Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste i en annen tråd her inne at endel LF-pakker var blitt stoppet i tollen, er det flere som har opplevd dette? I tillegg hadde ikke LF skrevet ned verdien på noen av pakkene. Jeg har masse jeg må bestille derfra, og lurer på om jeg må dele opp pakkene fra nå av.... :grine::frustrert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Leste i en annen tråd her inne at endel LF-pakker var blitt stoppet i tollen, er det flere som har opplevd dette? I tillegg hadde ikke LF skrevet ned verdien på noen av pakkene. Jeg har masse jeg må bestille derfra, og lurer på om jeg må dele opp pakkene fra nå av.... :grine:  :frustrert:

Det har vel hendt at mine pakker har blitt stoppet fordi de ikke hadde skrevet på verdien, men jeg hadde heldigvis mitt på det tørre. Jeg deler alltid opp, så det ikke er verdier for mer enn 200 i hver pakke.

Skrevet

Men problemet blir jo når jeg skal bestille produkter som er dyrere enn 200 kroner...

Skrevet
Men problemet blir jo når jeg skal bestille produkter som er dyrere enn 200 kroner...

Ja :) Jeg tror ikke det er noen vei utenom - de åpner jo ofte pakker med lav verdi på også, for de vet jo at mange nettbutikker jukser med dette. Så bestiller man for mer enn 200 kroner, er det alltid en viss risiko for at man må betale toll, dessverre.

MEN hvis det du bestiller er vesentlig billigere på nettet, er det jo sannsynlig at det allikevel blir billigere med toll enn om du måtte kjøpe produktet i en butikk her til lands. Hvis man registrerer seg på posten så man kan fortolle varene selv (eller noe sånt), sparer man ganske mye i gebyr. Har ikke sjekket det helt ut, men det har sikkert noen andre her?

Skrevet

Men poenget mitt er at jeg har bestilt masse pakker fra LF uten å ha blitt stoppet i tollen, og nå lurer jeg på om LF har endret på rutinene sine slik at dette ikke lenger vil være mulig?

Skrevet
Men poenget mitt er at jeg har bestilt masse pakker fra LF uten å ha blitt stoppet i tollen, og nå lurer jeg på om LF har endret på rutinene sine slik at dette ikke lenger vil være mulig?

Det vet jeg ikke, men jeg vet at posten/tollverket har blitt mye strengere og sjekker mye mer enn før.

Gjest Gjest
Skrevet

IKKE betal moms/toll over netter.

Ender med at du må betale 2 ganger.

De på posten NEKTET å utlevere pakken ,

Skrevet
IKKE betal moms/toll over netter.

Ender med at du må betale 2 ganger.

De på posten NEKTET å utlevere pakken ,

Kommer vel litt an på hva man kjøper? Jeg kjøpte et digert cd-stativ på nettet som ser ut som et sånt hvitt gammeldags fuglebur, og da betalte jeg moms og toll samtidig etter norske rater. Fikk varen på døra og ikke noe problem med det.

Ellers har jeg aldri opplevd å bli stoppet i tollen av LF, men jeg er ikke sååå hyppig forhandler derfra!! :rosasmil:

Gjest gjest1
Skrevet

Da jeg bestilte varer fra LF, skrev dem lavere verdi enn hva det faktisk var. Hadde jo ikke bestilt sa mye, men det var over 200.

Evt kan du jo be dem sende det som gave?

Uansett, del det opp, da er du mer pa den sikre siden!

Skrevet (endret)

Det er mulig at LF har fått advarsler, og dermed begynt å sette på den riktige verdien.

Kjenner til andre firma der merkeprodusenten har satt ned foten, hvis de ikke slutter å sette ned verdien får de ikke selge det merket lengre, da de har fått klager fra andre butikker som selger samme merke.

Men reagerer litt på at i andre tråder blir man moderert for å si en veske er stygg, men her kan man fritt diskutere hvordan man lurer seg unna norsk toll....

Endret av Cilla
Gjest Gjest_Undrende_*
Skrevet
Men reagerer litt på at i andre tråder blir man moderert for å si en veske er stygg, men her kan man fritt diskutere hvordan man lurer seg unna norsk toll....

