Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har peil? som har vert på elgsafari.. ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

er det ikke på morgenkvisten de beveger seg da?

Gjest Gjest
Skrevet

Er vel stort sett tidlig på morningen, 05-07 og i skumringen på kvelden 21-23.

Hvertfall da det er størst sjans for å se elg.

Gjest Gjesta
Skrevet

Hvis du er godt kjent i området og kjenner elgens vaner kan du finne igjen elgen når som helst på døgnet, men som gjesten over sier: De er modigere i skumringen og gjemmer seg ikke så godt da.

Vis respekt for elgen, særlig for koller med kalv. Gå ikke for nær, og aldri melom mor og barn. En provosert eller skremt elg er farlig!

Gjest Gjest
Skrevet

Oj, elgsafari hadde jeg nok ikke turt. Elg er skumle dyr! Jeg hadde nok følt meg mye tryggere på ulvesafari.

Gjest Ninakanin
Skrevet

pass på kollene med kalv ja!

de sparker lett inn skallen på deg og tar deg fort igjen ;)

men jepp, skumring er bra :)

Gjest Gjest
Skrevet
Hvis du er godt kjent i området og kjenner elgens vaner kan du finne igjen elgen når som helst på døgnet, men som gjesten over sier: De er modigere i skumringen og gjemmer seg ikke så godt da.

Vis respekt for elgen, særlig for koller med kalv. Gå ikke for nær, og aldri melom mor og barn. En provosert eller skremt elg er farlig!

jepp, ku med kalv er skumle.

Jeg har hatt en ku tre meter bak meg, og en kalv tre meter foran meg..samtidig! var ikke mye høy i hatten der kua sto å blåste i nesa..

Var riktignok på elgjakt..og to bikkjer i los.. kom litt bardust på, og satt i klemma en liten stund.. men vi kom oss heldigvis unna..uten noen spark. *pustet lettet ut*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...