Gjest Såret Skrevet 2. juni 2006 #1 Skrevet 2. juni 2006 Tjaa hvor skal jeg begynne?? er Litt vanskelig og begynne men kom over den overskriften på nettet men da med men (ikke uventet) fant ut at den kunne passe på kvinner også. etter mange års frustrasjon i samboerskap og ekteskap med en kvinne som hadde NULL lyster på det seksuelle planet (men som jeg til tross har klart og få 4 barn med ), har gått igjennom alle følelses stadier med fikk jeg nokk her forrige uke da hun på det nærmeste kalte meg "Alkoholiker og pengesløser" som hun brukte under 1 minutt og benekte at hun sa det hun vitterlig sa. Jeg ble skikkelig forbannet da alt jeg har følt og gjennomlevd med henne. Alt fra følelsen av og voldta henne for og få sex etter 3 år uten noen sex eller kunne snakke om sex (vær gang jeg prøvde og snakke om sex og samliv slengte hun til meg "tenker du ikke på annet" før hun i protest gikk og la seg. det må vel for all rettferdighets skyld sies at hun sa "Du var Grævlige te og drikka før " når jeg så tenkte meg om så har jeg kommet frem til at jeg i snitt har drukket Ca 6 liter øl i året så lenge jeg har vært sammen med henne (snart 11 år) jeg har ikke drukket i det siste siden jeg har en sykdom som blir gjør at det føles som om jeg har sprunget Oslo maraton dagen derpå. Videre hadde jeg problemre med rus da jeg var mellom 14 og 16 år og hadde STORE problemer med og komme meg ut av det så jeg lovet meg at det skulle jeg ALDRI gjennomgå engang til. Med store abstinenser og alt tilbehør, Jeg fikk derimot Asbtineser en gan til mens jeg var sammen med henne etter at jeg hadde vært på sykehus i 4 dager med lungekollaps og mye morfin som jeg IKKE ville ha, men som sykehuset dyttet på meg på tross av min vilje (hadde muligens noe med at jeg gikk i 1 døgn med lungen etter og ha blitt sendt hjem fra legevakten med penecillin 2 ganger). Vi har blitt enige om at vi skal skilles så snart det er mulig (grunnet at vi har felles gjeldsordning) om ca 5 år og at vi i mellomtiden skal leve egne liv under samme tak og holde fred med hverandre. Så derfor ble jeg skikkelig sint på henne da hun la all skyld for økonomien samt kalte meg alkis. kunne sikkert skrevet mye mer om alt som har skjedd men begynner og bli lei av hele greia. opp gjennom årene er det mange som har bedt meg komme meg ut siden de mener jeg fortjener bedre men jeg har frem til i år tenkt på ungene men nå er det nok. Jeg må jo si at jeg ikke er blitt homo av den grunn men har bestemt meg for ALDRI og bo/flytte sammen med en kvinne igjen både for min og mine barns skyld men derimot finne meg en god "vennine " som jeg kan snakke og dele følelser med men som bar kan besøke meg når jeg ikke har ungene hos meg. (bør vel nevne at i ekteskapet mitt var det JEG som ville snakke on følelser og ha romantikk mens hun bare gikk og la seg når vi skulle snakke og LO når jeg prøvde og være romantisk (eller kastet/ga bort Rosene og blomstene hun fikk ) Er fortsatt forbannet på henne men jeg klarer ikke og hate henne engang lenger får for det meste bare vemmelser av henne eter det som skjedde forrige fredag. Så jeg mener at KVINNER ER NOEN SVIN de også ikke bar oss mannfolk.
Amalie_85 Skrevet 2. juni 2006 #2 Skrevet 2. juni 2006 Uff.....du som mange andre har nok ikke hatt det lett. Føler med deg. Og helt enig, ja kvinner kan og være svin. Noen jeg kjenner som jeg mener er rett og slett avskylig. Men men...... Så det gjelder nok begge kjønn det.
