Gå til innhold

Norge, et land for vindrankere?

Fremhevede innlegg

Gjest Sexy Cath
Skrevet (endret)

I Hellas eller i Italia tar de seg ofte et glass vin til maten og det gjerne hver dag. Enkelte her i Norge prøver å ta etter denne kulturen, men det vi tette nordmenn ikke forstår er at italienerene eller grekerene tar seg ETT glass vin med ETT glass vann til for SMAKENS SKYLD.

Det skjer neppe her til lands (joda, i noen få tilfeller). her tar man seg 3-4 glass vin og sier man drikker det fordi det er så godt. kiss my ass. nordmenn drikker ikke fordi det er godt, de drikker fordi de vil føle rus.

Det er nok av vindrankere her til lands.

De kan gjerne sette seg inn i hvilke vintyper og den slags som er bra/dårlige, bøker om vin har de gjerne, for man drikker jo for all del med "stil".

Norge lar seg lure.

Jeg ser mange innlegg her inne hvor en eller annen påpeker at de sitter med vinen sin.

Åh så sund jeg er tenker du da. Faktum er at vi nordmenn ikke klarer å ta etter den drikkekulturen som er i Hellas eller i Italia.

En halv flaske vin er ikke det samme som et lite glass vin som samtidig er vannet ut. :grine2:

Så, tenker dere over dette når dere sitter her og pluddrer inne på KGs forum med vinglasset i den ene hånda og musa i den andre?

Tenker dere over at dere som drikker denne vinen for "smakens skyld" er på vei til å bli vindrankere?

For det er jo det man er, så lenge man drikker flere ganger i uken.

Ps: det finnes alkoholfri vin. :)

Endret av Sexy Cath
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

jeg drikker et glass vin til maten en gang i uken. er jeg en vin dranker da???????

Skrevet

Vet om flere som drikker vin hver kveld, ikke bare et glass der nei. Og det er jo fordi det er så sunt.. Skjønner ikke hva som er så sunt med en vinflaske hver kveld..

Nordmenn vil så gjerne,men de får det ikke helt til :ler:

Gjest Embla s
Skrevet

:overrasket: Tuller du eller? Med "vindranker" - mener du da alkoholiker? :klø:

Hva vet du om hvor mange glass vin "nordmenn" drikker når de tar seg ett glass vin til middag eller etter middag? Og hva vet du om hvor mange glass vin grekerne drikker hver dag? Og jeg skjønner jo at du har et kompleks og drømmer om at du er fra det sofistikerte sentraleuropa, men alle er ikke som deg.

Og du; på seg selv skal man kjenne andre. Tygg litt på den du ;)

Gjest Sexy Cath
Skrevet
Vet om flere som drikker vin hver kveld, ikke bare et glass der nei. Og det er jo fordi det er så sunt.. Skjønner ikke hva som er så sunt med en vinflaske hver kveld..

:grine2: :klappe:

Gjest Embla s
Skrevet

Det er da nok av folk med alkohol-problemer og alkoholrelaterte skader i Italia og Hella etc og da. Sett i forhold til folketallet er dette større problem der enn i norge, meg bekjent.

Om du har alkoholiserte venner som drikker en flaske vin hver kveld betyr ikke det at dine venner er representative for "nordmenn flest" vet du :troest:

Gjest Sexy Cath
Skrevet
:overrasket: Tuller du eller? Med "vindranker" - mener du da alkoholiker? :klø:

Hva vet du om hvor mange glass vin "nordmenn" drikker når de tar seg ett glass vin til middag eller etter middag? Og hva vet du om hvor mange glass vin grekerne drikker hver dag? Og jeg skjønner jo at du har et kompleks og drømmer om at du er fra det sofistikerte sentraleuropa, men alle er ikke som deg.

Og du; på seg selv skal man kjenne andre. Tygg litt på den du  ;)

Min definisjon av vindranker = En som drikker vin mer enn to ganger i uken og som bøtter ned på en halvflaske rødvin og tror h*n er sund. Faktum er at personen er en vindranker, som da er på vei til å bli en alkoholiker.

