Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2006 #1 Skrevet 2. juni 2006 Innenfor mitt fagfelt er mange av stillingsannonsene på engelsk. Dette gjelder først og fremst internasjonale bedrifter med kontor i Norge. Jeg lurer på om søknaden bør skrives på engelsk. Personlig syns jeg det er teit å skrive på engelsk til norkse folk når man selv er norsk, men for alt jeg vet så er engelsk annonse et signal på at de ønsker en engelsk søknad. Er det noen som vet mer om dette?
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2006 #2 Skrevet 2. juni 2006 Er stillingsannonsen på engelsk, bør du skrive søknaden på engelsk. Selv om kontaktpersonen er norsk, er det vanlig i internasjonale bedrifter at de har engelsk som arbeidsspråk. Lykke til MissyE
Lourdes Skrevet 2. juni 2006 #3 Skrevet 2. juni 2006 Ja den bør være på engelsk er min erfaring. Ofte har disse bedriftene engelsk som forretningsspråk/bedriftsspråk.
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2006 #4 Skrevet 2. juni 2006 Enig med de over. Er annonsen paa engelsk skal soeknaden ogsaa skrives paa engelsk. Dette er ofte brukt ogsaa for aa sjekke at kanditatene behersker engelsk.
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2006 #5 Skrevet 2. juni 2006 Ok. Takk skal dere ha. Det ante meg at jeg måtte skrive på engelsk, men jeg tror ikke det skal by på problemer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå