Gå til innhold

Hva gjør man når mannen har et yrke han IKKE kan gå med ring

August

Anbefalte innlegg

Vi har snakket om bryllupet i dag, og kom frem til ringene. Min tilkommede kom frem til at han ikke kan gå med ringen til daglig. Han har et yrke der han fort kan få en finger for lite hvis han går med ring. HVA GJØR MAN DA? Skal vi kjøpe en ring til han som bare blir liggende i skuffen? Går det ann å droppe ring til han? Hvis vi velger det, hvordan gjør man det da under vielsen? Vi skal ha borgelig vielse, men hadde tenkt å utveksle ringer i vielsen, vil det da ikke bare bli dumt om han bare skal sette ring på min finger? Dette ble en rekke med spørsmål, er litt forvirret akkurat nå. Håper noen kan komme med innspill. Takk alle sammen.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg kjenner flere som har valgt denne løsningen:

Heng ringen i et kjede rundt halsen. Hvis han ikke kan bruke gull/sølv-kjede finnes det masse tøffe skinn-kjeder.

Mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far kunne ikke ha ringen på jobben, han var ukependler da, så han brukte ring i helgene, nå er han pernsjonist og bruker den hele tiden.

Det blir ikke dumt med ringsermoni i vielsen.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare bestill ringer dere, og bytt dem under seremonien. Selv om mannen ikke kan bruke ringen på jobben, kan han jo bruke den utenom jobben? Det er jo i slike sosiale sammenhenger det er greit å signalisere at man har ring (les: er opptatt, så ligg unna icon_smile.gif)

Min tilkommende har også et yrke det er farlig å ha ring, og sa han ville ta den av, men etter nærmere 1 1/2 år med ring har han ennå ikke tatt den av en eneste gang. Jeg derimot tar den av når jeg svømmer fordi jeg er redd for å miste den.

Som flere har nevnt er det bare å henge ringen i et kjede rundt halsen når man ikke kan bruke den. Tror forresten mange gravide også må gjøre dette da fingrene (og resten av kroppen) ofte blir større pga vann i kroppen).

Gå for ring, dere og lykke til!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Heia

Ikke dropp ringen da - jeg ser ikke helt problemstillingen her. Det er så mange yrker der man ikke kan gå med giftering, men slik som de fleste jeg kjenner gjør er. De tar den av når de er på jobb og på når de er hjemme. Sykepleiere, Oljearb. osv. kan jo ikke gå med ringer i jobben av mange forskjellige grunner icon_smile.gif Neida kjøp ring dere.

32 dager igjen12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med de andre her! Kjøp ring til begge.. Å ha ringen i et kjede rundt halsen når han ikke kan ha den på fingeren synes jeg er veldig god ide. På fritiden kan han jo sette den på fingeren igjen icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Foreldrene mine bruker ikke ringene sine en gang de, enda de er lykkelig gift. De var så brede at de var ubehagelige å gå med, og pappa fikk utslett...

Synes likevel den symbolske verdien som ligger i ringene er viktig, så jeg er enig med de andre her; kjøp ringene, og bruk den enten som et smykke, eller når han ikke er på jobb.

Lucy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykepleierstudent og han er maskinist, ingen av oss kan bruke ringer på jobb, men tar de på på fritiden. Vi trenger ikke ringer for å vite at vi er gift. Når det gjelder ringseremonien ville jeg droppet den hvis han ikke skal ha ring. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjøpt ring til begge. Det er mange som ikke bruker ring på jobb, men tar den på når de kommmer hjem eller skal ut.

I sommer var jeg i et bryllup der kun bruden fikk ring under sermonien. Det virket ikke rart i det hele tatt!

Lykke til i avgjørelsen.

Ps Hva sier han da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Min tilkommende har også et yrke der det er lett for at han kan hekte seg fast med fingrene hvis han har ringer på. Han er høyrehendt og bruker nesten bare denne hånden i yrket sitt.

Vi har bestemt oss for å sette ringene på venstre hånd (hadde tenkt dette i utgangspunktet også).

Han kan jo også ta av seg ringen mens han er på jobb og så ta den på igjen når han kommer hjem. Er litt redd for at den blir liggende da, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ring må dere for all del ikke droppe uansett. Tenk litt fremover også. Det blir koselig for kommende generasjoner å ha ringer etter dere begge. Og selvom han ikke kan bruke ringen i det daglige nå, vil han jo kanskje det om noen år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

Hei

vi har kjøpt ring til både meg og han, men han kan heller ikke ha den på når han er på jobb! så han tar den de 2 ukene han er på jobb.. eneste han kan ha på er klokke!

så det er ikke så vanskelig! og hvis din framtidsman jobber på fastlandet, så er han vel på jobb i ca 8timer til dagen?

da kan han ta den på seg etter jobb det er ikke vanskeligere enn det! icon_wink.gif

kos dere wave.gif

klem12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som flertallet sier: dette trenger ikke være noe problem. Jeg kan ikke bruke forlovelsesringen min på jobb. Så når jeg skifter til arbeidtøy tar jeg ringen av, og når jeg er ferdig på jobb tar jeg den på.

Og hver dag er det like godt å kunne ta den på seg igjen icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også et yrke hvor det ikke er så lurt å gå hverken med ringer eller smykke.

Jeg har aldri tatt ringen av når jeg er på jobb, selv om jeg har hatt litt angst noen ganger for at det skal skje noe.

Og jeg ser at det er mange som er gifte som har ring på seg, og det er også mange som ikke har den på seg på jobb.

Ville bare si en ting til; min far reddet faktisk livet på grunn av ringen.hoppe.gif Han hengte seg opp i den, og hvis han ikke hadde gjordt det hadde han ramlet ganske mange meter ned - og i beste fall blitt invalid.

Riktignok måtte han flytte ringen over til venstrehanden siden fingeren hadde hovnet opp. Men dog... icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes verre ut enn det var. Vi har nå fått avklart at han også skal ha ring, han ønsket det selv. Men det blir nok slik at den for det meste blir liggende i skuffen, men hva så. For jeg kjenner han så godt at å ta den på når han kommer hjem fra jobb, det kommer han ikke til å huske.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...