Gjest Kvinnemenneske Skrevet 2. juni 2006 #3 Skrevet 2. juni 2006 Ja, det finnes nok svin av begge kjønn det er sikkert. Er så enig i tanken din om å aldri flytte sammen med noen igjen, men heller ha en "kjære venn og elsker" som kan komme på besøk innimellom. Jeg syns jeg har det sååå mye bedre alene. Litt bitter? tja, blir man ikke det når noen svikter en kanskje?
Gjest Gjesta Skrevet 2. juni 2006 #4 Skrevet 2. juni 2006 En sak har jo alltid flere sider. Er du sikker på at det ikke er en grunn til at hun ikke vil ha sex med deg? Har hun en stressende jobb, er du flink til å oppmuntre henne og gi komplimeneter osv. Det er ganske mange ting som spiller inn her. Jeg tror et forhold ma arbeides med hele tiden. Hva med å spørre henne hvorfor? Jeg vet ikke hva mer jeg skal si, men jeg håper dere får et godt samarbeid med barna da.
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2006 #6 Skrevet 2. juni 2006 Skulle likt å høre hennes side av saken... Det finnes helt sikkert slike damer og det er jo uakseptabelt å oppføre seg slik. Men om du for eksempel er en feit urenslig gris av en kar så forstår jeg at dama ikke tenner på deg. Men for all del det er jo ikke sikkert du er det.
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2006 #7 Skrevet 2. juni 2006 Har hun vært slik lenge, hvordan er hun nå i forhold til når dere møttes og i tiden etter det? Jeg kan kjenne meg igjen i det du skriver om henne. Jeg kan være litt slik selv. Det er fordi jeg ikke lenger har følelser for min mann og bare blir pga barnet vårt. Føler at min mann jobber hele tiden og jeg er alene om ansvaret hjemme, vasking, rydding, lage mat. Kan bli dugelig lei det!!
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2006 #8 Skrevet 2. juni 2006 Har hun vært slik lenge, hvordan er hun nå i forhold til når dere møttes og i tiden etter det? vel sexlivet har vel aldri vært helt sprekt men det som jeg muligens ikke var helt tydelig på er at det som irritere meg absolutt mest og som er den STØRSTe kilden til frustrasjon er hennes manglende evne til og påta seg ansvaret for det hun sier og gjør. hvis hun f.eks har sagt noe som hun i ettertid finner ut var dumt sagt benekter hun dette og påstår at det var meg som sa det eller hun trekker frem ting som ikke vedkommer saken. Må vel legge til at hitill har vi samarbeidet godt om barna, men jeg er litt usikker på hvor lenge det kommer til og vare siden hun nå også har begynt og legge opp til krangel og kommer med spydigheter forann barna og dette bekymrer meg stort siden jeg ikke synes at barna har godt av og se mor og far krangler men som sagt det største problemet er at hun løper fra ansvarar og skylder på alle andre for hennes egne handlinger og ord.
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2006 #9 Skrevet 2. juni 2006 Skulle likt å høre hennes side av saken... Det finnes helt sikkert slike damer og det er jo uakseptabelt å oppføre seg slik. Men om du for eksempel er en feit urenslig gris av en kar så forstår jeg at dama ikke tenner på deg. Men for all del det er jo ikke sikkert du er det. ← vel jeg er verken feit eller urenslig er 172 cm høy og veiere 60 kilo og får høre at jeg er ganske bra utseende messig og du har rett i at det alltid er 2 sider av en sak men så lant har jeg ikke fått hennes side av saken bare utskjelling når jeg har spurt hva vi kan gjøre for og bedre forholdet. (stort sett)
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2006 #11 Skrevet 5. juni 2006 vel jeg er verken feit eller urenslig er 172 cm høy og veiere 60 kilo og får høre at jeg er ganske bra utseende messig og du har rett i at det alltid er 2 sider av en sak men så lant har jeg ikke fått hennes side av saken bare utskjelling når jeg har spurt hva vi kan gjøre for og bedre forholdet. (stort sett) ← Hva med å si til henne at nå er det faen meg nok. Enten sier hun hva hun tenker å føler hvis ikke flytter du ut. Så får hun tenke på hva det er hun vil med livet sitt...
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2006 #12 Skrevet 5. juni 2006 Selv om dere har gjeldsordning så kan dere skilles. Kontakt fylkesmannen eller den som ga dere GO. Man skal opplyse om endringer i samlivet /lilvsituasjon og jeg regner med at dere har felles go (gjeldsordning) og dermed må dele på gjelda og kanskje selge huset, men alt er vel bedre enn dette? Selv hadde jeg egen go, men fikk samboer og da oppga jeg dette. Da det ble slutt, måtte jeg igjen forandre på satsen via namsmannen. Kontakt GOA, gjeldsofferalliansen og spør om råd. http://www.gjeldsoffer-alliansen.no/ De har visst en krisetelefon ang. gjeldspørsmål. Og ja, kvinner kan tyrannisere de også men jeg lurer på hvorfor ingen reagerer på at du voldtok din kone...
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2006 #13 Skrevet 5. juni 2006 Selv om dere har gjeldsordning så kan dere skilles. Kontakt fylkesmannen eller den som ga dere GO. Man skal opplyse om endringer i samlivet /lilvsituasjon og jeg regner med at dere har felles go (gjeldsordning) og dermed må dele på gjelda og kanskje selge huset, men alt er vel bedre enn dette? Selv hadde jeg egen go, men fikk samboer og da oppga jeg dette. Da det ble slutt, måtte jeg igjen forandre på satsen via namsmannen. Kontakt GOA, gjeldsofferalliansen og spør om råd. http://www.gjeldsoffer-alliansen.no/ De har visst en krisetelefon ang. gjeldspørsmål. Og ja, kvinner kan tyrannisere de også men jeg lurer på hvorfor ingen reagerer på at du voldtok din kone... ← først og fremst jeg har IKKE voldtatt henne men det er den følelsen man sitter med etter og ha tryglet og bedt om sex. (man føler seg som en dritt når man griner seg til sex hvertfall gjør jeg det) Når det gjelder GO så vet jeg at jeg kan få endret vilkårene men hverken hun eller jeg ORKER og gå gjennom den mølja en gang til hvor man må sette seg ned og finne ut av hvem,hva og hvor ikke minst siden jeg føler meg ansvarlig for en stor del av hennes gjeld (etter et enkeltmannsfirma) og siden jeg ikke ønsker at hverken hun eller jeg skal ende opp med mindre en det vi har idag. er akkurat blitt uføre så det er ikke akkurat flust med penger vi ligge ca 8000,- kr UNDER det vi skal ha. men vi klarer oss. Når det jelder GOA så snaket jeg såvidt med dem helt i begynnelsen men de svarte bar at betal medlemskapet så skal vi svare deg. så etter den mottagelsen så har jeg ikke HELT den store troen på GOA. men du har HELT rett i at VI burde komme bort fra hverandre. Taker for de gode rådene og omtanken. mvh Såret
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2006 #14 Skrevet 5. juni 2006 Hva med å si til henne at nå er det faen meg nok. Enten sier hun hva hun tenker å føler hvis ikke flytter du ut. Så får hun tenke på hva det er hun vil med livet sitt... ← det var det jeg gjorde den dagen da vi ble enige om og skilles ting har fungert relativ greit siden den gan men det skjedde en endring for ca 1 uke siden helt utav det blå kom hun med masse tull som hun mente om meg som jeg IKKE helt aksepterte ( kalte meg på det nærmeste en tørrlagt alkoholiker (Har regnet litt på det og hvis jeg legger til 1 liter så har jeg så lenge jeg har kjent henne drukket i snitt ca 6 Liter øl i ÅRET, videre så mente hun at jeg brukte for mye penger på meg selv (fikk for første gang siden vi kom i sammen en hobby bare for meg nemlig. fiske så jeg kjøpte fiskeutstyr og hadde det helt topp i ca 14 dager hvor jeg reiste ut og fisket på kveldene dette kostet ca 1200-1500 kroner og er det eneste jeg har kjøpt KUN for meg og ikke til hus eller familie på alle de 11 årene vi har vært sammen. tidliger så har jeg brukt penger jeg har fått til overs på verktøy og materiale til hus og hage.) mvh Såret
Henna Skrevet 5. juni 2006 #15 Skrevet 5. juni 2006 Så jeg mener at KVINNER ER NOEN SVIN de også ikke bar oss mannfolk. ← Erfaring med en kvinne holder nok ikke for å komme med et generelt utsagn om alle kvinner. Du har tydeligvis hatt uflaks. Og en tålmodighet som tydeligvis ikke har gått deg til gode. Kanskje på tide å prøve en andre kvinner? Og duger ingen så skal jeg tørre å si at det antagelig ikke er hos kvinnene problemet ligger. Så lykke til- enten det blir enslig og bitter eller mer erfaringsrik på kvinnefronten Og ikke meningen å være krass her, men du oppmuntrer ikke til trøstesvar med en slik overskrift. Får håpe ting ordner seg for deg....
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2006 #16 Skrevet 8. juni 2006 Erfaring med en kvinne holder nok ikke for å komme med et generelt utsagn om alle kvinner. Du har tydeligvis hatt uflaks. Og en tålmodighet som tydeligvis ikke har gått deg til gode. Kanskje på tide å prøve en andre kvinner? Og duger ingen så skal jeg tørre å si at det antagelig ikke er hos kvinnene problemet ligger. Så lykke til- enten det blir enslig og bitter eller mer erfaringsrik på kvinnefronten Og ikke meningen å være krass her, men du oppmuntrer ikke til trøstesvar med en slik overskrift. Får håpe ting ordner seg for deg.... ← Vel det var vel ikke først og fremst trøstesvar jeg var ute etter. mer en mer generell debatt om emne hvem er hva synes at vi menn i alt for mange år har hatt ord på oss for og være svin. jeg ønsket med dette innlegget og illustrere at det ikke bare er menn som kan oppføre seg som svin men også kvinner. Grunnen til at innlegget høres ut som en "generell" beskrivelse av kvinner så er det ikke mer sant enn at alle menn er svin. Det endel kvinner har en tendens til og glemme inni alt dette her er at ikke ALLE er like og at endel av oss som er av det samme kjønn faktisk tar det ganske ille opp at vi ALLE blir lagt under samme kategorien. Hvis jeg f.eks hadde hatt oveskriften "Menn er noen Svin" så hadde jeg antageligvis fått en masse sympati erklæringer fra kvinner som hadde mer eller mindre samme erfaringer og syn. jeg kjenner en mengde kvinner som IKKE er svin ei heller oppfører seg som det men også mange menn som er langt fra det de blir klassifisert som av sine respektive x-er. Når det gjelder min egen situasjon så må du huske at alle som er eller kommer i samlivskriser er delaktig i den situasjonen de er i og har et kollektivt ansvar for og løse situasjonen. deriblant meg selv så det er ikke BARE min kones feil at vi er i den situasjonen nå. Det er også MIN. jeg har tok et valg for mange år siden og det er det valget jeg nå betaler prisen for både på godt og vondt. Jeg kunne sikkert ha tatt andre valg i løpet av den tiden (både før og etter) vi har vært sammen slik at ting hadde utviklet seg anderledes. videre hvis man skal inn på den sexuelle frustrasjonen som jeg har beskrevet i innlegget så har hun sine grunner (hvet ikke om jeg helt skal tro på disse lenger da siden hun har vist at hun har skal man si en Selektiv fremstilling av virkeligheten av og til samt at hun kan si noe 1 øyeblikk for så og snu diamentralt om i neste), legitime eller ei så er disse grunnen NOK til at man skal repekter disse og istedenfor og medvirke til forverring av problemgrunnlaget heller hjelpe til slik at den det gjelder kommer UT av en fastlåst situasjon slik at man inngir tillit og hengivenhet til partneren isteden for krav og mistillit. Min største feil innen dette forholdet er " som jeg ser det" at jeg har gitt opp om og være endel av "løsningen" på hennes problemer da jeg føler at jeg har gjort ALT jeg kan (føler jeg) over mange år for at hun skal komme over det som traumatiserte henne i sin tid. jeg har prøvd og hjelpe henne selv, bedt henne ta kontakt med leger,psykolog osv. men til slutt så ble jeg lei av alle hennes variasjoner og benektelser av at hun hadde problemer og at hun igjen benektet at noe slikt hadde skjedd (hva skal man tro har hun sagt noe som ikke var sant for og slippe en diskusjon om emne eller er hun i en benektelses fase, farlig område for en lekmann og spekulere i dette). det eneste jeg er virkelig lei av er at JEG nesten konsekvent fremstilles av henne ovenfor venner, kjente og familie at JEG er totalt umulig og skyld i ALLE problemene videre at HUN er den som er totalt UTEN skyld for alle våre problemer. Og DER renner det over for meg vi er tross alt 2 som er i denne situasjonen IKKE bare 1 og derfor KAN ikke en av partene være UTEN skyld. dette er en situasjon vi BEGGE med åpne øyne var klar over at vi kunne komme i hvis man gjorde et feil trinn. jeg har i alle år ikke lagt skylden på henne alene eller forsvart meg ovenfor på hennes bekostning. men nå er det nok når hun ikke kan respektere meg mer enn at hun bruker under 1 minutt på og benekte hva hun sa til meg og på toppen av det hele påstå at det er JEG som hørte feil da mener jeg hun er alt for langt ute til at jeg kan gjøre noe. Videre så sa hun dette med de 2 minste barna i baksete på bilen og DER mener jeg at ting er utilgivelig man setter IKKE barna i en situasjon der de FØLER at de må velge mellom foreldre. avsluttningsvis vil jeg bare si at jeg IKKE synes at alle kvinner er noen svin ei heller enkelt personer inni dette synspunktet ALLE både kvinner og menn kan oppføre seg som svin og drittsekker AV OG TIL INGEN (hvis man ser bort fra enkelt individer som er mentalt eller fysisk syke) HVERKEN KVINNER ELLER MENN ER KONSTANTE SVIN. Det er situsjonene man blir (av egen eller tvungen vilje) satt i som avjør hvordan man oppfører seg. man skal huske at mennesket har et utrolig sterkt innstinkt som man kaller OVERLEVELSES instinktet (man er seg selv nærmest). så til alle dere KVINNER der ute som mener at menn er noen svin husk på dette "man er selv ansvarlig for de situsjonene og problemene man ender opp i i løpet av livet (enten ved dårlige valg, person bedømmelser osv.) hvordan man velger og LØSE og håndtere disse hendelsene er opp til man selv enten (som jeg her i dette innlegget har prøvd og fremstille) bitter og hatfull ovenfor en gruppe av mennesker, eller som endel av livets lærdommer hvor man tar de gode som skjer med seg som et godt minne og prøver og huske på og lære av hva som gikk galt og PRØVE og ikke gjøre de samme dårlige valgene om igjen. heller bruke mer tid til og tenke over og vurdere både konsekvenser og utfall av de valg man tar FØR man tar valgene, og NÅR man har tatt et uheldig valg TA EGET ANSVAR for utfallet INNRØM ovenfor deg selv at dette var et dårlig valg, REIS DEG og gå videre. Husk at "SMIL, OG VERDEN SMILER MED DEG, GRÅT OG VERDEN GRÅTER AV DEG." "Man er hva man gjør seg til, ikke hva ANDRE vil at du skal være." "enhver reise begynner med seg selv" MVH "Såret" "Alias Nick SAM"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå