går lei drittprat, og å kalle det barnslig syns jeg er et merkelig ord å bruke. Barnslig fordi man på et forum på internet ikke er interessert i å lese alskens surmagede innlegg fra brukere som kun er ute for å provosere, snakke nedsettende om andre eller komme med spydigheter ? Tenk så greit at man kan slippe å se de innleggene, hvis man føler for det. Vampyra, du skriver du ikke gidder omgås personer du ikke liker, og syns det er uhøflig å ignorere noen hvis de ikke er ute etter bråk i virkeligheten - ja, men her på KG er det en hel del av nettopp den sorten, og her på internet kan man velge om man vil bruke tiden sin på den slags eller ei. Å kalle det barnslig å ignorere surmagede brukere man ikke vil kaste bort tiden sin på, det syns jeg er det som er barnslig Endret 8. juni 2006 av Pilar
Gjest gjest 0 Skrevet 8. juni 2006 #59 Skrevet 8. juni 2006 Vampyra, du skriver du ikke gidder omgås personer du ikke liker, og syns det er uhøflig å ignorere noen hvis de ikke er ute etter bråk i virkeligheten - ja, men her på KG er det en hel del av nettopp den sorten, og her på internet kan man velge om man vil bruke tiden sin på den slags eller ei. Å kalle det barnslig å ignorere surmagede brukere man ikke vil kaste bort tiden sin på, det syns jeg er det som er barnslig ← Javel, da synes du jeg er barnslig og da blir jeg vel ignorert snart også tenker jeg
Quirky Skrevet 8. juni 2006 #60 Skrevet 8. juni 2006 Når man først sammenligner med virkeligheten: Det finnes enkelte mennesker jeg til tider må være i nærheten av (situasjoner som arbeidsmiljø, studiemiljø etc), som jeg rett og slett ikke kan fordra. De unngår jeg å gå inn i diskusjoner med, fordi jeg ikke gidder å høre det samme oppgulpet deres om og om igjen. Det betyr ikke at jeg ikke hilser på dem, og kan utvise normal høflighet. Jeg gidder bare ikke kverulere med dem. Det er det jeg gjør når jeg bruker ignoreringsknappen her- unngår diskusjoner med mennesker jeg ikke ønsker å diskutere med. Er det virkelig barnslig?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå