player Skrevet 2. juni 2006 #1 Skrevet 2. juni 2006 Jeg har et problem med eksen min som jeg ikke vet hvordan jeg skal løse. Det ble slutt for snart 4 år siden etter 8 års langt forhold, og vi er i dag kjempegode venner. Men hver gang jeg treffer ei jente så begynner hun å involvere seg mye mer i livet mitt en vanlig, og det er sjeldent populært med ekser hos nye bekjentskaper. Jeg var sikker på at eksen var dama i mitt liv og har flere ganger prøvd å få henne tilbake, men har slått meg til ro med at det ikke kommer til å skje. Hun har også hatt et par seriøse forhold etter oss og i de periodene har kontakten vært liten mellom oss. Den forrige jenta jeg var sammen dumpet meg faktisk pga at jeg hadde for mye kontakt med henne. Og nå har jeg møtt verdens søteste og snilleste jente, og er livredd for at det skal skje igjen. Jeg har ikke fortalt eksen om den nye jenta, og vil egentlig ikke gjøre det, men vi har felles venner så det nytter ikke å holde det sjult heller. Er dessuten veldig glad henne og vil jo ha kontakt med henne. Noen som har erfaringer og/eller råd og komme med?
Gjest 2324 Skrevet 2. juni 2006 #3 Skrevet 2. juni 2006 kutt ut eksen.. ← Enig. Skjønner du er glad i henne etc, du må rett og slett bestemme deg for hva som er viktigst for deg.
player Skrevet 2. juni 2006 Forfatter #4 Skrevet 2. juni 2006 Grenser, grenser, grenser.... Hvis det er slik at kontakten fra ex-dama øker påfallende hver gang det er snakk om ny dame, kan dette tyde på at hun bevisst eller ubevisst ønsker å være på "førsteplass" hos deg- selv om dere ikke er sammen lenger. Strengt tatt er det hennes ansvar å være litt forsiktig og ikke være så pågående, men all den tid hun ikke klarer dette / ikke ser problemet, må du være klarere på hva du mener om det. Du trenger ikke nødvendigvis legge opp til noen Stor Samtale, men i konkrete situasjoner vise at den nye dama faktisk har fått en viktig plass i livet. Feks: "Ja, det hadde vært hyggelig å være med på IKEA, men jeg skal dit i neste uke med Kristine, så jeg takker nei." "Det hørtes hyggelig ut med fest, men siden det er bursdagen til Kristine kommer ikke jeg. Kan ikke dere komme til middag hos meg neste helg, hvis dere har lyst" (forutsetter da at Kristine er med på denne middagen) osvosv. Jeg skjønner at du ønsker å holde kontakten med eks-dama, av de grunnene du sier, men jeg synes det er for galt at hun skal få ødelegge nye forhold for deg. Det er jo tross alt fire år siden det ble slutt, og hun vil ikke være sammen med deg. Og jeg er enig, de fleste damer liker dårlig at ekser er veldig pågående- det hadde jeg ikke orket selv! Og siden HUN demper kontakten når hun har kjæreste, så burde det ikke være så vanskelig å få henne til å forstå hvorfor dette er viktig, og at hun skylder deg å gjøre det. Et annet alternativ er jo selvsagt å spleise eksen med en hyggelig fyr, så hun får noe annet å tenke på ← Takk, dette var litt mer utfyllende enn de andre innleggene. Er jo klar over dette med grenser selv, men det er forskjell på teori og praksis. Har hørt at jeg er for snill og at snillheten (naiviteten) min går ut over meg selv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå