Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hva er forskjellen!?

Er det i det hele tatt noen forskjell? Takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kajal pleier å være "tørr" farge, som en blyant, mens eyeliner er våt, og påføres med pensel. På den annen side, en del produsenter ser ut til å bruke eyeliner på alle produkter som lager en tynn strek rundt øynene, samme om den er tørr eller våt.

Effekten blir ganske forskjellig. Eyeliner pleier å gi en litt mer definert og tydelig strek, mens kajal er lettere å gni ut for andre effekter.

Jeg synes det er lettest å legge kajal, siden det er lettere å unngå søl med en blyant. Men man får ikke til sånn fin katte-øye-flikk i øyekanten med en blyant, så jeg øvde på å få det til med flytende eyeliner til jeg fikk det til. Nå bruker jeg de til forskjellige formål. Man kan også ha tørr kajal på først og så eyeliner for en mer definert effekt oppå.

Catzy

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Tusen takk for oppklarende svar!

Jeg skal ut og kjøpe kajal i morgen!! :)

Skrevet

Jeg pleier å bruke eyeliner på øvre vippekant og kajal på nedre. Da får jeg definert det jeg vil, uten at det blir så kjempemarkert under øyet.

Skrevet

Nå er det vel slik at kajal er et norsk ord, og eyeliner er den engelske betegnelsen på samme produkt..? Produktet brukes til å definere øynene, og kommer i enten flytende eller blyantform..

Gjest gjest1
Skrevet
Jeg pleier å bruke eyeliner på øvre vippekant og kajal på nedre. Da får jeg definert det jeg vil, uten at det blir så kjempemarkert under øyet.

Tvillingsminker :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...