Ja, det har jeg stusset på også. Det finnes regler for alt mulig annet, men direkte diskusjoner om moms- og tollsvindel er helt greit?

Jeg blir også ganske lattermild over alle her som blir SÅ indignerte over å måtte betale moms og toll :D

Gjest Gjest
Skrevet

Jepp! Det er jo ikke så mye akkkorat, og en sparer alikevel mye penger :) KJøper en produkter for 500kr så betaler en 25% av dette, noe som blir 125 kr..

Gjest Gjest
Skrevet
Ja, det har jeg stusset på også. Det finnes regler for alt mulig annet, men direkte diskusjoner om moms- og tollsvindel er helt greit?

Jeg blir også ganske lattermild over alle her som blir SÅ indignerte over å måtte betale moms og toll :D

Da tror jeg dere har misforstått en smule; det er ingen av innleggene her som diskuterer hvordan man skal svindle eller lure tollvesenet. Det er ingen som skriver til LF og ber dem om å skrive ned verdien på pakken, da snakker vi tollsvindel. Dersom firmaet du bestiller fra selv velger å skrive ned verdien er det deres sak, og ingenting kundene kan klandres for.

Gjest Gjest
Skrevet
Da tror jeg dere har misforstått en smule; det er ingen av innleggene her som diskuterer hvordan man skal svindle eller lure tollvesenet. Det er ingen som skriver til LF og ber dem om å skrive ned verdien på pakken, da snakker vi tollsvindel. Dersom firmaet du bestiller fra selv velger å skrive ned verdien er det deres sak, og ingenting kundene kan klandres for.

Klart det er svindel når du med fullt vitende bestiller vare etter vare som alle sklir gjennom uten å fortolles.

Når du vet at verdien på pakken er feil, bør du kontakte tollvesenet og ordne opp i sakene, om du skal ha ditt på det tørre.

Gjest Gjest
Skrevet

har ennå ikke fått pakken min som jeg bestillte 20mai.

LF har sendt den.hvordan spør jeg dem om kollinr på engelsk

Skrevet
har ennå ikke fått pakken min som jeg bestillte 20mai.

LF har sendt den.hvordan spør jeg dem om kollinr på engelsk

Du kan feks spørre etter tracing number.

Men jeg tror at LF ikke sender registrert?

Skrevet

Jeg kaller det ikke svindel når du bestiller en vare som glir rett igjennom tollen og slipper unna.

Men når man ber firmaet om å merke pakken som gave, og ber de sette ned verdien til under 200 kr da er det svindel.

Og når man stadig vekk skriver om det i tråder her inne så oppfordrer man til det.

I andre forum jeg er i, der utenlandshandling er MYE diskutert, er det ikke lov å diskutere slikt. Da oppfordrer man til å bryte norsk lov. Jeg ser at å omtale en butikk som "en vi liker" blir godtatt, men det betyr altså at det er en butikk som setter ned verdien på utsiden.

Hva man snakker om hjemme i stua si det er en annen sak.

Skrevet

Det er ikke tillatt å diskutere hvordan man kan få nettbutikker til å skrive verdien lavere enn hva reellt er, og det er heller ikke lov å diskutere hvordan man på andre måter kan lure seg unna å betale moms (og eventuelt toll).

Denne tråden holder seg fremdeles innenfor hva reglene våre tillater.

Newt-mod

Gjest Gjest
Skrevet

Må bare si det. Jeg var ikke klar over at Lookfantastic satt ned verdien på pakkene de sender. Så jeg ble UTROLIG forbauset da jeg så at de hadde gjort det på min pakke... Det skal vel bare være snilt gjort, men syns det er litt drygt alikevel..

Gjest Gjest
Skrevet (endret)

Det er ikke tillatt å diskutere hvordan man kan få nettbutikker til å skrive verdien lavere enn hva reellt er, og det er heller ikke lov å diskutere hvordan man på andre måter kan lure seg unna å betale moms (og eventuelt toll).

Denne tråden holder seg fremdeles innenfor hva reglene våre tillater.

Newt-mod

Dette da, fra en annen tråd, er ikke det heller i strid med reglene?

quote=Netten,21.05.2006 (12:04) ]

Nå har jeg sendt en mail til care4yourskin...

*venter i spenning*

Endret.

Newt-mod

Endret av Newt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...