Gå til innhold

Tilbudsbrev

Lourdes

Anbefalte innlegg

Jeg har fått et jobbtilbud. :)

Regner med jeg takker ja til det, men synes at tilbudsbrevet var ganske mangelfullt.. Nå har jeg ingen erfaring med tilbudsbrev, men jeg føler at hvis jeg skriver under, så vet jeg ikke helt hva jeg går til i forhold til jobb og vilkår (lønn, arb.tider, osv.). Det er jo ganske vesentlig i forbindelse med valg av jobb.

Grunnlønn og lønnstrinn stod der, men ingenting om bonusordninger (noe jeg fikk høre på intervjuet at de hadde), pensjonsordninger, arbeidstider osv. Jeg har en tabell over lønnstrinn for ansatte i staten. Hvis jeg sammenligner lønnen de tilbyr meg med lønnstrinnet der, passer det overhodet ikke. Har det private næringsliv egne tabeller og hvor evt. finner jeg de?

Siden dette er mitt første tilbudsbrev (er nyutdannet), så vet jeg lite om hva som normalt står der. Noen som har erfaringer?

Når man skriver under og returnerer et kopi av tilbudsbrevet takker man jo ja til jobben (?), men jeg skulle så gjerne hatt litt mer informasjon først. Er det unormalt?

I tillegg vil de ha svar innen en uke fra deres dato og der har det gått fire dager allerede, mens brevet fikk jeg først i dag... :forvirret: Nå er det jo pinse også, så da kan det bli vanskelig å få kontakt med de rette personene for å få svarene jeg søker...

Råd???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lønnstrinn er vel sjelden/aldri brukt utenom stat og komune. (Disse har hver sitt sett med lønnstrinn.)

Jeg ville forsøkt å få kontakt med noen i bedriften. Men så kort frist, så er de nødt til å kunne være tilgjengelige for spørsmål.

(Men du bør kanskje ta stilling til hva som skal til for at du tar/ikke tar jobben, så du kan svare på sparket når du først ringer og får de svarene du trenger.)

Alternativt kan du ringe og si at du synes fristen er kort, i tillegg til at du spør om disse svarene.

Kanskje får du litt mer tenketid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt forrige tilbudsbrev sto det vel stillingsbetegnelse, arbeidssted innenfor virksomheten, lønnstrinn og oppstartsdato. Men det var i staten, så da er en rekke forhold som arbeidstid og kompensasjon for overtid/fleksiordninger omfattet av tariffavtaler og ikke egentlig gjenstand for individuell forhandling. I tillegg fikk jeg litt forskjellig skriftlig info om regler og retningslinjer på arbeidsstedet, men det er kanskje spesielt for offentlig sektor som jo er temmelig gjennomregulert både mht ansattes rettigheter og plikter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Du må selv vite hva du er verdt i lønn, og kunne forsvare det. Skriv et motkrav i tilbudet, og noen linjer om at du takker ja til jobben under forutsetning av at lønnen justeres + tallet du mener er riktig.

Hvis du ikke har gode argumenter eller noen spesiell formening om markedet og hva som er hva, så tar du det tilbudet som har kommet og aksepterer det.

Returner det ferdig signert og jobben er eventuelt din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...