Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Tatt fra www.louisvuitton.com:

"Authentic Louis Vuitton products are sold exclusively in Louis Vuitton stores, by calling Luis Vuitton costomer relations and through www.louisvuitton.com and at www.eluxury.com websites."

(eventuelle skrivefeil er mine)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm... interessant!

Og apropost ID-kort. Det fulgte med ID-kort på en fake LV-veske som jeg kjøpte gjennom QXL også. Den ser riktignok ekte ut, men alle forstår jo at en veske til 600 kroner er fake, jeg innbilte meg heller ikke noe annet. Men det fulgte altså med et lite ID-kort i en liten konvolutt. Mener også at det sto at man kunne ta kontakt med en LV-forretning ved reklamasjon/spørsmål osv. Jeg har det liggende et sted.

Så ID-kort er heller ingen garanti for at vesken er ekte.

Skrevet
Jeg sendte de en mail. Jeg spurte om veskene var ekte og om hvordan de kunne bevise at de var ekte.

Selvfølgelig ville de aldri innrømmet at de var fake, men jeg spurte for det for å sjekke hva de svarte.

Dette fikk jeg til svar:

Kjære Daniela,

Hvis du vil være sikkert, kan du kjøpe vesken og da får du vite at den er

ekte. Det samme som alle de andre kundene har gjort. De var litt usikker,

men de kjøpte og fant ut at vi selger ekte varer. Vi fikk gode

tilbakemeldinger også. Hvis du ønsker å bestille, er du velkommen å handle

hos oss. Vi gleder oss å selge kvalitetsvarer til våre kunder.

Har du flere spørsmål, er det bare å ta kontakt.

Vi hjelper deg så snart vi kan.

Velkommen Tilbake!

Språkfeil, ingen forklaring på hvordan de kunne bevise at veskene var ekte (det skal jo følge med id-kort) og jeg svarte tilbake hvor jeg igjen spurte om hvordan jeg kunne vite at de var ekte. Da unngikk de spørsmålet.

Det der er akkurat samme svar som jeg fikk på min mail! Sendte en tilbakeogså, men har ikke fått noe svar enda... (sendt i går)

De kan da virkelig ikke mene at man skal bruke flere tusen på å finne ut om veska er ekte eller ikke?! Og hvordan i all verden skal JEG kunne vite det uansett?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg lurer på hvordan de kan hevde at de veskene er ekte når det kun er Louis Vuitton selv og Eluxury som har lov til å selge LV online. Lurer på om man kan sende webadressen deres til LV kundeservice....

Gjest gjest1
Skrevet

De skriver jo at de andre kundene som har kjøpt har funnet ut at det var ekte vesker, så da skriver de jo egentlig at de sleger ekte vesker.

Jeg tror riktignok at det er bullshit, men

Skrevet
Men hvor skal man rapportere hen? Til Louis Vuitton kanskje? Enda er det vel ikke ulovlig å selge og kjøpe fake vesker her i landet, men det hadde vært ille om noen hadde gått på den dritten.

evnt tipse forbrukerrådet. det er ikke lov å selge fake vare som man selger som ekte

Gjest Gjest
Skrevet
De skriver jo at de andre kundene som har kjøpt har funnet ut at det var ekte vesker, så da skriver de jo egentlig at de sleger ekte vesker.

Jeg tror riktignok at det er bullshit, men

Vel, de innrømmer vel neppe at det er fake.

Gjest Gjest
Skrevet

Nå har de begynt å selge "Chanel" og.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har mailet Louis Vuitton, så vi får håpe at de setter en advokat på saken. ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tipset engang LV om en lignende side, fikk svar om at de skulle se på saken, men så vidt jeg vet er den siden fortsatt oppe å går...

Og det med ID kort.. til min LV veske (som jeg selv har kjøpt på LV i Roma, og vet er 110% ekte) har jeg da ikke noe ID kort.. men det er serie nr inne i vesken. Tror de ID greiene er noe man særlig har markedsført fake vesker med, men tror jeg fikk med noe sånt til den siste Gucci vesken jeg kjøpte.

Skrevet (endret)

Dette problemet er så stort at LV knapt rekker å følge opp alt. Fake LV-produkter får du overalt, men dette er dobbelt svindel siden hun ikke bare lurer selskapet, men til og med lurer kunder til å tro at de får ekte varer. På ebay og ioffer har de fleste selgere anstendighet til å si at det er replicas de selger. Merkevarene hun selger kjøper hun nok engros på det grå markedet, f.eks. på ioffer, og hun er nok fullt klar over at de er replicas. Så un skulle bgynne å selge Hermès også. Særlig! Dama skulle vært politianmeldt.

Endret av hera
Gjest Gjest
Skrevet

Ebay har et samarbeid med Vero som igjen har tilknyttet seg representanter fra mange av de store designerne, så der kan man rapportere auksjoner av fake vesker. Ikke alle som blir fjernet, men Chanel er ofte MEGET raskt ute med å få fjernet fake ting. Det skulle vært noe lignende rapporteringssystem i Norge.

Jeg er enig meg Hera i at det som er ille er jo at hun lurer kundene til å tro at det er ekte saker. Det er mange som tror at siden det koster så mye, så må det være ekte.

Gjest Gjest
Skrevet

Burde lyse en stor varsellampe hos folk når man får en gratis "LV"-veske når man har handlet for 5000 kroner...

For noen sleskinger!! :(

Skrevet

Og jeg har mailet Forbrukerrådet! :sjarmor:

Skrevet (endret)
Her har dere iallfall opplysninger om firmaet i Brønnøysundregistrene. Endret av punktom
Gjest Gjest
Skrevet

Og jeg har mailet Eluxury og gjort dem oppmerksom på at noen har stjålet bildene deres. :sjarmor:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg la ut denne siden i LV forumet på The Fashionspot og de bekreftet mistankene våre:

That site which claims they are selling authentic Louis Vuitton bags is a fake. The only authorized site that is allowed the distribution of Louis Vuitton products online, is eLuxury. Any other site stating they are selling authentic Louis Vuitton items are fakes. Louis Vuitton does not deal with wholesaler prices. They have a direct prices which are set within their stores world wide. So for someone to get a real Louis Vuitton bag, they would have to purchase it at a Louis Vuitton store. Therefore it doesn't make sense for someone to buy a Louis Vuitton bag at a Louis Vuitton boutique and then sell it online for less.

Skrevet

Hva med å sende det svaret til nettsiden som selger veskene for å se hva de svarer på den, hehe....

Gjest Gjest
Skrevet

Har gitt dem beskjed om hva Eluxury skrev. Spent på om Han gidder å svare (det er en mann som leder selskapet).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...