Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest tipsa
Skrevet

??? hva skal man bruke å sånn??

Videoannonse
Annonse
Gjest Mireya
Skrevet (endret)

Tenker du da med svart farge, hovedsaklig?

Jeg er mørkøyd brunette, og lager oftest sotete øyne med rosa/lilla/svart.

Lys rosa skygge på hele øyelokket, lilla nederst mot øyevippene og opp til globalinjen (?), svart flytende eyeliner over øynene, lilla fast eyeliner under øynene, svart kajal på våtkanten oppe og nede, svart mascara (gjerne i to lag).

Noen ganger bytter jeg ut skyggene med hvitt/grått/svart (bruker da svart fast eyeliner ELLER "smudger" ut svart øyeskygge fuktet med vann og påfører med tynn pensel, under øynene), men synes det er vanskeligere å få jevnt.

Endret av Mireya
Gjest Fruktfat
Skrevet

og du MÅ ikke bruke sort for å lage sotete øyne.

Gjest tipsa
Skrevet

ja tenkte vel hovedsaklig på det, men ikke nødvendigvis heeelt svart, som du sier bruker du flere farger.. men er d noe spes grunn for akk de fargne? altså er de finest til brune øyner? jeg har mørke blå øyner. er så dårlig på sånn! hva som fremhever og hva som er fineste til det..

Gjest Mireya
Skrevet

Hmm. Mørk blå øyne.

Har lite erfaring med hva som kler sånne farger, gitt. :sjenert:

Kommer kanskje litt an på hårfarge også, hva du kler?

Bruntoner vil fremheve det blå, tror jeg. (Det er i alle fall omvendt, har jeg hørt, at blått fremhever brunt veldig)

Gjest tipsa
Skrevet

ja det kan nok stemme det med brunt til blå øyner..

okiii=) takker gjest!

Skrevet

De fleste med blå øyne kler brun-nyanser - også de som heller mot plommefarge.

Trikset med å få bra resultat når du skal bruke sort til å få sotede øyne er å bruke en underlagsfarge. Jeg bruker en litt mørk plomme i bunnen. Og så tar jeg sort langs globelinjen og i ytterste øyekrok. Og litt sort i underkant av øyet.

Og kjøp deg noen gode make-up pensler om du ikke har. Det er nesten umulig å få et bra resultat med de skumgummi sakene som følger med i skrinene.

Gjest tipsa
Skrevet

ja oki! tenker du mer på sånn pensel greie da? istede for de små skumgummi tingene..? tenkte jeg skulle ta meg en bytur etterpå og se hva jeg får kjøpt..:)

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har også mørkblå øyne og den fargen som er finest i sotet look til meg er Chanel i fargen Chahut. Dette er en rik brunfarge med kobberskimmer. Den er fin å legg sotet look med og kobber fremhever det blå i øynene.

Jeg liker også å bruke plommefarget skygge.

Får å få resultatet jevnt er det viktig å legge pudder eller en baseskygge under. Bruk en god børste og dytt på fargen i små doser før du blender med en finger (jeg synes finger fungerer bedre enn en børste). Ta deg god tid, dette er ikke en fem-minutter-til-jeg-må-være-ut-av-døren-look.

Skrevet
ja oki! tenker du mer på sånn pensel greie da? istede for de små skumgummi tingene..? tenkte jeg skulle ta meg en bytur etterpå og se hva jeg får kjøpt..:)

Art Deco har noen pensler som er ganske ok og som ikke koster skjorta. Kjøp en litt stor som du kan bruke til basefargen du bruker på hele øyelokket og en liten en som du bruker til å legge en mørkere skygge i globelinjen og ytterst på lokket. Art Deco har også en skikkelig bra base å legge under skyggen så den holder mye lenger. Jeg er heeelt avhengig!

Hvis du bor i Oslo har de Art Deco på Steen og Strøm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...