Hva jeg vet? Jeg vet mye. :)

B.la her inne ser man jo en god del brukere som skryter på seg en flaske vin her og der både tre og fire ganger i uken. Dette ser jeg ofte IRL også. Ikke så vanskelig å vite må du forstå.

Fortell meg litt om dette komplekset mitt. Hvorfor tror du at jeg drømmer om å være i fra sentraleuropa? Utdyp det litt nærmere.

På seg selv kjenner man andre? Oppbrukt setning. :grine2:

Gjest Sexy Cath
Skrevet
Det er da nok av folk med alkohol-problemer og alkoholrelaterte skader i Italia og Hella etc og da. Sett i forhold til folketallet er dette større problem der enn i norge, meg bekjent.

Om du har alkoholiserte venner som drikker en flaske vin hver kveld betyr ikke det at dine venner er representative for "nordmenn flest" vet du  :troest:

nå har jo jeg og India kommet med eksempler som stemmer ut i fra IRL. I tillegg så er det jo haugevis av brukere her inne som skryter dette på seg flere ganger i uken.

Ingen har sagt at det ikke finnes alkoholikere i Hellas/Italia. hvor søren står det? :hoho: Følg med a Embla s, pass på vinkorken. :grine2:

Skrevet

For meg kan folk drikke hva de vil og hvor mye de vil...

Men hvorfor skal de bruke unnskyldninger for det? Som at det er jo så sunt..

Kan man ikke heller si at det er så godt med vin så nå tar vi oss en flaske..

Gjest Sexy Cath
Skrevet
jeg drikker et glass vin til maten en gang i uken. er jeg en vin dranker da???????

Nei. :troest:

Gjest Sexy Cath
Skrevet
For meg kan folk drikke hva de vil og hvor mye de vil...

Men hvorfor skal de bruke unnskyldninger for det? Som at det er jo så sunt..

Kan man ikke heller si at det er så godt med vin så nå tar vi oss en flaske..

India. Jeg må nesten rette på den siste setningen din.

Kan man ikke heller si - Det er så godt med vin så nå tar jeg meg en flaske for å føle den gode rusen. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Svært usexy å le så du griner i tide og utide.

Svært usexy å ikke ane hvordan du skal skrive "sunn".

Skrevet

Dersom man drikker alkoholfri vin for smakens skyld, vil jeg hevde det er som å kappe av seg hodet for å klippe håret...

Dessuten er det nok mange italienere, franskmenn og grekere som drikker mer enn ett glass vin til maten også, selv om jeg ser poenget ditt, Sexy Cath. Å bruke hundrevis av kroner på dyre Baroloer bare for å drikke seg snydens er litt bortkastet...

Gjest Sexy Cath
Skrevet
Svært usexy å le så du griner i tide og utide.

Svært usexy å ikke ane hvordan du skal skrive "sunn".

er det noe du går etter når du sjekker damer likzm? sjekker om de kan skrive ordet sundt riktig? :grine2: :grine2: :grine2: :grine2: :grine2: :grine2:

Gjest Sorte Får Bææ
Skrevet
tror du er litt forelska i meg jeg.

Beklager, men jeg er heterofil

Gjest baby-E
Skrevet

jeg tar meg noen ganer ET glass rødvin på kvelden. Klarer fint å ikke drikke fler. Å jo, jeg drikker det fordi jeg sysn det er godt. Hadde aldri orket å tvunget i meg noe jeg ikke likte...

Skrevet
India. Jeg må nesten rette på den siste setningen din.

Kan man ikke heller si - Det er så godt med vin så nå tar jeg meg en flaske for å føle den gode rusen. :)

Ja ble mer passende nå :ler:

Gjest gjest1
Skrevet
Beklager, men jeg er heterofil

:ler: unnskyld, men jeg må bare...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...