Nokså Skrevet 11. desember 2002 #1 Skrevet 11. desember 2002 Jeg har sett Gjest's innlegg og svarene fra andre vedrørende "skal jeg bare hoppe i det ?". Mitt (vårt) problem er på mange måter det samme - Alt praktisk ligger til rette; vi har bolig, jobber, neste 30 år og ble nettopp gift. Men jeg lurer på når føler man seg klar (jeg er klar over alt om det med at man nødvendigvis ikke kan få barn eller at det kan ta tid). Min bekymring er oppgivelse av friheten og 9 måneder uten fredagspils ? Jeg lurer på om man noen gang vil føle seg 100 % klar! Uhell hadde kanskje vært best, men med 99% sikre prevensjonsmetoder er jo det lite sannsynelig Derfor - følte dere at dere var 100% klare når dere satte i gang ? Funderende Nokså :-?
Gjest Zalomine Skrevet 11. desember 2002 #2 Skrevet 11. desember 2002 La meg sitere noen som har opplevd dette med å få barn, selv har jeg enda ikke begynt å prøve. "Når blir du noen gang klar for oppkast i sofaen, nattevåk og bleieskift?" Du blir antakelig heller ikke 100% klar for å droppe fredagspilsen (i mer enn 9 måneder, man skal vel gjerne ikke drikke når man ammer heller?) dersom du er tilhenger av denne. Friheten, den oppgir du for de neste 20 årene, fra den SISTE er født. Blir man noen gang 100% klar for dette? Men dersom det praktiske er i orden, og du nesten "ønsker" deg et uhell, da kan det jo være at du egentlig ER så klar som du noen gang blir? Ta en prat med mannen om dette, dere er tross alt to om det. For meg virker det som om DU er ganske klar, men hva med ham? Kanskje BLIR dere klar om dere snakker om det? (Noen har jo også sagt at en mann blir aldri klar for å bli pappa før han holder sin førstefødte i armene for første gang ) Lykke til i alle fall
Nokså Skrevet 11. desember 2002 Forfatter #3 Skrevet 11. desember 2002 Jeg er vel kanskje ganske klar for barn eller iallefall så klar som jeg kan bli :-? Nokså
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå