Gjest dunn Skrevet 2. juni 2006 #1 Skrevet 2. juni 2006 noen som har peil? som har vert på elgsafari.. ?
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2006 #3 Skrevet 3. juni 2006 er det ikke på morgenkvisten de beveger seg da?
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2006 #4 Skrevet 6. juni 2006 Er vel stort sett tidlig på morningen, 05-07 og i skumringen på kvelden 21-23. Hvertfall da det er størst sjans for å se elg.
Gjest Gjesta Skrevet 6. juni 2006 #5 Skrevet 6. juni 2006 Hvis du er godt kjent i området og kjenner elgens vaner kan du finne igjen elgen når som helst på døgnet, men som gjesten over sier: De er modigere i skumringen og gjemmer seg ikke så godt da. Vis respekt for elgen, særlig for koller med kalv. Gå ikke for nær, og aldri melom mor og barn. En provosert eller skremt elg er farlig!
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2006 #6 Skrevet 12. juni 2006 Oj, elgsafari hadde jeg nok ikke turt. Elg er skumle dyr! Jeg hadde nok følt meg mye tryggere på ulvesafari.
Gjest Ninakanin Skrevet 12. juni 2006 #7 Skrevet 12. juni 2006 pass på kollene med kalv ja! de sparker lett inn skallen på deg og tar deg fort igjen men jepp, skumring er bra
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2006 #8 Skrevet 16. juni 2006 Hvis du er godt kjent i området og kjenner elgens vaner kan du finne igjen elgen når som helst på døgnet, men som gjesten over sier: De er modigere i skumringen og gjemmer seg ikke så godt da. Vis respekt for elgen, særlig for koller med kalv. Gå ikke for nær, og aldri melom mor og barn. En provosert eller skremt elg er farlig! ← jepp, ku med kalv er skumle. Jeg har hatt en ku tre meter bak meg, og en kalv tre meter foran meg..samtidig! var ikke mye høy i hatten der kua sto å blåste i nesa.. Var riktignok på elgjakt..og to bikkjer i los.. kom litt bardust på, og satt i klemma en liten stund.. men vi kom oss heldigvis unna..uten noen spark. *pustet lettet ut*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå